• Snář slečny Coco: kde se berou jména parfémů CHANEL?

Pětka je pátý vzorek z nabídky Ernesta Beauxe a lahvička No. 5 spatřila světlo světa 5. 5. 1920 a že 5 je nejšťastnější z tarotových karet, které Coco neustále nosila v kabelce. To ví každý. Ale i názvy ostatních parfémů Chanel jsou plné číselné i slovní symboliky. Víte, co znamenají názvy Chanel No. 18 nebo Sycomore? A víte, že parfémová řada Chanel obsahuje i 1 a 2?

Oslava 100. narozenin parfému No.5 (reportáž zde) v Paříži byla velkolepá. Přišla i sama vzteklá slečna Coco ve 3D, a bylo to plné numerologie, karet, tarotů, smybolů…

 

Komu doteď nebylo jasné, že všechno dobré, co Chanel prožívala, se v podobě nějakého náznaku, symbolu, tajného znamení v její tvorbě, tady to musel pochopit. Všichni její milenci, bohatství, zážitky… a to ošklivé zůstalo skryto.

Takže: co se skrývá v názvech parfémů Chanel?

Název vůně
1921Chanel N°5Coco Chanel si vybrala vzorek č.5 z palety vůní, kterou pro ni připravil parfumér Ernest Beaux. Recenzička tady, dámy.
1922Chanel N°22Známé dvě verze legendy: buď šlo o vzorek 2., verze 2 z Beauxovy série, anebo o rok 1922.
1924Cuir de Russie„Ruská kůže“ na počest přátel a milenců Chanel z řad uprchlé ruské aristokracie, tehdy populární v Paříži.
1925GardéniaOblíbená květina, kterou dodnes dostanete k nákupu čehokoliv v buticích Chanel.
1926Bois des ÎlesOstrovní les, touha Chanel uniknout z Paříže do samoty ostrova po návštěvě premiéry opery Les Forêts d’Îles (Albert Roussel, 1923). První dřevitá vůně pro ženy v historii. Moje 14 LET (!!!) stará recenze je zde. 
1930SycomorePodle anglického javoru (sycomore), vůně inspirovaná podzimní britskou krajinou, kde prožívala milenecký vztah s vévodou z Westminsteru, statkářem a lesníkem, nejbohatším mužem Británie.
19311940 Le Beige, Le Rouge, Le BleuTrio signature barev značky: „Le Beige“ béžová, „Le Rouge“ červená, „Le Bleu“ aristokratická modrá. Kolekce vyšla pravděpodobně jen v jediné edici.

 

Zdroj: https://www.parfumo.de/Parfums/Chanel/Le_Beige_de_Chanel

 

1942N°1Brzy se zde dozvíte.
1942N°2Brzy se zde dozvíte.
1942Mademoiselle N°31Brzy se zde dozvíte.

 

 

Název
1957N°1957V roce 1957 bylo konečně potvrzeno, že je velkou Coco i v USA, když obdržela cenu Neimann Marcus. Tahle vůně byla uvedená v roce 2019 při příležitosti znovuotevření butiku East 57th Street v New Yorku.
1970N°19Poslední parfém od Coco, půl roku před její smrtí, uvedený na její narozeniny 19. 8. 1970. Recenzi čtěte tady.
2002ChanceOsud, životní šance, nalezená v kartách.
200731 Rue CambonAdresa hlavního butiku se skleněným schodištěm a bytu Coco Chanel v Paříži od roku 1910. Můj favorit, který jsem už dááávno recenzovala.
200728 La PausaAdresa vily La Pausa v Roquebrune-Cap-Martin, kam s vévodou jezdili trávit „pauzy“ mezi prací.
2007Bel RespiroVenkovská usedlost na okraji Paříže, poblíž Boulogneského lesíku, kam jezdila Coco pro „krásný nádech“ po svém návratu do Paříže po válce.
2007CoromandelPodle čínských lakovaných paravánů, které měla ve všech svých obydlích. Parfém je inspirovaný dřevem a pačuli z indického Coromandelu.
2008Le BeigePodruhé béžová, ale s vůní z roku 1940 nemá nic společného.
2011JerseyV roce 1913 představila Chanel revoluční elastický materiál, který kopíroval ženské tělo.
2015MisiaBohémská Misia Sert byla celoživotní nejlepší kamarádka Coco.
2013N°1932Coco uvedla první a jedinou kolekci diamantových a perlových šperků Bijoux de Diamants. Recenzi diamantové vůně najdete tadyhle.
2016Le LionMěsíční znamení Coco a totem značky Chanel. Recenzička na Liona už TADY byla.
2016N°18Podle adresy butiku šperků a parfémů na Place Vendôme, otevřeném v roce 1993 (22 let po její smrti).
2016BoyPrvní a životní láska, britský diplomat Arthur „Boy“ Capel, který zemřel v roce 1919 při autonehodě. Přestože byl Boy ženatý, měl dítě a Chanel nebyla jeho jediná milenka, Coco často ospravedlňovala svoji necitelnost tím, že po jeho smrti už nikdy nemůže cítit lásku. Rychlorecenzi Boye čtěte tu. 
2019N°1957V roce 1957 bylo konečně potvrzeno, že je velkou Coco i v USA, když obdržela cenu Neimann Marcus. Tahle vůně byla uvedená v roce 2019, při příležitosti znovuotevření butiku East 57th Street v New Yorku.
2022Chanel N°1 RougeJednička symbolizující „nový začátek“ pro novou linii – antiage wellness kosmetiku. A červená má taky svoji Chanel symboliku… Nejde primárně o parfémy, ale mají tam tělový sprej a recenzi jeho vůně čtěte zde.
2024ComèteChanel vlastnila velmi cenné diamanty a perly od svých milenců vévody z Westminsteru a ruského velkoknížete Dmitrije Pavloviče. Nejkrásnější z nich nechala rozebrat a vytvořila podle nich kolekci bižuterie Bijoux de Diamants, kde byl hlavní motiv vesmírné konstelace, zahrnovala drobné tvary hvězd, měsíce a komet, ze kterých si žena poskládala konstelaci – tak velký šperk, jak si žádala událost, na kterou se chystala. Tady si můžete přečíst recenzi Kometky.

 

No a pak tady máme všechny ty vzorky No. 1 až No. X z palety Ernesta Beauxe, které byly, ale možná také nebyly, uvedeny pod jinými názvy: No. 11, No. 21, Une Idée, Magnolia, poválečný N°46, Ivoire, Glamour… ale ty jsou už asi navždy ztracené,

Dnešní článek je vlastně jen oslím můstkem před dalším článkem, ve kterém vám chci představit svůj vzácný historický úlovek, to budete zírat! A protože jde o velkou raritu, bude to s plnou parádou: zrada, láska, nenávist, závist, chamtivost…. vlastně hodně nenávisti a málo lásky, ona to tahle ženská v životě tak nějak měla a já už ji teď nedokážu vidět jinak, než na tomhle obrázku.

Credit: Richard Avedon, 1958

Babice.

Tak si dejte tady follow článků mailem ZDE a taky mě sledujte na instagramu, ať vám to neuteče. A taky můžete podpořit naše psaní, když si koupíte něco na přes odkazy na naší stránce KÓDY & SLEVY. Díky!

Některé odkazy na této straně mohou být affiliate. Nákupem přes tyto odkazy nás podpoříte maličkou částkou, která pomáhá udržovat provoz blogu. Nejde o spolupráce se značkami, takže na objektivitu recenzí to nemá žádný vliv. Popsané ceny a slevy platí ke dni vydání recenze. Disclaimer: Tento text shrnuje osobní dojmy a subjektivní názory autora. Nikdo z autorů na blogu nenese odpovědnost za to, pokud se váš dojem liší, ani v případě, že jste se rozhodli pro koupi produktu na základě článku.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.