• ESTÉE LAUDER: Modern Muse (do čeho to šlapeš, mainstreame?)
Skočila jsem si cestou z práce jenom do DMka koupit pastu na zuby. Když mi volal manžel, kde jsem se zdržela, jestli se mi něco nestalo s autem, pche!, jsem zrovna probírala laky ve slevě v Sephoře. Slíbila jsem, že už jedu a položila jsem na regál tašky se svetříkem a sandálkama, abych ještě v rychlosti vyzkoušela brutálně promovanou novinku od Estée Lauder. Ta masáž je absolutní, musela jsem…
Na první nádech: otupěná citrónová šťáva a bezohledný, lehce nahnilý nesladký jasmín na mastném živočišném pižmu. Orientalizující nesladká a intenzívní vůně, já to nemám moc ráda, i když uznávám, že oproti tomu, co se teď nosí (ty růžový flakonky s lístečkem) je tohle lepší varianta. No a v tom mi dochází, že ji už ZNÁM odjinud. Jako první mne napadá Zadig&Voltaire: La Pureté for her, ten mastný uzený jasmín… Mají ji hrozně dlouho ve slevách, srovnám je…zabrousila jsem mezi regály, a už nemají! Vtom mi dochází, že znám i ty charakteristické kyselé a málo svěží, žluté citrusy: no jasně! Vůně s nejblbějším názvem roku Sporty citrus / Michael Kors. A přesně, přesně, přesně, to je ono! Doběhla jsem si navonět druhou ruku Korsem a ten votvírák je hodně podobný: a stejně, jako mne šokoval Kors, mne překvapila Modern Muse.
U obou mi chvilku trvalo, než jsem pochopila, že ta vůně je jiná, než co nabízí obvykle mainstream a jen proto mi připdají divné; že mi prostě jen ukázala nový směr středoproudu. Tedy doufám…doufám, že tenhle trend otevřela La Pureté (a je mi teď líto, že jsem ji nestihla; pořád jsem čekala, až bude k dispozici radši pánská…a teď není žádná). Hodně podobná tomuto trendu mnou v MK zmiňovaná arabská Maze – Maze byla v podstatě úplně první arabka, kterou jsem byla ochotná akceptovat, hodně civilní, západní. Asi nejen mnou: prostě tahle kombinace je široce přijatelná.
Asi je to to, co mělo přijít po vlně jednotvárného a nudného oudu, který lidi až tolik nebaví: něco středomořského, něco klasického a něco pikantně arabského, a ať to není, proboha, zase to plesnivé dřevo. Doba nazrála. Kors a Lauder chytli vítr do plachet mezi prvními a čekejte novinky od jiných značek: letos na Vánoce vám slibuju mastný jasmín, suché citrusy a živočišné pižmo v míře záplav na Zlínsku. Zadiga a Volraira, i když jak psala Dzona je to Dr. Jekyll a Mr. Hyde, to bude asi pekelně mrzet, že předběhl dobu a moc toho neprodal. Ale já se hrozně raduju, přestože na mé polici asi neskončí, tak jestli trendy dívky nahradí ty růžové věci s lístečkem moderními poloarabkami, budu si užívat i jízdu metrem.
Jak tedy dopadl souboj Modern Muse / Estée Lauder se Sporty Citrus / Michael Kors? Velmi vyrovnaně. Tak především: Kors má krásnější flakon. Ale zase ne o moc, Lauder je taky hranatý a jednoduchý, vkus netrápící.
Longevity a projekce: EL, jednoznačně. Jde do prostoru, sálá, a drží už pátou hodinu. Mám ji na tričku i na kůži, z ruky už odešla, ale z trika se projevuje náramně. Kdo chce být tišší tvor, sáhne po Korsovi.
Vůně: velmi podobné. Dokonce tak, že když si čichnu k jedné, ucpu si čiva a pár minut druhou vůbec necítím. Kors je jemnější, ženštější. Intimní a klidný a navíc má nějaké jemné nasládlé koření, jako kardamom, sušenou mandarinkovou kůru.To vynikne hlavně v poslední fázi vůně, kdy už je skoro něžná. Teprve tady jsem ochotná připustit, že jasmín by mohl být (ve složení jmenovaný) pomerančový květ. Lauder je razantní, jasmín s pižmem jsou hodně řvoucí, citrusy ale kupodivu taky drží dlouho naživu a vůně je několik hodin v podstatě lineární. Asi po třech hodinách se začne uklidňovat a sládnout, ale její razance zpoceného arabského plnokrevníka neochabuje. Jen ukazuje přívětivou tváš schnoucí pomerančové kůry, vlastě zase docela podobné Korsovi.
Kvalitka: obě mají hloubku, vyváženost, vývoj, ze složek je cítit kvalita, z kompozice luxus, vyváženost a chtíč. Mají tvář. Potěšily mne. Jestli vás neosloví na papírku nebo na ruce na první počich, dejte si pořádný střik na ruku a zkoušejte celý večer; myslím, že se k nim dá dojít, k jedné nebo druhé, jen potřebují čas promluvit.
Když jsem se z parkoviště vrátila do Sephory pro tašky se svetříkem a sandálkama, musela jsem vám ještě vyfotit „Ztraceno v anglickočeskoslovenském překladu“. Slovenský návod chybí, co budou Slovenky dělat? Nemá to s kosmetikou ta legislativa lehké.
Jsem hodně překvapená, jak náročné vůně se derou do maistreamu a hrozně jim fandím. Vůbec mi nevadí, jak jsou si podobné. Vybrala bych si, a klidně se zavřenýma očima. Vypadá to, že výrobci ne-prémiových mainstreamu značek pochopili, že kvalita a originalita je cesta k úspěchu. Spotřebitel na tom může jedině vydělat, přestože se mi zdá, že jsou mainstreamové vůně čím dál dražší. Nebo ne? Jak to vidíte vy?
Vidím to úplně stejně, a proto se už těším na další Modern Muse tentokráte Chic, která má přijít na trh letos v září. Tu o které jsi teď tak lákavě napsala, vyzkouším snad už zítra.