• Redefinice termínu “NICHE PARFÉM” 2019

Tak, jak se niche parfumerii dostává pozornosti milovníků maistreamu, stává se “niche” synonymem “drahého parfému”. A lidi se hádají, jestli to taky znamená “kvalitní”, nebo “přírodní”, čili “pravý”… Ale to je chyba, niche není termín parfémový, nýbrž marketingový. Niche je výklenek trhu, cokoliv, co není mainstream…ručně šité boty, kabelky ze vcácných kůží, sýry z mléka krav pasených na pomněnkách… Podrobně význam slova “niche” a “niche parfém” popisuju v tomto našem článku: “Co to je NICHE?”

bty

V běžné parfumerii niche nenajdete

Během posledních pár let se mnoho dříve niche značek dostalo do majetku globálních korporátů: pomohlo jim to přežít, dostat se na pulty drogistických sítí a velkých parfumerií…ale zaplatili ztrátou nezávislosti. Zaplatili ztrátou originality, volnosti v tvorbě, možnosti rozhodnout si ze dne na den, že nový flakon bude jinačí a že od zítřka začnou dělat vůně se složením, které je odliší od ostatních, i když se to nebude moc prodávat, ale bude v tom NÁPAD, ORIGINALITA, OSOBITOST a někam to posune je samotné i obor. To už si značky pod taktovkou komerce a korporátu dovolit nemůžou. Přesto si pořád některé značky, jako Lutens nebo Ford… které dnes najdete stát na poličkách vedle Diorů, Angelů, Versačů a Justina Biebera, říkají “niche”. Tak ze setrvačnosi. Neprávem. Přesto, co Lutens pro svět niche udělal a v historii odvedl obrovský kus práce, není. Nemůžou být. Už nejsou stranou hlavního proudu.

Jak tedy poznám niche?

Chtěla jsem vám dát jednoduchý návor. Jak poznat niche značku – nejde o to, jestli je tak nazvaná. Jde o to, abyste za svoje peníze dostali něco, co si nekoupíte jen tak, aby to mělokvalitu i originalitu. A protože vedu pořád diskuse s majiteli značek, parfuméry, majiteli butiků… tak jsem došla k definici, která obsahuje jednoduchý argument:

Niche parfém je parfém, který vyžaduje při prodeji speciální péči o zákazníka.

To je ta nadstavba, kterou dostanete. V pafumerních sítích, v drogeriích, ani na internetu, s výjimkou několika vyhlášených e-shopů, které jsou vždy spojeny s kamenným krámem (např. ALZD) tuhle péči prostě nedostanete. Prodejci a výrobci niche vůní se o to snaží od začátku a konečně se začíná tenhle svět narovnávat.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..