• GIVENCHY ORGANZA: buddhistická oslava narozenin

Organza má dvacet let! U dámy je to málo, proklatě málo, u vůně? Tak akorát, aby se stala legendou… Organza už dávno není bestsellerem značky, která naskočila na kolotoč rychle spotřebovávaných komerčních vůní s rychlou obměnou. A tak letos žádná oslava nebude; můžeme být vděčné, že Její Elegantnost Organza, náročná velká vůně pro velké příležitosti a dámy, pořád důstojně povlává v regálech. To před deseti lety, to byla jiná sláva: velkolepá pozlacená slavnost v budhistickém stylu…
Givenchy k 10. výročí Organzy v roce 2006 vydala Gold Collection EdP, jejíž flakon byl inspirovaný budhistickou tradicí lepení plátků zlata na postavy Buddhy. Obsah byl stejný, ale lahvička poťupkaná pravým 24 karátovým zlatem, tak jako bývají dekorovaní Buddhové v chrámech východní Asie, se záhy stala horkým a zlatem vyvažovaným sběratelským artiklem. Do kolekce patřila i celozlatá miniaturka v sametovém pytlíčku.
mini_organza
 
Proč se lepí lístečky na Buddhu? Co lísteček, to jedno přání…věřící si kupují od mnichů bločky zlatých čtverečků a umísťují je na postavu tam, kde je tíží trápení: na končetiny při nemocech, na hlavu při smutku a na srdce při trápení s láskou. Mnichové pak sochy očistí, zlato seškrábou a vyrobí z něj další zlaté lístečky pro další přání. A tak si svoje přání předávají uložené ve zlatě budhisti už po staletí a  rovnováha všech přání světa spravedlivě vyrovnaná. Kromě těch vánočních, ta se nikdy neplní všechna. (Já třeba pořád nemám ten chlupatý svetřík s motýlkama z Maďarska).


 
Kdoví, jestli žena v organtýnu plní nám, svým věřícím přání stejně spolehlivě, jako Budha. Ale já ji pro sichr nosím. (ale chlupatý svetřík už nechcu!)
podpis_ROM

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..