• MISS DIOR 2021: opožděná honba na zákaznice

DIOR ohlásil horkou novinku pro rok 2021 v řadě MISS a mně přišla zpráva: “Hrozně se na ni těším! Můžete ji, prosím, zrecenzovat?”  Moc se moderním mainstreamem nezabývám, ale dostala jsem vzorek a došlo mi, že ten parfém mám mnoho zajímavých momentů. Kromě vůně. Tak tady je “něco jako” recenze Miss Dior 2021.

Miss Dior 2021 recenze – nuda, nuda, průměr, růže, přepálený karamelový kosatec

Tak nejprve vyřídíme tu vůni, ano? Flakonek je stále rozkošný, nadčasový, s hezkou mašličkou. To se opravdu povedlo, ale nic nového. To samé uvnitř: sladká záplava růží okořeněná vanilkou a kosatcem v dobře známém a oblíbeném gurmánském stylu “kosatcový karamel”. Takový, jaký se asi poprvé ojevil 2012 v La Vie est Belle / Lancome, později u Mon Guerlain/Guerlain , Flower Bomb / Viktor&Rolf, La Nuit Tresor / taly Lancome, Aura / Loewe atd. atd. atd. atd.

Dior takovou vůni dosud neměl. Tak už ji má. Dost pozdě, zákaznice už mají plné poličky výše zmíněných vůní a jejich nekonečných odnoží. Chtělo to opatrnou modernizaci, čili kapička momentálně super oblíbeného dřevitého podkladu a ten dé-mode dojem je fuč. Jiná barva, než růžová, uvnitř být nemůže. Tečka.

Vůně je to hezká a stejně nudná, jako všechny ty totožně nalíčené a oblečené mladé blondýnky s velkými rty v centru Prahy. Dior má štěstí, že zákaznice vůní “pro mladé” rychle stárnou, takže La Vie Est Belle a spol. už nosí “staré” ženské přes 35. Má šanci, že zopakuje úspěch La Vie est Belle, ale je rozumné, že je to limitka. Dýl to asi žít nebude.

 

A kdo že to je v té reklamě?

Co dělá na reklamě čtyřicetiletá Natalie Portman, oduševnělá herečka, která se už dávno dostala z kategorie “sladká tvářička na plakáty” do třídy “dobrá herečka, kvůli které dospělí lidi půjdou do kina”? Těžko říct. Asi ani sami tvůrci nevědí, neboť Natálii umazali z tváře 20 let. Věrohodnější by byla Siri nebo nějakou grafiku.

Tohle není skutečná Natalie, stejně jako Miss Dior 2021 nemá se skutečnou Portman nic společného. Pochybuju, že mladistvé milionářky a začínající zlatokopky vidí v ženské ve věku jejich matek, přestože je převlečená za hippie, svůj vzor (i když – já jsem to dobře postřehla v té reklamě, že Natálie objímá šedivého chlápka, což u jejích vrstevnic je OK a pro ty zlatokopky to může být inspirace, no co už…).

Tipuju, že Natalii vidíme u téhle vůně naposled.

 

Peníze jsou ingredience

Dior má v poslední době v segmentu mladých zákazníků jakousi smůlu. Joy, která se měla stát trhákem zlaté mládeže, propadla. I přes velký parfémový zločin se to nějak celé nepovedlo – znáte aspoň jednoho člověka, který prafémem Dior Joy voní, nebo aspoň dokáže pojmenovat? Přitom vůně průměrně dobrá, do reklamy nalitý rozpočet… Slepá ulička.

Zato Miss Dior se ukázala jako dobrý adept: vysoká znalost značky, růžové vůně v ní byly vždycky, je oblíbená, stačí ji omladit, což dnes v dobách zdánlivé univerzální krásy, botoxu a internetových filtrů není problém. A nějaké odnože už taky snesla. Jen to prostě chtělo zmodernizovat. Jak to dělají ostatní? Aha…těmto se daří, ti všichni mají stejné vůně “sladká gurmánská růže light”...no tak proč to nenapodobit. Blboučká, neškodná, zaměnitelná, unifikovaně líbivá. Trh si tuhle vůni nadefinoval sám a už stačilo jen dodat flakon a cenovku.

Zneuctění řady Miss Dior – jako fakt?

Hodně se o tom mluví: že původní (rozumějte: ta pravá!) Miss Dior byla přece krásná, dospělá zelená aldehydovka. Já si to nemyslím. Miss Dior byla už v roce 1947 určená mladým holkám, pro které byly “velké” parfémy moc velké a těžké. Zařazování vůní pro mladé pod tento label je podle mne v pořádku a tak se to chtělo. To, že blockbustery v této řadě – jahůdkovou Chéerie 2008, která se přes pivoňky vyvinula do Blooming Bouquet 2011 – si přivlastnily ženy 40+, nehraje roli. To byly mladé a veselé, jednoduché skládačky kvalitních složek, pro mladé kočičky. Za mne je zde všechno v pořádku.

Proč vznikla celá ta věc okolo Joy nechápu, je to zmatečné a zbytečné, ale možná jste četli o nenaplněných ambicích dědiček ve službách LVMH (Dior)…no to je jedno. Miss Dior je jediná Miss ve službách této značky.

Byznysový vzorec LVMH znamená konec kreativity u DIORu? Nestane se s Diorem to samé, co s Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540?

No, je to možné. Zapomeňte na nějaké objevitelské mise typu “parfémoví mistři Jean Carles a Paul Vacher jsou pověřeni Christianem Diorem přinést světu úplně new look na aldehydy a přiblížit tak haute couture mladé generaci“. Francois Demachy v Dioru vede tým zkušených profíků. Mají vášeň pro vůně a znalosti, přístup ke krásným a kvalitním ingrediencím, ke všem novinkám. Ale.

Současní parfuméři v komerčních stájích jsou sice pořád mistři a pracují dobře. Ale v komerčnich liniích jde prostě o kompromis, diktovaný marketingem: co chce zákazník, kolik je za to ochotný zaplatit, jak rychle to má být vyrobené a kolik maximálně můžou být náklady.

Kreativita zůstává  těm, kdo si to můžou dovolit. Kdo nemusí odvádět zisk korporátu, ale potřebují vydělat jen tolik, aby byli spokojení a mohli tvořit dál. Malým značkám. Ultra niche.

Je mi líto, kdo si chce přečíst o krásné komerční vůni Miss Dior 2021, musí si najít komerční recenze.

  • Doporučené čtení: Jak se vyznat ve vůních Miss Dior od naší Mirky ZDE.

  • Napište jí do komentářů, jestli chcete článek zaktualizovat.

  • A mně napište, jestli nosíte nějakou Miss Dior a jestli už jste zkoušeli novinku 2021.

 

You may also like...

6 Responses

  1. sagiti napsal:

    Miss Dior Originale je moje láska a pomohl mi k ní i Mirčin článek.Ještě jednou díky.

  2. Mirka napsal:

    S tímhle si tedy dovolím nesouhlasit: “Miss Dior byla už v roce 1947 určená mladým holkám, pro které byly “velké” parfémy moc velké a těžké.”
    Miss Dior z roku 1947 naopak měla být symbolický návrat k předválečnému luxusu a kráse, po hnusu a ošklivosti války. Takže to měla být a taky byla, právě ta “velká” vůně. Pochybuju, že někdo v roce 47 přemýšlel o mladých rozjívených žábách a jak by měly vonět.

    Ale jinak super analýza.

  3. Alexandra napsal:

    Pre mňa bola jednoznačne najlepšia MIss Dior Cherrie.A všetky tie odnože už proste za nič nestoja.

  4. Emílie Tichá napsal:

    Novinku jsem nezkoušela.Líbí se mi Miss Dior Originale a občas nosím Eau de Parfum – hlavně v létě

  5. Romana napsal:

    Kdyby se něco v mainstreamu stalo, co by stálo za povšimnutí, tak já to sem určitě napíšu! 🙂

  6. Monika napsal:

    Neskúšala som ale presne tak som si ju predstavila ako mi to Tvoja recenzia potvrdila. Takže ani skusat nebudem. Usetrila si mi čas a nos, diky

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

%d bloggers like this: