• Minirecenze: Joop Wow a Moscow Mule od JHAG (průlet Douglasem)

Občas udělám rychlý průlet nějakou parfumerkou, abych zhodnotila novinky. Většinou je to tak akorát na odfrknutí a zapomnění už v okamžiku vykročení ven ze dveří parfumerie.
Ale Romana má pravdu a i já už jsem o tom psala: něco se ve světě designerských vůní děje. Hýbe se to, vře to a občas z vyvře na povrch zajímavá novinka.
Romana říká, že se parfuméři naučili dělat s novými složkami. Já si myslím, že je to tím, že niche sektor je na vzestupu a ubírá zákazníky sektoru designerskému.  Snižující se zisky probraly velikány z blaženého spánku na zlatých cihlách a donutily je zamyšlení nad dalším postupem.

Výsledek? Třikrát hurá! Donutilo je to nejen k zamyšlení, ale i k činu: místo nekonečného zástupu odnoží z odnoží vznikají nové a mnohdy (na mainstream) progresivní věci. Pro nás, zákazníky, jedině dobře.
Zatím ale zklamávají lídři, kteří by novému trendu měli udávat tempo. Gabrielle od Chanelu, či Joy od Diora jsou velkým zklamáním. Zato se snaží Gucci, objevila se zajímavá nová značka Alaia a probral se i Joop.

Douglas

Joop jsem nějak zapomněla vyfotit

Joop: Wow

Wow není pro nosy se zkušeností z niche sektoru nic nového. Naopak, je to už milionkrát zopakované: velká, rudá růže s tlustými okvětními plátky ležící na polštáři z nesladkého pačuli. Zkraje zakápnutá malinou a posypaná červeným pepřem. Na niche slabý průměr, ale na mainstream? Wow!
Nejvíc oceňuji, že se nezvrhne se do nicneříkajícího generického základu tak typického pro parfumerkovou produkci.
A k tomu je třeba přičíst vskutku úctyhodnou výdrž i rozpínavost. S touhle vůní si vás budou pamatovat ještě dlouho poté, co opustíte místnost.
Milionkrát to tu bylo, ale ne v mainstreamu.
Doporučím? Ano, tak se pracuje s růží.
Alternativa z niche: třeba Voleur des Roses od L’Artisan
IMG_8332

Juliette has a Gun: Moscow Mule

Já nevím, kam tuhle značku zařadit. Bývala to niche, teď se povaluje v Douglasu a na eshopech… Považovala bych ji tím pádem za mainstream.
Každopádně jsem objevila v regále Moscow Mule poprvé a tak jsem se na ni vrhla coby na novinku. Jak jsem zjistila při psaní recenze, je to loňská záležitost. Nevadí. Každopádně, tak, jak nevím, co si myslet o směřování značky, nevím co si myslet o tomhle modelu.
Aby bylo jasno, je to až po strop napěchované aromachemikáliemi. A pro mě, pokud je ve vůni překročeno určité množství molekul z rodu Ambroxan, Amber Extreme či Norlimbanol, to končí. Zaplní mi mé zámečky v nose a nejsem schopná z vůně vydolovat jiné složky, byť by tam nakrásně byly.
Velmi podobně jsem dopadla i se Sheidunou od Puredistance. Mě tyhle dvě voňavky přijdou stejné, minimálně množstvím chemie. Takže klidně vám tohle doporučím jako alternativu k superdrahé Sheiduně. Pro mě to voní stejně: ambrovo-dřevito-chemicky.
Vím ale, že jiným to nevadí, třeba Romaně (a mnoha dalším) se Sheiduna líbí. Takže nejlépe vyzkoušet na vlastní nos.
Když se hodně snažím a pokud Moscow Mule nestříknu na pokožku, ale na stužku Douglas, jsem schopná vydolovat ovocnou hlavu. Ale spíš než avizovaný zázvor cítím jabka.
Pokud tedy máte rádi ambrovo-dřevité vůně a míjí vás čpavý chemický podtón, směle do ní. Minimálně flakon z čirého skla přecházejícího do mléčného zabarvení je hodně povedený.

Zaujalo vás něco s posledních novinek v parfumerkách?

You may also like...

3 komentáře

  1. Tyjo, vidíš, ten JOOP! Já jsem ho taky nedávno zkoušela a přesně tak, slušná vůně!
    Já mám k téhle značce takový zvláštní vztah, a není to tak ani kvůli jejich legendární All about Eve, která byla podle mne předobrazem všech těch superpopulárních syntetických jablečných vůní současnosti (rozhodně ji zkuste, až na ni narazíte).
    Miluju totiž platonicky Wolfganga Joopa, toho německého Karla Lagerfelda, jehož plastiky jsou ovšem mnohem impozantmější, než Karlovy a pokud chcete vidět, jak bude vypadat Ken v 80 letech, tak WJ osobně: http://www.peoples.ru/undertake/fashion/wolfgang_joop/joop_3.jpg
    https://c8.alamy.com/comp/A46XKH/fashion-designer-wolfgang-joop-A46XKH.jpg
    Německá plastická chirurgie má svoji ikonu a prosím povšimněte si, na co ho přešívají: žádný univerzální holywoodský krasavec, ale dokonalá blonďatá nordická, větry severu ošlehaná krása.
    Kdybyste to nevěděli, tak Wolfgang Joop stojí za nehynoucí módou, díky, nebo spíš kvůli, které němečtí hoši nosí náušnici. Je to dokonalý identifikátor, kdekoliv ve světě, mladej, starej, tlustej, hubenej, jak má v uchu pecku, je to Germánec. A může za to Wolfi.
    https://content3.promiflash.de/article-images/video_1080/wolfgang-joop-von-der-seite.jpg
    Tím se ale vůbec Wolfgangovi nesměju, mně je ten člověk veskrze sympatický, já mám Němce a Německo obecně ráda (račte navštívit můj láskyplný tag https://www.instagram.com/explore/tags/frangipanilovesgermany/ – ta potetovaná černá kráska nejsem já, to se mi tam nasáčkovala nějaká tagopřikrádačka, já mám oči dál od sebe). Wolfgang totiž produkuje nositelnou pracovní módu pro správné velikosti zadnic a poprsí germánsko/slovanské rasy a přestože se více orientuje na pány (i jeho druhá manželka je muž), i holky si u něj najdou svoje kancelářské kousky v super poměru fashion/nositelnost/elegance/cena.
    Kdybyste měli mít jedíný kousek, tak si pořiďte žakárový vlněný šál s logoprintem chrpy. Jsou krásné, super materiál a v porovnání s kokurencí levné. Já mám růžovej:
    https://peterhahn.scene7.com/is/image/peterhahn/F/joop-schal-rosa-345769_CAT_H_301117.jpg
    Koupíte ho v Galerii Kaufhof, tu najdeet v každém slušném německém městě https://www.galeria-kaufhof.de/p/joop-schal-feris-allover-print-fransen/4000124686?v=5000605485
    Úplně podle pravdy: od 90. let patří divize “voňavky” Coty a s WJ vlastně nemají nic společného (fakt by mne zajímalo, jak to Coty řídí, jak rozhoduje, která vůně půjde pod kterou značku a celebritu, v té přehršli labelů, které vlastní a jestli se jim někde nějaké vůně neduplikují, ruku do ohně bych za to nedala, že se něco stejnéhoprodává v Eu a v USA pod úplně jiným názvem a cenou). Ale v roce 2008 a 10 ho pozvali, aby se podílel na vytvoření vůní, které jsou o něm: Wolfgang a Freigeist (Volnomyšlenkář). Poznáte je, mají jiné flakony, příležitostně zkuste – byly vytvořené divizí Coty Exclusive, měly by být “exkluzívnější (nevím, neznám, pánským se nevěnuju)
    Jinak Jette Joop je značka jeho dcery, to můžete ignorovat, a pokud byste chtěli nějakou high-fashion, tak v Berlíne teď Wolfgang provozuje dům Wunderkind (Wunder Berlin), kde vychovává mladé designéry.

  2. mirkau napsal:

    Tys napsala článek do komentářů 😀

  3. Plýtvám talentem. 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *