• Concept Blood concept

March 2011

Niche značky, díky tomu, že nemusejí reklamně soutěžit se svlečenýma slečnama z mainstreamu, se realizují ve třech marketingových směrech, které jsou pro spotřebitele srozumitelné: obvykle zákazníkovi neříkají, jak se má po požití cítit (proklatě sexy, jako mrtvá panna z jezera, rozežraná Barbie…), ale napovídá, co v té vůni je, nebo čím je neobvyklá. Obvykle komunikují 1. dokonalé ingredience, 2. technologii zpracování nebo 3. tradici a historii značky.


Ty dobré ingredience se považují za samozřejmost u takto drahých značek, jenomže někteří z nich si vybírají ještě vybranější – Eau d´Italie používá výhradně italské ingredience (s výjimkou asijských trav, jak se mi je podařilo nachytat), když růže, tak bulharské, anebo aoud stáří 60-80 let, BIO… Technologické firmy se prezentují zvláštností ve zpracování, obvykle je to ruční práce, ale Italka Hilde Solliani (jejíž parfémy se jmenují třeba CiocoRosissimo nebo Fraaagola Saalaaata, aby se to dobře pamatovalo a dobře googlovalo) nechává na závěr výrobního procesu projít vůně molekulární změnou zmražením tekutým dusíkem, čímž dosáhne změny vůně jinak nedosažitelné. No a pak jsou značky, které jsou drahé jen proto, že to prostě dělají dlouho a voní se tím nějaká královna – třeba Clive Christian, jež nabízí 30 ml čistého parfému No.1 za 41.091,- (nejde o lahvičku z ručního skla, tentokrát jde o obsah). Arabské parfémy jsou celkově založeny na konceptu “celebrit”, jenomže ten jejich svět je nám tak vzdálený, že běžný Evropan tak tak z paměti vyloví princeznu Ranju (věnovány jsou jí například dva parfémy Rassasi – Kashka a Rania), ale šejch Ahmned II. nám zůstane navždy ukryt; proto se k západnímu světu obrací marketingovou formulí č.1 – ingrediencemi (čisté esence, aoud) a č.2 technologií (parfémové oleje – nevyplývá to tak ze speciální znalosti jejich výroby, ale z islámské prohibice).
Blood Concept je firma technologická, ale protože je to firma zbrusu nová (2011), používá i nástroje moderního marketingu a svým výborným vůním přidala ještě tu hrozivou upírskou pověst. No uvidíme, budoucnost ukáže, jestli šlo o umělý marketingový projekt, který je naplánován na vygenerování určitého zisku a skončí kousek za bodem zlomu s úbytkem zákazníků (jako byly crocsy, gumáky…po česku třeba céčka), anebo jestli se bude drát do trvalého poolu niche vůní. Potenciál na to má.
Blood Conceptu vdechl život módní návrhář Giovanni Castelli a Antonio Zuddas, jenž je tvůrcem vůní Acqua di Stressa. Vypadá, že snídá o půlnoci ABplusku, že?
Vůně Blood jsou čistě chemické, produkt chemické technologie – to pro ty, kdo by v jejich složení hledali nějakou stopu… Pojmenované jsou podle krevních skupin a podle nich by taky měly sedět. Což by byl fajn marketing, protože podle toho by šla dobře plánovat výroba a prodej…ale ono to tak asi není.
Každopádně marketing tyhle vůně obklopuje dokonale, testery jsou zabalené v laboratorním papírovém čtverečku a jmenují se – jak jinak – Test krevních skupin. Vyberete si obrázek a vůně by měla odpovídat vaší krevní skupině a měla by se vám líbit.

A postoupíte k odběrnímu pultu.

Paní zády už podstoupila act, ale nekrvácí z nosu, ani si ho neucpává, naopak, vychutnává si papírek se vzorkem.

Poslední slovo k marketingu téhle značky a jdu na testy: nevím, jestli takhle postavená image osloví milovníky niche vůní, tam se hraje víc na opravdovost, hra na krev stojí na klamu; pro zákazníky mainstreamu je to asi zase příliš složitý koncept, přece jen to chce seznámit se všemi čtyřmi vůněmi, aby člověk pochopil, na co má reagovat a zákaznice parfumerie je zvyklá sledovat novinky jednu po druhé, ne se muset rozhodovat mezi čtyřmi stejnými vůněmi. A cena bude asi taky příliš vysoká, zatím jsem je nikde neviděla v prodeji, ale obvykle se nichovky přibližují cenou k dražším vůním Chanel, Dior, La Prairie, Sisley – a tady je volba jasná, jestli si konzerva má vybrat mezi neosvědčenou krvavěnkou nebo slavnou a všemi identifikovatelnou Coco…

Uvidíme. Blood Concept mne hodně zaujal a budu to sledovat.
Recenze vůní Blood Concept na tomto blogu najdete TADY.
podpis_ROM

You may also like...

2 Responses

  1. dzona napsal:

    Zrovna jsem objevila nějaké aktuální fotky – a některé moc pěkné: http://www.extrait.it/album/white-beauty-2013/
    Flakony něco mezi rtěnkou a bandaskou. Jsou to vůbec flakony? Ale asi jo.

  2. Mimo.ň napsal:

    Super nápad – třeba se to ujme… i když pro konzervativce je to asi moc mainstreamové… to je fakt…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..