• ADIDAS ORIGINALS by J. SCOTT: musím…prostě musím!

Musím se podělit. Myslela jsem, že doba šílených figurálních flakonů skončila v sedmdesátých letech 20. století, když Avon omezil náklady a začal plnit do nudných, obyčejných lahviček namísto ptáčků, dýmek, pantoflíčků… Dost mne tedy překvapily flakony Diesel ve tvaru pěsti Only the Brave a ošklivé srdíčko Loverdose, současný mistr světa v hnusných doslovných flakonech je Justin Bieber, oproti němuž stále vyráběný flakon vůně Head over heels od Revlonu je taková šťávička.

Všechny tyto obrázky pocházejí z vyhledávače www.google.com – pokud vám to nestačí, zadejte do googlu kombinaci slov avon, vintage bottle, animal, figural… a bavte se!

Tyhle bizarnosti mi z paměti vytáhla fotka nového parfému od Adidasu. Parfém je limitka v omezeném počtu 10.000ks (ouha, takovou edici limitek si asi malí niche parfuméři nepředstavují ani v nejdivočejších snech), a teď pozor! Uměleckým šéfem této vůně je Jeremy Scott, momentální superstar popkultury, který se rozhodl vytvořit originální parfém na originální téma “bílé ručníky vyprané za slunečného letního dne”. Protože není parfumér, ale designér, na černou práci na parfému si přizval hned dva nosy: začátečník Philippe Roques a slavného, zkušeného a šikovného Maurice Roucela.

Tak víte, kdo to je, ten Roucel, ne? Autor pecek jako Frederic Malle / Dans Tes Bras, Musc Ravageur, Gucci / Envy, Guerlain / AA Grosellina, Insolence i s odnožemi, L’Instant, Hermes/24 Faubourg, Kenzo / Kenzo Air, Lalique / Lalique Pour Homme, Lancome / Hypnôse, Le Labo / Jasmin 17, Linari / Acqua Santa, Missoni / Missoni, Serge Lutens / Iris Silver Mist…no chápete to, kde se tenhle člověk vzal u výroby citronky pro Adidas?

Složení je úplně jednoznačné a jednoduché: růže, kalábrijský bergamot, pepř, kadidlo a kašmírové dřevo. Co z toho dokáže mistr Roucel vykouzlit na téma “vyprané bílé ručníky”? Já to snad zkusím! Snad udělají i nějaké testery, i když je to tak přísně limitované…měla by se objevit v 1. února na pultech.

Tak ten fakon: Adidas oslovil právě “excentrického” designéra Jeremy Scotta, protože měl renomé, které získal designem flakonu Moschino Toy pro Moschino v roce 2013. Většině dotázaných lidí se plyšový medvídek (i jednoduchoučká svěží vůně v něm) zdála trapná, laciná snaha zaujmout. Asi se taková zdála i mnou nedotázaným, protože medvídek je prostě mimo trh. Nad Adidasem se designér hluboce zamyslel a mimo originálního nápadu na charakter vůně vytvořil něco překvapivého, nevídaného a originálního: flakonek ve tvaru ikonické sportovní boty, kterou on sám vyvinul pro Adidas, model Wings 2.0 (mají to být jakože boty Hermése, posla Bohů, no já už ten postmodernismus nějak nestíhám…).

adidas_brigitte.de adidas_scottt

adi_its jremmy scott

Tak co vy na tenisku? Zdá se vám originální, hezká, vzrušující, zajímavá? Nebo trapas? Jaké flakony preferujete?

podpis_ROM

 

Zdoje fotek Adidas: Instagram Jeremy Scott http://instagram.com/itsjeremyscott/?modal=true ; instagram Brigitte http://instagram.com/p/x6tpOfjYer/

 

You may also like...

4 Responses

  1. Anonym napsal:

    Tohle brát jedině v nadměrné velikosti (44 a výše), ptž když už hnus, tak pořádný!

  2. mirkau napsal:

    Dala bych se blijící smajlík. Asi bych na to nesáhla i kdyby to vonělo jako božská ambrosie.
    Stejně jako nikdy nesáhnu na flakony Police: obzvláště hnusný je To be Queen .

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

%d bloggers like this: