MASQUE MILANO: Neo Artistic Perfumery Manifest (bude líp?)

Zajímavý počin italské niche značky Masque Milano jsem zaregistrovala už dříve a plánovala o tom někdy napsat. Má poslední zkušenost s novou vůní Toma Forda mě v tom nejen utvrdila, ale i uspíšila napsání tohoto článku.

Masque Milano je jedna ze zajímavých italských značek, které se v poslední době vyrojily a které vzbuzují naděje v lepší zítřky niche odvětví. Dva mladí kreativci a umělci, Alessandro Brun a Ricardo Tedeschi, založili v roce 2013 v Miláně značku Masque, aby zhmotnili své sny a emoce. A podle mne se jim to daří. Rozhodně mě (a nejen mě) jejich tvorba zaujala a chystám recenzi některých vůní.

Opera bn

Tento článek je ale o jiném jejich počinu. Ricardovi s Alessandrem zřejmě dělá starosti stále tristnější situace v oblasti parfémů, protože pocítili nutkání sepsat (a natočit na YouTube) manifest. Nazvali ho Neo Artistic Parfumery a  v podstatě apelují na to, aby parfuméři svou práci dělali pořádně, poctivě a se zaujetím. Myslím, že jejich manifest se dá aplikovat v podstatě na kterékoli odvětví lidské činnosti.

Tak tady to máte: jedenáctero správné parfémové firmy. Amen.

Buďte vášniví!

Dělejte to co máte rádi a milujte, to co děláte. A zajímavý dodatek: nesledujte krátkodobý zisk, protože to nutně vede ke kompromisům z hlediska kvality.

Buďte upřímní

Nepředstírejte, co nejste. Nepředstírejte, že je váš podnik starší než je, když jste italská firma, nepředstírejte, že děláte „vysokou francouzskou“ parfumerii. Přiznejte syntetické složky a netvrďte, že váš parfém obsahuje vzácné přírodní složky, když to tak není.

Buďte etičtí

Plaťte včas svým dodavatelům, stejně tak, jak chcete, aby platili zákazníci vám. Respektujte přírodu a přírodní zdroje. Problémy s klientem řešte efektivně a nezříkejte se zodpovědnosti. Dodržujte závazky, nedávejte nesplnitelné sliby a vždy buďte gentlemani.

Alessandro&Riccardo_2

Staňte se součástí své práce

Kreativní ředitel by měl být součástí procesu tvorby, od výběru vhodného „nosu“, přes jasné vysvětlení záměru, výběr vhodných složek, vymýšlení základních akordů až po jemné dolaďování a diskutování nesčíslných variant. Prostě spolupracovat celou doby s parfumérem až ke konečnému mistrovskému dílu.

Buďte konzistentní

Zvolte si svůj vlastní styl a ujistěte se, že celá kolekce je jednotným vyjádřením tohoto stylu.

Riskujte, buďte odvážní

Nebojte se výzev, nezůstávejte ve vyšlapaných cestách. Nesledujte jen vkus trhu, protože to skončí tím, že vytvoříte něco nudného a bez charakteru (zase mi to připomenulo poslední počin Toma Forda).

Mappa bn

Věnujte pozornost detailům

Každý, sebemenší, detail vypovídá o vašem zaujetí pro výrobek. Nejen vůni samotné, ale i obalu je třeba věnovat pozornost. Každé opravdové umělecké dílo má mít odpovídající svatyni.

Buďte skromní

Svět je plný lidí stejně vášnivě sledujících svou cestu, jako vy a jejich názory se nutně nemusí shodovat s vašimi. Respektujte práci jiných, snažte se je pochopit. Nekritizujte, pozorně naslouchejte a a pokuste se přijmout jejich stanoviska. Když se mýlíte, prostě to přiznejte. Poučte se ze svých chyb.

Buďte vytrvalí

Ne vždy se věci vyvíjejí, jak mají. Nevzdávejte to po prvním pokusu. Možná to není správně načasováno, možná vás ostatní nepochopili, ale pokud si myslíte, že je vaše myšlenka správná, neustávejte.

Fronte bn

Buďte amibiciózní

Snažte se vytvořit parfém, který bude uměleckým dílem. Opřete se o svou kreativitu a smysl pro umění. Nikdy nekopírujte.

Dejte si načas

Nepospíchejte. V roce 2014 vznikly tisíce nových vůní. Svět nepotřebuje další parfémy, potřebuje lepší parfémy. A toho lze dosáhnou jen za pomoci velkého úsilí a hlavně času.

 

Možná to vyznívá trochu naivně. Možná se nad tím my, cynici otřískaní životem, pousmějeme. Ale nebyl by svět lepší místo, kdybychom se všichni řídili párem podobných zásad?

mirka_podpis

(volně přeloženo z originálu na stránkách Masque Milano, fotografie jsou z press release materiálů poskytnutých k výstavě Exsence Milano 2015)

You may also like...

1 Response

  1. Je to tak. Viz náš nedávný článek „Marketingový projekt“. Nejsem gentleman, shrnula bych to takto: Nebuďte nenažrání!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..