• IFF The Speed Smelling Collection: jedinečná příležitost

Na eshopu Luckyscent a možná časem i v Harrods máte teď jedinečnou příležitost zakoupit sadu jedenácti desetimililitrových flakonků zcela unikátních vůní v kolekci nazvané The Speed Smelling Collection.

O co jde? Je to parfumérský projekt společnosti IFF „no limits, no budgets“, tedy tvorba bez omezení tvůrčího i finančního. Jedenáct parfumerů pracujících pod hlavičkou IFF dostalo zcela volnou ruku na vytvoření vůně, která je bude reprezentovat.

Vidím v tom lehký paradox, vzhledem k tomu, koho nebo co IFF představuje. IFF, International Flavours & Fragrances, je jedna z tzv. “Velké šestky” (někdy se používá i “Velká sedmička”, ale sedmá společnost, Robertet, se přece jen lehce vymyká, pracuje totiž jen s přírodními surovinami), největších hráčů na aromachemickém poli, kteří dnes diktují celosvětovou produkci v oblasti parfumerie a aromachemikálií vůbec a hlavně jsou zakládajícímí a stěžejními členy skupiny IFRA, která nám tak leží v žaludku.

Takže by mě zajímalo, jestli “no limits” znamená i “no IFRA limits”.

Coffret

Via Luckyscent

 

Vraťme se ale k věci: jistě chvályhodnou myšlenkou projektu IFF je představit tyto parfuméry jako osobnosti. Většina vůní totiž dnes sice vzniká pod hlavičkou nějakého parfumerského domu, značky, ale málokterá z těchto značek už zaměstnává vlastního parfuméra – nos. Pravidlem se spíše stává, že si vůni nechají udělat “na klíč” u některého z těchto sedmi dodavatelů. Práce nosu se tak stává vice a vice anonymní.

IFF se rozhodla některé z anonymity vytrhnout a nechala je obhajovat svou tvorbu před porotou složenou z novinářů a parfémových kritiků. Ovšem poněkud svérázným způsobem. Zhlédli se totiž ve speed datingu. To je takové to rychlé, organizované  a hromadné seznamování, které známe z amerických filmů – dva lidé si sednou naproti sobě ke stolu a během několika minut se snaží upoutat pozornost toho druhého. Pak zazní gong, jeden z partnerů u stolu se vystřídá a znovu se seznamuje.

Stejným způsobem museli, každý za méně než sedm minut, prezentovat parfuméři svůj výtvor. Na internetu najdete nějaká videa, je tam rachot jak v nádražní hale a v tom hluku se tihle, většinou subtilní, umělci snaží mluvit o svých pocitech, inspiracích a představách. Přijde mi to dost drsný.

Nicméně pro nás pozitivním výsledkem této akce, která se opakovala už po čvrté, je, že IFF letos uvolnila některé vůně ve své kolekci. A podle některých zmínek si parfuméři tvorbu užili a opravdu sáhli hluboko do budgetu IFF co do kvality surovin, což by mohlo být opravdu zajímavé.  Jde o limitovanou záležitost, takže bych si pospíšila.

aroma

A abych vás navnadila, tady je stručný obsah kufříku:

  • Nicolas Beaulieu: vůně speciální „monzunové kávy“ se santalem a jasmínem inspirovaná cestou do Indie.
    Nicolas Beaulieu vytvořil například Aromatics in White pro Clinique, Halloween Fleur pro J. de Pozo, Repetto L’Eau Florale pro Repetto a další.
  • Alexis Dadier: absolut kakaa a jedlový balzám ve vůni inspirované Conchitou Wurst a je-ho-jí rodnou zemí Rakouskem, mno …
    Alexis Dadier má na svědomí například Courvoisier L’edition Imperiale pro Courvoasier Cognac (tak to bych chtěla vyzkoušet), populární Womanity pro Thierry Muglera a další dvě z Muglerovy kolekce Mirroir.
  • Domitille Bertier: zelená, zemitá a aldehydová vůně inspirovaná amazonským pralesem.
    Tato parfumérka vytvořila například novou B Balenciaga, Liberte Cacharel, Midnight in Paris pro Van Cleef&Arpels, Flowebomb pro Victor and Rolf a mnoho dalších.
  • Loc Dong: vůně skořice, rumu a guavy inspirovaná starou vietnamskou medicínou.
    Loc Dong pracoval například na Euphorii nebo CK IN2U pro Calvina Kleina, Manifesto pro YSL a mnoho dalších.
  • Anne Flipo: medová vůně pomerančového květu s včelím voskem a rumem.
    Tato parfumérka vytvořila My Queen pro A.McQueen, Fleur Narcisse a Love Story pro Chloe, nebo třeba Woman pro Donnu Karan.

Kaleidoskop (800x599)

  • Nelly Hachem Ruiz: vůně budoáru postavená na semišovém osmanthu, mrkvových semenech a absolutu sena s pižmem, kadidlem a čokoládou.
  • Jean Christophe Hérault: květinový kaleidoskop kolem mimózy.
    Jean Christophe Herault má za sebou množství vůní jako Floralbotanicu pro Balenciagu, Enchanted pro Chopard, či spoelčně s Olivierem Polge loňskou Muglerovu kolekci Les Exceptions.
  • Juliette Karagueuzoglou: pelargoniový sorbet.
    Juliette vytvořila s Anne Flippo L`Homme Sport a pracovala na mnoha vůních pro Repetto, Ferragamo a další.
  • Alienor Massenet: hesperidická, metalická a citrusová vůně inspirovaná uměleckým dílem New Planet od Olafura Eliassona.
    Alienor vytvořila takové skvosty jako French Leather, Irish Leather nebo Inlé pro Memo a také Miss Aura pro Swarowski a spoustu dalších.
  • Sophie Labbe: vesmírná zahrada s bylinkami, madarinkami, vetiverem, jasmínem a růží.
    Sophie má na kontě Jasmin Noir a další pro Bvlgari, Organza Givenchy, Premier Jour pro Nina Ricci a nebo Parissiene pro YSL.
  • Dominique Ropion: vůně taifské růže s cashmeranem, skořicí, kmínem a hřebíčkem.
    Tento pan parfumér pracoval na skvostech jako je Carnal Flower, Portrait of a Lady  nebo Vetiver Extraordinaire pro Frederica Malleho a další a další.

Tak co, jdete do toho?

mirka_podpis

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..