• Jsou vaše vůně "Not tested on animals"?

Spíš jen taková noticka k evropské parfémové legislativě. Jednadvacátého července vyšla taková krátká tisková zpráva, která začínala slovy:
Cosmetics Europe and the European Commission has now confirmed that the claim “Not tested on animals” is now obsolete under the EU Cosmetic Products Regulation (EC) N°1223/2009.
Hodně se teď mluví o zákazech a omezení různých parfémových a kosmetických ingrediencí v Evropské unii (viz skvělý článek od Katky) a většina parfémového světa je touhle politikou strašně rozezlená, protože to považují za omezení osobní olfaktorické svobody. Já teda rozhodně nejsem člověk, který podporuje evropskou socialistickou politiku držící vládu v rukou prostřednictvím nařízení, omezení, manipulacích trhu i obyvatel a vydíráním členských států dotacemi. Taky se mi nelíbí, že asi už nikdy nezkusím, jak voněly d´Orsay parfémy v první edici. Jenže tahle politika omezování kosmetických složek je součástí většího celku: nestará se jen o zdraví naší kůže a orgánů. Je součástí konceptu “udržitelného rozvoje” (najděte si to na Wikipedii) a jeho smyslem je udržení životního prostředí: hezké přírody s kytičkami, stromy a trávou a taky zdravých a veselých koťátek a štěňátek.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
No a tady se právě něco stalo: komise zakázala (zatím nevalidováno) od roku 2016 používání hesla “Not tested on animals” v marketingové komunikaci a na obalech kosmetiky. 11. září 2004 unie zavedla zákaz testování kosmetiky na zvířatech. V březnu 2009 nařízení ještě zpřísnila a zakázala v EU prodávat výrobky, které obsahují složky testované na zvířatech pro účely kosmetiky.

Všechna důležitá králíčkova data.  Zdroj: http://ec.europa.eu/

Všechna důležitá králíčkova data.
Zdroj: http://ec.europa.eu/


K označení přípravků, které už vyhověly nové legislativě, dala unie k dispozici slogan a logo o netestování na zvířatech. Vlastně tím logicky navázala na restrikce z předešlých let, které jsme všichni bez rozpaků schvalovali: dovoz přírodního pižma, kvůli kterému byli v Asiii vybíjeni jeleni; dovoz slonoviny, kůží vzácných plazů, korálů…
No, the product is not tested on animals and does not contain ingredients of animal origin

No, the product is not tested on animals and does not contain ingredients of animal origin


No a v červenci 2014 orgány došly k tomu, že tady taková kosmetika už není. Neexistuje. Je vymýcena. V Evropě se kosmetika testovaná na zvířatech prostě neprodává. Tím pádem se stala frázička “Not tested on animals” zbytečná. Zvířata už neumírají kvůli novým krémům, šamponům a voňavkám. Proces trval deset let a vlastně se na to skoro zapomnělo. Není to úplně FANTASTICKÝ VÝSLEDEK toho, co popisuju v úvodu? Za mne: ANO.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
No jenže, samozřejmě, si to EU vzápětí pokazila, protože se snaží vydat následně regulaci o úpravě marketingových textů. Zjednodušeně jde o to, že všechny zákonem vyžadované vlastnosti (ve prospěch spotřebitele) nesmějí být komunikovány jako konkurenční výhoda. U nás tahle legislativa platí taky. Příklad: máte banku a vyjde zákon, že převody peněz do zahraničí nesmějí být zpoplatněny. Vy tedy nesmíte v reklamě říkat “Naše banka je dobrá, protože poskytuje svým klientům zahraniční platby zdarma.”

“Not tested on animals”

 
Čili v tuhletu chvíli, kdy se u všech výrobků požadavek na netestování stal hygienickým parametrem, je zaručen zákonem u všech stejně, ztrácí informace pro spotřebitele význam. Podle unie je zbytečná a zastaralá. Podle mne by o téhle bezva situaci měla Unie informovat svoje spotřebitele sama, a ne kecat podnikatelům do jejich marketingu. Vidím v tom další tahání peněz z kapes producentů kosmetiky – změna komunikace (firmy orientované na “zdravou kosmetiku” budou muset najt nové benefity), výměna obalů, promo materiálů, změní se vnímání některých značek spotřebiteli, což může mít negativní dopad na jejich zákazníky…

chardon_mini_2

Tahle zbědovaná kočička není předmětem kosmetického testování, leda mých parfémů, když to přeženu. Je to váš losovací kámoš Chardonnay a takhle vypadal dnes ráno po návratu z dvoudenního flámu. Skvělá ilustrace k týrání zvířátek. ŽE vám ho bylo líto? Aspoň vidíte, jak média lžou…


Vyhláška bude předložena ke schválení s konečnou platností 11. května 2014, ale pravděpodobně to projde. (Btw: víte, že v tomhle máme namočeného svého člověka? Přímo za tuto oblast je v Evropské komisi zodpovědný Roman Mokrý, Slovák, který vystudoval a pracoval v Praze, odkud se přesunul do Bruselu…kdyby Unisti věděli, jak to Češi a Slováci mají s voněním, tak by ho asi nechtěli.)
Takže podnikatelé v kosmetickém průmyslu, jejichž brand essence se opírá o etiku výroby (vlastně dosavadní leadři toho zdravého trhu) mají necelé dva roky na to, aby si zaplatili průzkumy trhu a připravili nové koncepty, vše otestovali, vyměnili veškerou grafiku, vyvezli krabičky ze skladů a opekli si na nich sójové špekáčky. To jsou ale bejci v té Unii, co?
podpis_ROM

 

 

You may also like...

2 Responses

  1. Enka Quanium napsal:

    Mě už ta Unie ničím nepřekvapí…
    Chardonnay vypadá, že si ten flám opravdu užil :o)))

  2. Sedmi napsal:

    kocourek vypada na te prvni fotce dost nasr..stvane…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..