• Soul / AG BEAUTY: jak voní Agátiny holčičky
NEtušila jsem, že Agáta Hanychová má parfémy. Ale není to překvapení, dnes každá celebrita se snaží prodat své jméno na parfému, protože to letí&sype. Narazila jsem na ně v Letňanech na výstavě. Poctivě jsem prošla všechny parfémy na výstavě (kterých tam bylo malinko a nic mne neazujalo), a Agáta byla úplně poslední. Za pultem stál chlapík a předváděl holkám peelingy a vedle nich se krčily dvě kostičky bez etiket: Kašmír a Soul / AG Beauty.
Kamarádka šeptala, že to je ten pan Agáta, že ho určitě znám z bulváru, ale já si naposledy si pamatuju aféru, když mlaďoučká holčička Agáta prováděla zlomyslnosti královně Krainové v pražských klubech. To mě bavilo. To bylo jako když někdo pustí blechu královně do kožichu. Zuřící královna se odkopala a ukázalo se, že je to spíš bába s hadrem od džberu. Ale tehdy zazněla kletba: když se Simona Krainová vysmívala Agátině mamince, která ji hledala po barech. Tehdy Veronika Žilková pronesla: “Jen počkejte, až budete mít stejně staré děti a budete se o ně bát!” A protože my máme s Krainovou stejně staré děti, pořád nade mnou visí tahle památná slova. Simono, už se nám to blíží, panebože…
Recenze Soul / AG Beauty
Ten chlápek je tedy Mirek Dopita a já jsem si od něj nechala stříknout oba parfémy na papírky. Říkám rovnou: ten kašmírový já recenzovat nebudu. Moje důvody znáte, nemám ráda kašmeran, nebyla bych objektivní. Vy to zkuste.
Zato ten druhý: to bylo okamžité souznění. Jestli jste někdy měli pocit, že jste se najednou propadli do svého mládí, ale en díky tomu, že cítíte nějaké známé vůně, ale skrz to, že vzduch a svět okolo vás najednou voní bezstarostností, nevinností, radostí, čistotou… that´s it! Tohle je zkapalněné mládí.
Tak jsem si řekla o vzorek a dostala jsem pořádnou dávku.
Jdu na složky – čím voní Soul by Agáta
Nemám seznam složek, jen hádám, tak doufám, že nebudu úplně mimo. Ten koncept je vlastně poměrně jednoduchý: není v něm málo tónů, ale jsou krásně komplementárně poskládané, slité, takže voní kompaktně, vyváženě. Začátek je více květinově-ovocný, postupně přechází přes kytky do zvláštní mýdlovosti, ale pořád ten hlavní tón zůstává ohromně spojitý: nic nedominuje, všechno se vším spolupracuje, je to hezky uzavřené, kulaté… toto je velmi dobré řemeslo.
Rozpustilý a autentický ovocný koktejl: malina, cassis, pomeranč, grep, ananas…
Počáteční polohu nese jarní veselá růžová růžička a se svěžím, čerstvým, sladkokyselým ovocným koktejlem ze zahrady: malina a černý rybíz, sladké jabko, zralý pomeranč, a nějaký pikantní kyselý tón: ananas a kůra z pomela nebo grepu pomelo nebo grep. Tohle ovoce nepůsobí vůbec sysnteticky, daleko daleko od té studené syntetické rebarbory, co je teď moderní – naopak, je velmi autentické a všimněte si slova výše – ze ZAHRADY: působí velmi čerstvě, svěže, jako ovoce které přinesete domů i se zeleným listím.
Kompaktní, husté, sladkokyselé, živoucí, sálavé (aha! takže tady máme určitě i broskev!), nesmírně veselé… a nepodobné ničemu, co dnes známe. A to kvůli sladkosti: máme zde jen ovocný cukr, žádné přidané karamely nebo sirupy. Tenhle kompot je na hony vzdálený současným gurmánkám – je to prostě to, co obvykle od parfému čekáme: pořádný dámský parfém s vůní ovoce a květin. Mladistvý a rozjuchaný! Žlutý, bělostný a růžový.
Rozpustilé svěží kytky
Jakmile se po půl hodině začne ovoce uklidňovat, dá prostor kytkám: k růži se přidává takový jarní chór: konvalinka, frézie, narcis, i studená zelenobílá sněženka a tipnu si i trošku pudrovou fialku i se zeleným lístkem. Ne, že by ty květiny byly nějak způsobnější než ovocný koktejl, lítají si všude okolo a vesele nahlas zpívají (vzpomněla jsem si zase na tu nakrknutou Krainovou).
Rozpustilý bublifuk
Třetí fáze, dojezd, který trvá fakt dost dlouho, je zvláštní mýdlovost: dneska se používá takové jemné teplé prádlové pižmo, anebo naopak zurčivé studené sifonové bublinky. Tohle je takové oldschool: vím co – bublifuk. Normální dětský bublifuk. Já vlastně nevím, jak dnes voní bublifuk, už jsem si ho dlouho nekoupila (a není to škoda?), ale takto voněly mydlinky, když jsem byla holka. Spolu s kytkovým dojezdem působí jako prádlo vyprané v drahém květinovém prášku na praní, usušené na slunku a poskládané veselou služebnou v bílém čepečku do skříně s potpouri z pravých sušených květin, žádné syntetické voňavé pytlíky.
A celkem, jak voní Soul od Agáty?
Celkové vyznění? Nesmírně veselá, nekonfliktní, bezprostřední vůně, přirozeně sladká a kyselá. Mladistvá, ale pro dospělé ženy, co dbají na antiage péči, ne pro děcka. Pro ženské, které mají 10-60 let po maturitě, ala ne srazech se oslovují “holky… holčičky”.
Žádné pokusy na lidech s novými molekulami: všechno, co cítíte, je vám známé, budete s tím familiérní od začátku do konce. Nic neohromí, nezarazí neznámým tónem, naopak nic neotravuje povědomostí “tohle je jako…”, všechno je prima.
Výdrž a intenzita? Vlastně…
Mě se zdála cestou z výstavy jako docela slabá. Pak jsem ji testovala několik dní, než jsem těch asi 7 ml spotřebovala a změnila jsem názor: Soul je prostě udělaný jinak, nemá tu nabubřelost současných populárních vůní, ze které vám zalehne nos i uši. Nejlepší slovo je “moderovaná”. Když jsem ji nosila několikátý den, už mi přišla dost silná a výdrž extrémní, a to dokonce i po sprše. Prostě se mi uklidnily smysly.
Pak jsem si říkala, že si vytáhnu starší věci, které asi většina z vás nebude znát, a které mi ji připomínají – dvě z nich vidíte na obrázku. YSL Babydol a In Love Again (recenze TADY), ty jsou jí hodně podobné, zejména jásavou náladou a mýdlem. Darling od Kylie Minogue (pozor, neohrnujte nos! Tuhle drogerkovku dělal velmistr Thierry Wasser, dnes ředitel parfémů Guerlain, a to už v době, kdy makal pro Guerlaina – recenze TADY) má podobnou holčičkovskou atmosféru. A poslední asi zná málokdo: Lú per Lei od Ludovicy Loretto, která je postavená okolo podobně veselého akordu veselé maliny s pomerančem, černým rybízem a grepem.
A víte co? Agáta nad všema zvítězila v intenzitě i výdrži! Prostě naše vnímání síly vůně se za 10 let posunulo mimo lidské smysly, mimo to, co jsme schopni vnímat jako “jemné nuance”… a Agáta je na hraně. Proto je tak barvitá a mnohovrstevná.
Čím je Soul by Agáta výjimečný?
Ve Florencii jsem byla na přednášce, kde Olivier Cresp mluvil o tom, jak se pozná “kvalitní parfém”. Mluvil o bohatosti, nápadu, kvalitních složkách, inovacích. A taky o tom, že je vlastně jedno, jak parfém voní, protože jeho prodejnost zajistí pouze dobrá kampaň – lidi si kupují parfémy naslepo, jen podle toho, co viděli v reklamě. A taky říkal, že vlastně daleko víc, než dobré složky je, aby se zákazník s vůní ztotožnil při prvním nádechu: vyvolá to v mozku vzpomínku, familiérnost, návyk chtít to znova a znova.
To se Agátě (nebo jejímu týmu) podařilo: parfém Soul / AG Beauty dokáže vyvolat vzpomínky na všechno známé, dobré a bezstarostné, co vás v životě potkalo. Kvůli tomu je trochu old school, že tam nejsou ty nové molekuly, ale to je zároveň jeho deviza: nespadne pod regál s další módní vlnou (což se určitě stane tomu druhému, kašmíru – do té doby by na sebe měl vydělat) a působí poctivě, opravdově.
Ten nápad není úplně originální, ono je to dnes tady hodně težké, ale podařilo se zvolit něco, co tady už dlouho nebylo a působí ojediněle, unikátně. Obvykle, když se řekne: “tvůj parfém voní originálně”, je to eufemismum pro “přehnals to, neznám to, páchne mi to”. Agáta přesně naopak: voní originálně, protože tyhle obyčejné, příjemné, známé tóny dnes nikdo moc nepoužívá.
- jinak
- origánálně
- vesele
- nekomplikovaně
Není to žádná velká niche parfumerie. Ale mezi mainstreamem hvězda. Psala jsem to výš: tohle je poctivé parfumérské řemeslo a díky za parfuméra, který dodrží zadání klienta a nenacpe tam nic módního jen kvůli komerci. Chci to, koupím si to. S radostí. Bude to můj 701. parfém.
Nevyžádané rady marketingového mága paní Agátě
Paní Agáto.
Tento parfém má potenciál stát se vaším důchodovým připojištěním. Jak: nechejte ho naboostovat na verzi Intense se silným základem, aby získal modernost a výkon. Přejmenujte ho na “Holčičky”. Stejně za hranice nepůjdete, vaše fanynky si to budou líp pamatovat a bude se jim to dobře hledat na google “Agátiny Holčičky” i na instagragramu #holčičky. Je to vaše značka, máte ji vybudovanou, vytěžte z ní maximum. Navíc to na tu vůni přesně sedí, tohle není žádná “duše”, tohle je prostě holčička.
Naučte si zákaznice na Holčičky Intense, dávejte parfému stálou podporu, vymývejte jim hlavy. Ten druhý parfém – kašmeran – si v portfoliu nechte, toho se ještě pár kusů prodá, i když ta móda končí. Přidejte hned nějaký laktonický gurmánský parfém, trochu jiný, než mají ostatní, s tím vám můžu poradit. Ty dvě “moderní” vůně vám vydělají peníze na vývoj a dlouhodobou udržitelnost “Holčiček” na trhu.
Zapojte manžela do vývoje. Je dobrej, pan Agáta. Ať vede vývoj nějaké originální tělové kosmetiky a vlasového parfému s touhle vůní, o kterém mi říkal, že přemýšlí, klidně i domácí difusér – ty maliny s růží to utáhnou. Vyberte nějaký zajímavější, nezaměnitelný flakon. Udělejte Holčičkám nějaký sexy merch, co se bude dobře fotit, a rozhoďte je mezi influ.
Nechte ho zapsat do Fragranticy a poproste holky na IG, ať vám tam jsou napsat recenze a popárují ho s parfémy, které jim připomíná.
Soul – Holčičky si zaslouží zůstat na trhu.
Jestli chcete dostávat recenze parfémových novinek do vašeho mailu, nezapomeňte se přihlásit k odběru článků mailem ZDE.
Některé odkazy na této straně mohou být affiliate. Nákupem přes tyto odkazy nás podpoříte maličkou částkou, která pomáhá udržovat provoz blogu. V recenzích nejde o spolupráce se značkami, takže na objektivitu recenzí to nemá žádný vliv. Popsané ceny a slevy platí ke dni vydání recenze. Disclaimer: Tento text shrnuje osobní dojmy a subjektivní názory autora. Nikdo z autorů na blogu nenese odpovědnost za to, pokud se váš dojem liší, ani v případě, že jste se rozhodli pro koupi produktu na základě článku.
Key word: Soul parfém, AG BEAUTY, Agáta Hanychová, holčičky
A co na to Agáta?
Já nevím, já se nikdy výrobců neptám, co si myslí o mých recenzích, pokud se neozvou sami 🙂
Kolik ti Agáta zaplatila abys napsala tyhle kecy!!! Asi budeš taky pěkná pizda!
Vám se Kláro ta vůně nelíbí? Nechcete raději napsat názor, který by to případně Romaně vyvracel? A čtete zdejší blog? Nebo se s Romanou znáte a tohle je nějaký váš vzájemný žert?
Co bych k tomu tak řekla… to musí být peklo život, když stačí k naštvání, že se někomu něco povedlo a někdo jiný to pochválil.
Hodně mě to překvapilo, ihned to chci objednat, vypadá to dost zajímavě .