INVASION BARBARE: Parfums MDCI
Výstava Global Art of Perfumery v Berlíně byla plná objevů a báječných setkání a to nejúžasnější z nich bylo s Claudem Marchalem, stvořitelem a majitelem luxusní pařížské značky Parfums MDCI (Marchal Design & Créations Indépendantes). Je vždy příjemné setkat se s člověkem, který s vámi sdílí nadšení pro vůně, ovšem monsieur Marchal je natolik laskavý a šarmantní člověk, že se z příjemného stává nezapomenutelné.
Během našeho rozhovoru se mě Claude Marchal optal na mé nejoblíbenější vůně a tak jsme se dostali k Vol de Nuit. O svém prvním setkání s tímto klenotem světového parfumérství, jejž zbožňuje jako já, měl CM zajímavý a romantický příběh. Vyprávěl, že když jako dítě letěl jedné noci s rodinou za dramatických okolností vrtulovým letadlem z ciziny do Francie, měla nějaká dáma na palubě Vol de Nuit na sobě. Intenzivní sillage a vůně parfému ho okouzlila a provždy se mu zapsala do paměti spolu s modrými zášlehy vyrážejícími z motorů letadla a prozařujícími noční nebe. Vsadím se, že pokud Vol de Nuit znáte, máte právě teď ohromnou chuť se s ním polít 🙂
Další skvělou věcí, jenž vyplynula z naší konverzace, je milá skutečnost, že Claude Marchal se mnou kromě obdivu ke starým Guerlainům sdílí i mimořádné nadšení pro jednu z vůní své značky, Invasion Barbare. Tady je recenze na ten skvost.
Claude Marchal si vybírá talentované tvůrce parfémů – ať už zavedené nebo začínající – a dává jim při tvorbě naprostou volnost, vysoká cena nebo obtížná dostupnost surovin nehrají roli. Invasion Barbare je dílem znamenité Stéphanie Bakouche. Je definován kořeněným akordem z jiného světa, jakoby někdo zkřížil kardamom s jalovcovými bobulemi, smísil to s atmosférou kořenářství z Tisíce a jedné noci a dochutil melanží z Arrakisu. Voní to hřejivě a hebce jako nošená flanelová košile. Nepatrná kouřová špička na hranici rozeznatelnosti dosazuje do košile spíše Gerarda Butlera než Davida Beckhama. Hloubka vůně je nezměrná, dá se do ní úplně padat a stále nacházet nové odstíny. Přitom se spíše než o vývoji vůně dá mluvit o jejím rozkvétání. Téměř se nemění – zato se prohlubuje, dýchá. Projekce do prostoru je dokonalá, přesně mezi hlasitou macho šťávou, kterou je cítit dlouho po odchodu jejího nositele z místnosti a průsvitnými pižmovkami, držícími se až těsně u kůže. Invasion umožní lidem v okolí decentně poznat jak krásně voníte a s průnikem do intimní zóny zintenzivní jako tep člověka políbeného milovanou osobou. Zatím jsem se nesetkal s nikým, komu by tenhle parfém nevoněl. Zdá se, že je schopen okouzlit každého, klobouk dolů.
Pro zajímavost přidávám vlastní recenzi na Invasion Barbare z roku 2009:
Invasion Barbare – definice harmonické dokonalosti par excellence. Ten parfém nemá na sobě ani tu nejmenší skulinu nebo škvírku; k tomu sytému, bohatému a umělecky vyladěnému tvaru není možné přidat ani molekulu a ani z něj nejde nic odebrat. Neznám lepší příklad, jak názorně vysvětlit rozdíl mezi niche a mainstreamovým výrobkem, než vzít Invasion a libovolný skvělý parfém z klasické parfumerie a beze slova je dotyčné/-mu dát k nosu. Kdo by ten rozdíl nepoznal, měl by se nadále vonět Rexonou, jelikož dávat na sebe něco propracovanějšího by bylo asi nadbytečné.
To tedy je. Tomu se rika vzorek, 10 ml. Diky, na ty stranky se podivam.
Jdu se polit Vol de Nuit.:-)
Invasion Barbare by me extremne zajimala, ale vzhledem ke sve ekonomicke situaci nebudu radeji ani shanet vzorek…
Na stránkách prodává vzorky po pěti ks za 90€ – ale je to 5x 10ml, to znamená pět refanů. To je podle mě víc než solidní cena.
Jo, dostala jsem chuť se polít Vol de Nuit.
http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif