FRANCO DE VANNA: Ponte di Rialto Elixir (souvenir Made in …) + gallery: Venezia

Aktualizováno 26. 5. 2013

Skutečný důvod, proč jsem tuhle recenzi vytáhla z archivu, je že jsem si sem chtěla propašovat fotky, na kterých je TEPLO. A protože mne za chvíli čeká Itálie (a vás taky, protože přístí týden chystám reportáž o Esxenci), tak Benátky. A když Benátky, tak muránské sklo. O nic jiného v kauze této vůně totiž nejde.

ponte di rialto romana granatova

květen 2012
Nejdřív jsem si myslela, že napíšu čistě vonnou recenzi, ale když jsem si prohlídla stránky a zároveň navoněla ruku, rozhodla jsem se, že to dnes pojmu jako takové cvičeníčko z marketingu na téma “Jak z turistů vytáhnout so nejvíc peněz.” Klíčová slova: turisti; peníze; matrjošky a ušanky (sledujte, o vůni ani slovo). Nejdřív vůně: PdR má být květinově ovocná, s dřevem, pižmem, vanilkou a ambrou v základu – podle složení to může být cokoliv. A je? Je.

Parfumerie Franco na mostě Rialto.

Parfumerie Franco na mostě Rialto.

Přespolní závod šílených kytek v čele s bulharskou růží, kterou za pár minut doběhne úporný mastný kosatec, fialkový aldehyd a pecka z třešňového kompotu a vedou peloton, aniž by dali šanci vyniknout těm jemným ingredientům někde vzadu. Ti na ně řvou: počkejte na nás, neutíkejte tak dopředu, ale je z toho slyšet jen homogenní, nevýrazný hukot, jako šum velkoměsta, něco je slyšet, ale neroznáte v té kakofonii žádný výrazný tón, hlas. Výsledkem je taková ta stará, ostře sladkokyselá, směs bulharské růže, fialky a pudru z kosatcového kořene, kterou dřív voněly rtěnky a pudry, ale ne ty za bolševika – ty, co používaly naše babičky, když ještě chemie byla v plenkách a uměla jen fialkovou esenci.

Ostatní souvenir-shopy na mostě.

Ostatní souvenir-shopy na mostě.

Takhle nějak by voněla Liptick Rose z kolekce Frederica Malle na nemytém těle bezdomovce; LR je jemnější, vyvážená, postavená tak, že složky jsou sladěné jedna s druhou, zapadají a jsou kvalitnější, zaobené, ne tak řezavé a přesto se o ní traduje, že je nenositelná. Dokážete si už představit sofistikovanost Ponte di Rialto?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Výdrž je spíš podprůměrná, po hodině se ještě ukázalo suché pižmo, kosatec mávnul zeleným lístečkem a peloton byl pryč. Teď marketing: tahle vůně vznikla jako doplňkový sortiment drogerie, vedle karaf a pilníčku z benátského skla (i když původ těch pilníčků…když jsou Benátky nad Jizerou, co by nerozumí politice a na Hradě by byli super) – no něco do toho hezkého flakonu naplnit bylo potřeba, v podstatě to je lhostejno co (nejde o vytvoření nákupního návyku, drtivá většina lidí si to koupí jedenkrát v životě, takže na kvalitě nezáleží, jde jen o první dojem a růže se hodí). Lahvičku se štítkem “ze skla Murano” postavil do vitrínky svého hezkého obchodu u mostu Rialto vedle dalšího vlastního sortimentu: skleněných pilníků, manikúr a štetek na holení. Zboží v téhle výloze je strašně předražené, ale bohatí turisti ze západu i východu si rádi odvezou krásný suvenýr z Benátek. A to je jediná hodnota, kterou tahle vůně má: je to hezká vzpomínka na Benátky pro toho, kdo tam strávil krásné chvíle; stejně jako dřevěný flakonek s růžovým olejem z Bulharska nebo matrjoška ze Staroměstského náměstí.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Co s tím dál?  Prodat to? Koupili byste si od někoho suvenýr z dovolené? To je kýč! Napadlo by vás si od někoho koupit plastovou svítící eifellovku nebo vuittonku z velbloudí kůže? Franco z vany je šikovný marketér,  rozhodně tak o 99% šikovnější, než parfumér. Vystavit do vitrínky, jednou za čas oprášit, otevřít a přičichnutím si připomenout romantickou dovolenou (rychle, než vyprchá, flakony netěsní – i ty postavené ve výloze byly poloprázdné, ty co ležely byly prázdné úplně).
A ještě něco pro představu o tvorbě cen sortimentu suvenýrů parfumerie Franco:
– skleněný pilník obyč: 26,50€ (euro – ne korun) TADY; a k tomu podobný třeba TADY od 125,-
– manikúra Solingen – miniaturní pilník+miništipky: 39,50E (taky EURO!) TADY  ; je to TENTO pilník a tato sada stála v Normě okolo 230,- Kč (už není, kupovala jsem si ji v době psaní recenze)
ponte di rialto romana granatova

Srovnání cena/výkon gumičky do vlasů a "parfému" Rialto vychází výrazně ve prospěch gumičky.

Srovnání cena/výkon plastové spony do vlasů za 49€ a elixiru za 79€ vychází výrazně ve prospěch sponky.

– Elixir Eau de Parfum STOJÍ 125,00 € /100ml (v eshopu), ale když si koupíte o něco lepší flakon, zaplatíte 265€ , rozdíl v ceně flakonku je 130€ a ten základní, ruční, taky není zadarmo (v okolních obchodech podobné flakony koupíte za 60-100€); hodnota vůně prostě není v té vůni, ale v té skleničce a ve vaší vzpomínce na Benátky.

Vlevo cena v shopu, vpravo cena v e-shopu. Cenový rozdíle tkví, zcela jistě, ve vyšší kvalitě zboží odesílaného poštou.

Vlevo cena v shopu, vpravo cena v e-shopu. Cenový rozdíle tkví, zcela jistě, ve vyšší kvalitě zboží odesílaného poštou (ano, obojí jsou stovková balení).

Jestli chcete hezkou a hodnotnou vzpomínku na Benátky, kupte si v bio-shopu u Ponte della Guerra (na fotce níže, jak stojí gondoliér) pomerančovou marmeládu nebo fíkové čatní, salumek, slámové víno a ručně vyrobené těstoviny z Toskánska. Nebo se tam pořádně nadlábněte!
A ještě nákupní tip: když jsem ověřovala ceny na Normě, všimla jsem si (asi) novinky: skleněný pilník v plastovém obalu, tak to přesně potřebuju do kabelky.
podpis_ROM
Galerie: Benátky. Teplo, voda, historie, koupání, nákupy, všechno. Voda nafoukaná na San Marco přinutila některé turisty k sundání bot, jiné přiměla k jejich nákupům. Já už jsem je neobula, prošla jsem celé Benátky tentokrát naboso, však mi taky za tuhle recenzi spílali do bosorek, tak se trefili.

You may also like...

2 Responses

  1. udvouverunek napsal:

    Myslím, že tohle si někdo za rámeček jen tak nedá 🙂 Tuším, komu natruc jsi to psala (nebo se aspoň domnívám, že to tak bylo, podle toho co vím). Čímž neříkám, že to není pravda, věřím tomu a zaplaťpámbu nejsem z těch turistů, co si odevšad musí dovézt hmotný suvenýr, natožpak takhle drahý suvenýr. Chtělo by to víc propagace. Mám to sdílet u nás?
    Verunka

    • Canan Pamuk napsal:

      Jestli se ti líbí, tak sdílej, děkuju. Nepsala jsem to natruc, i když to tak mohlo vypadat – dostala jsem vzorek k otestování a měla jsem prosbu o napsání recenze. A protože obvykle recenze na blbé vůně nepíšu, opustím je hned v začátku, tak vypadá jako výjimečná. No a u téhle mne navíc zaujal marketing, o tom tady píšu docela často a ráda, takže mi přišlo škoda ji sem z archivu nepřešoupnout.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..