• SIMONE COSAC už si nekoupíte

Smutná situace, ale vlastně se to čekalo a stává se z toho trend: malé značky niche parfumerie začnou zavírat krám.

Spousta malých značek, jejichž majitelé vložili do podnikání vlastní peníze, práci, talent a někdy byli i sami sobě parfumérem, není dlouhodobě schopna čelit událostem bulvarizace niche trhu.

Raketově vzrůstající obliba luxusu, hromady peněz na výplatních páskách Evropanů a levné letenky z Asie vybudily k reakci podnikatele, kteří zavětřili příležitost k velkému niche perfumery byznysu. Najímají si špičkové parfuméry: Luca Maffei, Mark Buxton, Cecile Zarokian, Bertrand Duchaufour… vyrábějí desítky nových kreací ročně (až se to zdá nemožné). Pak nastoupuje přebíjená o peněženky drahou reklamou na internetu a co teď chudáci ti malí, kteří niche business vlastně rozjeli?

Nevím, jestli toto byl ten důvod, proč Simone Cosac parfémy zmizely z trhu.  Ale další ústupy malých značek z trhu budou následovat, takže pokud máte oblíbenou vůni a začne najednou mizet z e-shopů, na nic nečekejte. Já sleduju asi čtyři, pět dalších zmítajících se značek, o kterých jsem nadšeně psala v začátcích blogu: nebudu psát jejich jména, ať jim neuškodím, ale je to směska: klasické značky probuzené dědici z mrtvých nebo zakoupené nadšenci, ale taky úplně nový, moderní brand, pracující s chemickými substancemi… Jediná spojnice je: malá značka financovaná přímo jediným majitelem, bez investorů.

Že jste si zamilovali PERLE DI BIANCA, jednu z nejoblíbenějších vůní posledních 5-7 let v niche vůbec? Jestli ji neznáte, tak moji RECENZI asi ani nečtěte, bylo by vám to líto. A jestli jo, tak upalujte na e-bay a do e-shopů, kde ještě nějaké zbyly a kupujte bez ohledu na cenu.

Ještě jsem viděla nějaké zbytečky na e-shopu 1907 a zkusila bych to u nich v prodejnách. Jinak nevím. A je mi to líto.


You may also like...

5 komentářů

  1. Sylva napsal:

    Je to škoda, ale třeba si ještě najdou jinou cestu.Možnosti ještě jsou. Držím jim palce.

  2. Dusana napsal:

    Vlani vo Florencii som kupila. Mali docasne otvoreny svoj obchodik pri Ponte Vecchio. Ceny uplne minimalne. A tak som vyhodila vino a dala tam Perle di Bianca. A hoci nepatri medzi moje najoblubenejsie, tak jej telovy olej Gocce Di Bianco, milujem.

  3. Romana napsal:

    Je to na nás, Sylvi, musíme kupovat sofistikované značky. 🙂

  4. Romana napsal:

    To bylo dobré rozhodnutí, víno se určitě vyrábět nepřestane. 😀

  5. Sylva napsal:

    Romi, dávám přednost malým značkám. Jejich vůně splňují to, co od parfému očekávám. Ony nepotřebují být v hitparadách, ani neotravují v neustále vlezlých reklamách. Mají menší okruh kupujících – stálých kupujících, ti přivádéjí další svou podporou a spokojeností, která je free of charge dělají. Mám třeba radost, že se vrací úžasné vůně Sonoma Scent Studio i jiné – bez velkých marketingových fanfár o to vic jsou přitažlivější. A takových přibývá. Naštěstí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..