• SIGNATURE parfém jako vaše osobní značka: jak ho najít?

Signature vůně je váš podpis. To není jen tak. To je vážná věc.

Ženy, vsadím se, že jste si před svatbou nacvičovaly váš podpis novým příjmením.

Pro muže je krásné pero dodnes nejoblíbenějším dárkem k závěrečné školní zkoušce, předmět, který ho vyšle do dospělého života.

Pečlivý podpis na první pracovní smlouvě je výsledkem důkladného nácviku. Většina událostí v životě se nestane bez vašeho podpisu.

Jak najít svoji signature vůni mezi tolika krásnými parfémy?

 

Co si představit pod takým slovom “SIGNATURE vůně”?

Podle signifikantního podpisu ředitele poznáte, že s vaším povýšením je to vážné. Všimli jste si, že zejména muži, čím jsou v pracovním žebříčku výše, mají propracovanější a rozmáchlější podpis? Čím větší direktor, tím větší untršrift. Až vás bude příště váš šéf drbat, představte si ho, jak po večerech s vyplazeným jazýčkem samolibě nacvičuje svůj umělecký podpis…polidští ho to.

Podpis je věc, kterou dáváte vědět, že jste to vy, jste tady a máte tady nějaké místo. Potvrzujete svůj status ve společnosti a zapojení. Na mnoha dokumentech je signatura jediná věc, které věnujete pozornost. Kdo a kdy. Stejně tak vaše vůně: podle vaší jedinečné SIGNATURE by měli lidé poznat, kdo jste a kdy jste tady byli.

Je to práce najít a udržet svou SIGNATURE vůni. Jde o budování vaší osobní značky, ať se jakkoliv bráníte tomu, že to děláte záměrně. Takže si pojďme říct pár věcí, jak to udělat dobře.

Jak přijímají SIGNATURE vůní lidi v okolí

Na rozdíl od podpisu, což je vyžádaná informace, působí pach zcela bez vyzvání. Podpis můžou lidé ignorovat, vůni ne. A pokud má vůně charakter, reagují.

Reakce na vůni probíhá na třech úrovních, na které si muste dát pozor:

  1. podvědomá: to neovlivníte. Dřív, než mozek vůbec pochopí, co se děje, čichové buňky už mu pošlou signál, že je tady v okolí něco voňavého. Poučení: mělo by to být příjemné a známé.
  2. vědomá: mozek začne cíleně vyhledávat zdroj. Rychle si vůni identifikuje s parfémem (ne jídlo, ne pot, ne stará košile, ne interiérový sprej…) a zaměří se na vysílač. Poučení: buďte originální a stálí ve výběru.
  3. emocionální: Jakmile si protějšek spojí vůní s osobou, vyvolá to nějaký emocionální výlev. Když vás má rád, budete mu vonět vy i váš parfém. V opačném případě se mu vaše vůně líbit přestane. Dokonce to funguje jako reset – jen si vzpomeňte “můj první šéf blb smrděl Denimem”. Denim za nic nemůže, Denim je v pohodě. Poučení: potřebujete-li získat podpis pod nový projekt, použijte parfém oblíbené kolegyně nebo milenky. Nebo nic.

Za jak dlouho se stane nějaký parfém vaší SIGNATURE?

Rychle. Dokonce pachový vjem je tak silný, že si lidi spíš na něco naučíte, než odnaučíte. Dá se říct, že při třetím setkání už vás lidi podle vůně identifikují. Po třech měsících už jste neoddělitelní.

V čem vám prospěje mít SIGNATURE vůni

Všechny tři body můžete využít ve svůj prospěch:

  • Budete výrazní a individuální. I když na sebe neradi upozorňujete, je fajn, že vás lidi berou na vědomí. Ať chtějí, nebo ne. Bod 1.
  • Chodíte na porady, kde vám nechtějí dát slovo…nevadí. Oni vás cítí, ví se o vás. Váš čas přijde. A bude se pamatovat, že vy jste u těch největších událostí byli.
  • Přenesete na kolegy svůj styl. Vaše signature nemusí být uklidňující parfém, ale pokud vy jste ten harmonizátor kolektivu, stane se jí. Naopak, i unylé pižmo může být jiskrou nových nápadů na těle kreativní energické osoby. Jakmile si tým spojí vaši vůni s vaším charakterem, pak už stačí, aby ji ucítili a atmosféra je daná. Podvědomě, ať se brání jak chtějí. Bod 1.
  • Jak psáno výš: výběrem vhodné vůně dokážete ovlivnit rozhodnutí protějšku. Jestli víte, že vaše signature někoho irituje a vy po něm něco chcete, je jasné, co musíte udělat.
  • Vzpomínky na lepší časy. Tak to jednoznačně. Pokud jste v krásném životním období nosili určitou vůni, přenese vás tam. Na rande s milencem z mládí jedině Moschus nebo Impuls, však on se Pišta Hufnágl rozpomene, o co přišel a bude litovat…
  • Sebejistota. Pro někoho je stresující nové prostředí. Někoho stresuje vystoupení před lidmi. Nástup do nového zaměstnání je noční můra. Pohovor, návštěva u budoucí tchýně. Tam všude sami sebe obludíte svojí signature: nesete si sebou všude kus atmossféry, ve které se vy cítíte komfortně, jste na něj zvyklí. Víte to vy a ostatní to z vás cítí – doslova. Pomůže vám to k rovnováze a suverenitě.
  • Bezpečí. Maminka je doma. Vaše děti si vás budou celý život spojovat s vůní. Nenechte je tápat, dejte jim jasný pachový signál, kdo jste. V dětství je bude uklidňovat, že vás mají nablízku, v dospělosti se budou mít k čemu utíkat. Jak voněla maminka.

 

Jak si najít SIGNATURE vůni

Zdálo by se, že je to jednoduché a nic se pro to nemusí udělat, než používat to, co se vám líbí. Jenže to není tak jednoduché: když si pořídíte vůni, která se za rok už nebude vyrábět, jste v pytli. Líbivky obecné jsou prima pro vás i okolí, ale všechny vás začnou časem otravovat. Unikátní složky jsou fajn, ale neměli byste šokovat a skákat lidem do nosu ze zálohy.

  • oblíbené a všeobecně známé složky: to vám velmi usnadní cestu. Lidi dobře vnímají, co znají, naopak odmítají cizí. Je to jejich přirozená vlastnost. Pokud budete vonět mýdlem nebo pracím práškem, budete jim připadat čitelní a bezpeční. Nebudou se bát vám svěřit tajemství či práci.

Když jim předhodíte ty IsoEsuper, ambroxany, vůni hlíny, podivné exotické květiny, kombinaci čokolády s kapradím…budou odtažití. Naopak: citrony, prádlové pižmo, fialka, pudr, růžičky, jasmíny, dřevo, vanilka, kadidlo…budou vás nejen cítit, ale i milovat.

  • dlouhodobost: teď nemám na mysli výdrž vůně, ale její produkci. Pokud si vyberete verzi LPRN z roku 2016, budete ji první rok kupovat v parfumerce, druhý rok seženete ve výrpodeji za pár korun a pak se budete pídit po ebayi a diskusích, kde byste sehnali pár kapek za hrozné peníze. Nemluvě o tom, že se možná zkazí.

Vybírejte ze základních řad velkých značek: Estée Lauder, Chanel, Dior, YSL, Givenchy, Hermés, Guerlain; a velké niche: Nicolai, Caron, l´Artisan, Goutal, Frederic Malle, Parfum d´Empire, Creed, Diptyque, Molinard… Tady to máte všechno pohromadě: REJSTŘÍK PARFÉMOVÝCH RECENZÍ

  • výrazná a originální: no, co k tomu říct. La Vie est Belle vás od konkurentek neodliší. Zapadnete do davu módních fanynek, ale osobitost nezískáte.n
  • musí v ní být emoce a musí vás bavit: to je důležité. A vlastně to asi mělo stát na prvním místě seznamu. Vaše vůně by vám měla něco říkat, nebýt jen chladně vykalkulovaná.

Jestli s ní máte spojenou nějakou emoci, bude vás bavit, budete se k ní automaticky vracet od módních výstřelků. Parfém z promoce, ze svatby, první dárek od manžela po návratu z porodnice, první rande, vůně moře z nezapomenutelné dovolené, vůně stromečku z prvního auta…

Totéž platí opačně: s voňavkou manželovy milenky se nesblížíte, ani kdyby obsahovala nejkrásnější složky světa.

  • vyvážená či průměrná: ne sladká, ne akvatická, ne chemie. Pozor na přehnané vyznění. Obecně lidi nesnášejí extrémy a pokud nechcete vyvolat jejich přesycení, najděte si vyváženou vůni. Ne příliš sladkou, ani květiny (bolehlav), ani gurmánku (kdo chce jíst celý den dorty?).

Dost lidí vnímá špatně akvatické vůně; ta molekula je syntetická a nepřirozená, tak prostě mořská voda nevoní, je to pro mozek rušivé.

A syntetické pachy – módní fantazijní vůně jsou zajímavé jen na první počich. Vzrušující. Když ji mozku/nosu nabízíte opakovaně, začne ho iritovat, protože jsou nepřirozené. Jejich móda pomine a vy budete cítit “zastarale”, jako chlap ve fialovém saku nebo holka v roztrhaných boyfriend džínách. Pozor na všudypřítomné ambroxan a cashmeran!

  • buďte to vy, nic si nevnucujte: jestli vás samotné začne vaše kandidátka na SIGNATURE po dvou týcnech otravovat, přestaňte. Vaše další společné měsíce a roky by byl jen utrpením. To za ten efekt osobní značky nestojí. Zkoušejte spolu pobýt být mnoho dní ve dne v noci a až zjistíte, že vám nevadí ani v čekárně u doktora, na návštěvě u tchyně, ani ve fitku: to je ona!n
  • čtěte Frangipani. To je přece jasné, potřebujete informace a drby! TADY se přihlaste k odběru nových článků mailem.

 

 

Můžu nosit i jiné parfémy?

Uvědomte si, že “mít svou vůni” je práce, jejímž záměrem je z vaší strany někoho ovlivňovat. Nosit pořád jeden parfém pro každou příležitost je otrava asi pro každého.

Noste si, co chcete, ale cíleně se vracejte k SIGNATURE, tam, kde chcete aby pracovala: v zaměstnání, ve společnsoti, na rande…však muži to drahé absolventské pero sebou taky nenosí pořád. Jen když chtějí dělat dojem.

Moje SIGNATURE

Můj vlastnoruční podpis je svatbou nedotčený, jedu celý život seprotloukám s jedním příjmením. Ale (jednu ze svých) signature jsem si našla s tímto současným manželem. Měla jsem jednu vůni, kterou jsem ráda nosila když jsme se seznámili, a on se jí stále dožaduje. Máme ji oba tak hodně spojenou s pozitivními emocemi, že vím, že mu vždycky udělá radost, když si vezmu. Mám šťastné manželství a tak ji nosím celkem často v našem úzkém rodinném kroužku: muž, syn a já. Je to DKNY WOMAN. Snad mi to vydrží.

Moje pracovní signature je VJOLA od NISHANE. Pochází z doby, kdy jsem se začala do hloubky věnovat niche vůním, mám ji spojenou s klukama z Nishane (kdo čte blog, zná moji tureckou story) a má všechno, co má dobrá signature mít: výrazná, jedinečná, přijatelná pro masy, postavená na oblíbených složkách – jasmín a fialka. A nadčasová.

A třetí, kterou mi vnutili kolegové, je MANDRAGORE POURPRE od ANNICK GOUTAL. Pravda je, že jsem ji hodně nosila a taky je zapamatovatelná. Ale aniž bych někam cílila, tak mi kolegové říkali: “Tys byla u mne v kanceláři?” nebo “Romana už přišla do práce.” Každý den chodím navoněná, ale reagovali jen na tuhle – až mi jeden kolega řekl: “Tahle vůně? No to seš ty!” Tak jo.

 

 

  • Máte už svoji signature? Jednu?

  • Nebo ji hledáte?

  • Myslíte si, že je důležité mít svou charakteristickou vůni?

 

 

You may also like...

15 komentářů

  1. sagiti napsal:

    Vůní mám hodně a signature je jen jediná-Shalimar edp.Dokonce přemýšlím jestli tu většinu ostatních nemám prodat když je použiju jednou za uherský rok.Věřím,že i věci mají duši a ty vůně jsou opuštěné,dobře uložené v kabičkách v chladnu.Myslím,že jim musí být smutno,že by se měly používat.

    Romano,hezký článek,jen nesouhlasím s touto větou: Jakmile si protějšek spojí vůní s osobou, vyvolá to nějaký emocionální výlev. Když vás má rád, budete mu vonět vy i váš parfém.
    Mám ráda určitou osobu, se kterou se vídám pracovně,ale z jejího parfému,který patří do těch profláknutých, mám alergickou reakci.Naštěstí se setkání koná jednou za rok.

    • Romana napsal:

      No jo, máš pravdu. Tak oprava: ne “bude vám vonět”, ale “snesete i jeho parfém” 🙂 Vzpomněla jsem si totiž na jednoho milého kolegu, u kterého jsem trávila hodiny plkáním v kanceláři, přestože voněl něčím příšerně mořským, jako voda ostřikovačů – myslím, že to byla taková ta modrá lentilka Bvlgari. Výdrž a projekci to teda má! 😀
      Já jsem mu vždycky hned ve dveřích přátelsky oznámila: “Ty, Tome, ten tvůj parfém, sorry, ale to je něco strašného, já to tady nevydržím…” a pak jsem u něj hodinu a půl pila kafe. A on se nikdy nezapomněl zastavit u mne v kanclu, když byla příležitost a zahlásit: “Fuj! To je zase nějaké kadidlo, dnes ani nepůjdu na oběd, jak se mi z toho udělalo nevolno!” nebo si ostentativně odsedával na poradě, k velkému pobavení ostatních kolegů. 🙂
      A oba jsme to mysleli vážně, přesto jsme spolu pracovně i osobně vycházeli úplně skvěle.

  2. Dalia napsal:

    Vůní mám opravdu hodně, ale za signature považuji jen dvě. Obě mě provázejí už nějaký ten pátek a pojí mě s nimi plno vzpomínek. Jsou to prostě moje lásky – Beloved Woman od Amouage a Insolence Guerlain.

  3. Darina napsal:

    LM, dovolím si nesúhlasiť. Jednak Opium si neviem na mladej žabe predstaviť a jednak, je to taká nesladká, korenistá vôňa, že si ju viem bez problémov predstaviť aj na moletnejšej dáme. Skôr mi k bacuľkám nesedia sladké, gurmánske vône. Odporúčam, skúste Opium edt, to je také ostrejšie, edp je guľatejšie a zaoblenejšie, najlepšie táto vôňa vyznieva v horúčavách. Čím teplejšie, tým sa krajšie rozloží.

  4. K. napsal:

    Mám dvě, trapně podle tepla/zimy, nic, co bych snesla napříč potřebě zahřát nebo osvěžit, mi k srdci zatím nepřirostlo. Do 33 jsem nemohla najít nic, co bych snesla déle než měsíc. Nesnáším hromady věcí, nesnesu, když voním pokaždé jinak, takže jsem věděla, že mohou být maximálně tři najednou v mém životě. Pak jsem se zamilovala do Rance 1795, unisex svěží (bergamot, grep) milá a nepřeslazená (listy fialek, černý rybíz, vetiver, kardamon a něco bílých květů) je v mém životě 7 let a posledních několik ji doplňuje spíš suchá, přesto konejšivá a laskavá vanilka s koriandrem, limetkou a vetiverem Atelier Cologne. Pro práci s dětmi obě ideální.

    • Romana napsal:

      K.: Já to znám, jak je príma pocit se navonět vůní, která mi fakt sedí. Úplně se mi podle tvého popisu vybavila voňavka, kterou mi předloni manžel koupil na Lago di Garda, svěží kombinace citrusových a růžových složek,ta mi tak sedí! Úplně jako když si obleču šálu nebo čepici jako poslední kousek outfitu. Bohužel se tahle značka provdává jen v okolí Gardy, letos z cestování nic nebylo, tak zase příště…tu Rancé zkusím, podle popisu by mi mohla sedět, děkuju za tip!

    • Romana napsal:

      K.: Já to znám, jak je príma pocit se navonět vůní, která mi fakt sedí. Úplně se mi podle tvého popisu vybavila voňavka, kterou mi předloni manžel koupil na Lago di Garda, svěží kombinace citrusových a růžových složek,ta mi tak sedí! Úplně jako když si obleču šálu nebo čepici jako poslední kousek outfitu. Bohužel se tahle značka provdává jen v okolí Gardy, letos z cestování nic nebylo, tak zase příště…tu Rancé zkusím, podle popisu by mi mohla sedět, děkuju za tip!

  5. Lm napsal:

    Někdy ve dvanácti jsem zkusila Opium od YSL. Bylo to tak nějak moc, ale utkvelo mi to v hlavě. V 17 jsem si koupila guerlain papamplelune a hodili mi k tomu vzorek Opia. Nevěřím na osud , nejsem ezo, ale tady bych snad byla schopná říct, že osud existuje. Celý rok jsem měla intenzivní potebu si to opium koupit, ale tehdy v mém okruhu nebylo tak běžné používat parfémy za tolik peněz. Zelený Adidas byl luxus, guerlain nikomu nic neříkal, opium byla leda ta věc z makovic. A koupila jsem si ho v necelých osmnácti a nosila cca do třiceti a byla to moje signature. Pak mi přítel koupil Versace crystal noir. Taková divná sladká vůně jako kokos a nějaky močál. Vrtala mi hlavou, bylo v ní něco upatlaneho a občas něco protivne lehkého. Neumím to popsat, nevyznam se, jen takové emoce. Ale tak vůně se mi vryla a postupně jsem jela jen tuhle. Na opium jsem zapomněla. A teď je mi 36, příšerně jsem přibrala a už se k opiu nevrátím. přijde mi že na tlusté holce jsou těžké parfémy směšné, že to bylo sexy na mladé žábě, ačkoli to všichni berou jako parfém pro matronu. Tak mám bubáka Versace uz xte balení a uvidím, jestli za deset let zmenim preference.

    • Romana napsal:

      Lm: Já popravdě popularitu Opia moc nechápu. Je to nádherná vůně, ale neznám nikoho, kdo by ji nosil, je strašně náročná. Takže gratuluju ke společnému životu a snad se zase najdete, je to škoda. Jinak teda souhlasím s tou váhou, jsem celoživotní dietarka, hubené ženské si toho můžou dovolit daleko víc, ve všem.

      • Aprazanda napsal:

        Já Opium nosím. Na Arome jsem v inzerci sehnala ještě to v původním flakonku a tehdy jsem byla štěstím bez sebe, protože to nové mi už nevoní. Cítím v něm Coca-colu. Vůní mám spoustu, nemám žádnou signature, voním se podle nálady a chuti. Mám ráda silné vůně, s dlouhou výdrží, něco jsou fakt pecky a raději nepřemýšlím, jestli se ke mě hodí nebo ne. Jsem malá, drobná padesátka, nijak se nápadně nemaluju, nečešu ani neoblíkám. Zato se ale nápadně voním 🙂 . Zajímavý, že mi vůně vůbec nikdo nechválí, mé okolí se k nim vůbec nevyjadřuje. Akorát jednou mi pochválila prodavačka v masně Midnight Poison a chtěla vědět, co to je za parfém.

  6. Fubu napsal:

    Měl jsem Kenzo pour homme, Joop What about Adam a Dolceho Anthology 6 mi přestali vyràbět. Timbuktu lidi přìliš excituje: ooo Vy vo?nì? te! CdG Radish je od podstaty mimo hru.Takže hledám.Něco fougere květinového se špetkou kořeněné svěžesti. Nechodim v obleku.Moje signature je osobitost nevyzpytatelnost a hravost….takovy trošku Faun.

    • Romana napsal:

      Fubu: Ježiš, to jsou takové fatální názvy: What about Adam (neznám – je taky jablečná?), Anthology L´Amoreaux, Ředkev… 😀 Tak CdG je pro Fauna ideální prostor se vyřádit, ne?

      • Fubu napsal:

        Adam vyměnil jablko za rebarboru, měl v sobě něco z nevinnosti Time for peace od Kenza. CdG je spíš takový nezbedný parčík než perviš derviš les…Radish vetiver má koule teda vlastně kořen, ale jinak ta výdrž u CDG svěžích vůní …taková dojemka momentka…třeba Monocle Sugi by mohl být můj signature, jenže po půl hodině o něm vím jenom já. Ještě mě zaujala výprodejní od L’artisan L’eau du caporal, jen ty recenze vyzdvihují 80’s vibe a esprit George Michaela a to už bych riskl spíš L’eau od Lutense, protože Krůta je sympoš:o)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..