“Nebudu to zkoušet, dejte mi rovnou tu největší flašku” – recenze LA COLE NOIRE/DIOR ve videu Týnuš Třešničkové + ANKETA!

ZAJÍMAVÁ EXKURSE DNES: exkluzívní designérské vůně jsou rozšířením sortimentu drahých značek, které obvykle prodávají něco jiného – hadry, kabelky, boty…
Zpracováním či kvalitou se blíží NICHE produkci – ingredience, vlastní parfumér, čas na vývoj, způsob balení do jednotných obalů a distribuce jen vybraným kanálem atd.
Mezi exkluzivkami jsou vyhlášené špičky: HERMES, DIOR, ARMANI, CHANEL, CARTIER a třeba D&G.
Na druhou stranu YSL, PRADA a GIVENCHY, díky jejich špičkové produkci v mainstreamu, nemají v exkluzivních kolekcích už moc co navíc nabídnout.
A třeba BURBERRY, VUITTON nebo HERRERA mi přijdou jen jako tekutá nuda, zatím z jejich řad nevyšla žádná ojedinělost (ale asi se o to tyto konzervativní značky ani nesnaží, vzhledem k tomu, že nákupy u nich udělají především fans značky).
Zákazníkem exkluzivek ale primárně nejsme my, milovníci vybraných vůní, nýbrž obvyklí zákazníci jejich butiků, tedy lidi, kteří mají dostatek zdrojů a kupují si kabelky, jejichž ceny začínají na 1.500€.

Týnuš Třešnicková recenzuje LA COLE NOIRE/DIOR

Protože se tady na blogu zabývám hodně taky MARKETINGEM PARFUMERIE, s chutí jsem se koukla na následující video, protože mne zajímá, jak tato cílová skupina vnímá exkluzivitu vůní.
Slavná česká youtuberka Týnuš Třešničková (mimochem – má milý projev, bylo to příjemný zážitek, klidně by mohla sedět ve zprávách místo Lucie Borhyové) “recenzuje” vůni LA COLE NOIRE. Ona sama dává na začátku videa slovo “recenzuje” do uvozovek, takže to nechápejte jako moji ironii – je to zkrátka exkurse do jiného světa, kde mne zaujalo:
 
  • Jak vidí exkluzivitu vůně dáma, která si ji kupuje především z důvodu, že chce mít “něco designérského”?
  • Jak laik popisuje “jinakost” vůně oproti mainstreamu a je vůbec schopný to rozeznat?
  • Rozhodnutí o nákupu: závisí na značce, na možnosti utratit peníze nebo je v tom skutečně “líbí se mi to”…?
Takže odkaz na zmíněné video na Youtube je zde – nastavila jsem ho rovnou na čas 24:33, kdy začíná parfém.
Jestli chcete víc nahlédnout do světa, kde nejlevnější věc doporučená Týnuš je proužek hedvábí Hermés 5×86 cm za 4.100Kč (=cena slušné voňavky), pusťte si video od začátku, nebudete nijak trpět, na mladou dámu se dobře kouká.
 
 

 

Asi po shlédnutí videa všichni vnímáte, že my to “máme jinak”. A mne zajímá, jak – prosím o vyplnění ankety a budu velmi ráda, když to doplníte komentářem pod článkem.
Zajímalo by mne, jakou značku preferujete, jestli se třeba snažíte postupně zkompletovat celou kolekci (třeba já bych ráda měla všechny Chanel Les Exclusifs)a které konkrétní vůně se vám zdají jedinečné a neopakovatelné, anebo naopak významně přeceněné.
O výsledky ankety se podělím!

ANKETA: Nosíte designérské exkluzivky? Proč jim dáváte přednost před jinými parfémy, levnějšími nebo niche?

Máte možnost zakliknout jaký chcete počet odpovědí, a můžete hlasovat vícekrát, pokud napoprvé něco zapomenete.

 

 

You may also like...

4 komentáře

  1. Tereza napsal:

    Zmiňujete Bvlgari – naslepo jsem si pořídila Splendidu Iris d’Or, a na jaře mi naprosto sedla a používala jsem ji snad měsíc. Tak jsem měla v merku nějakou z jejich “Eau Parfumée au thé…”, ale zmizely z Notina a jinde jsou ceny dost vyšroubované. Miluju černý čaj a chtěla bych takovou vůni, ale nevím, zda se naslepo trefím…

  2. Petra napsal:

    Jsem ze sorty zakaznic, kterym v ramci vlastnich financnich moznosti je to jedno. Je mi jedno, zda se vune prodava jako limitka, exkluzivni, niche nebo cokoli jineho, jedinym a dulezitym meritkem je pro me vůně – jeji složení a vydrz.
    Znacky vnimam, a to proto, ze za ta leta zhruba tusim, co u nove vune mohu cekat i bez recenzi, a tedy, kam mam zamirit a cemu se vyhnout (nezavisle na cene).
    Nejsem odbornice na vune, nedokazi poznat jednotlive slozky a pravdepodobne nerozeznam prirodni slozky od syntetickych. U vuni mi velmi vadi takovy stiplavy ocasek linouci se pod vuni, ktery konkretni parfemove vody nezavisle na jejich cene degraduje na lacine vonavky (btw. ma ho i slavny Eros by Versace).
    Mymi soucasnymi milacky jsou J’ose by Eisenberg, Tobacco Vanille, White Suede a Oud Wood by Tom Ford, Ylang in Gold by M. Micallef, a nyni hledam pro me idealni vuni se zelenym cajem a s vuni s fialkami.
    Co vylozene nesnasim a povazuji to za velmi precenene, je Light Blue by D & G.

    • Romana napsal:

      To je fajn číst, že někdo si kupuje voňavky, protože voní. 🙂 Váš výběr je docela “hustý”, jestli s tímhle nastavením najdete dobrou vůni se zeleným čajem, tak mi určitě dejte vědět, protože ty, co jsem zkoušela já, byly vždycky takové voděnky. Vlastně neznám pořádný parfém se zeleným čajem – někdo ano?
      Poslední taková výraznější kreace byl Bvlgari, ten se mi tedy dot líbil, ale bohužel – přestože ty barvy Bvlgari občas opakuje a objevuje se i povedený červený, tak zelený prostě nikdy a zmizel z povrchu zemského. 🙁 A to ho měli ve všech koncentracíh, tuším byl snad i intense? Škoda. Ale ten jejich černý taky není k zahození…

      Znáte někdo nějaký pořádný parfém se zeleným čajem?

      • Petra napsal:

        Jejej, to jste me moc nepotesila 🙂 ale asi mate pravdu, zatim ty udajne cajove vune se zelenym cajem mely caj bud vyrazne upozadeny nebo namichany s ovocem ala Escada. Je to skoda, verim, ze nejsem jedina kdo by dominantni zeleny caj ocenil, a verim, ze ji casem najdu – kdyztak se pochlubim.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..