• ROZHOVOR: Kdo je světoobčan Alexandre J.?

Design značky Alexandre J. je zvláštní. Při pohledu evropskýma očima je arabeskoidní, zdobná, asijská…těžko se mi určuje, zda má blíž ke kaligrafii, iznické kachli nebo čelence perské princezny.

Když se ale dívám přes arabskou vitráž, vidím Evropu, baroko, klasicismus, secesi. Ve flakonech umělecké linie Alexandre J. je poznávám starou evropskou sklářskou školu. A kosmopolitní pozadí se naplno rozvinulo v poslední kolekci, věnované secesní architektuře: Art Deco.

Stejné je to s vůněmi: design složek je evropský, nechybí žádná z těch typických západních složek: fialka, kosatec, levandule, grapefruit, mandarinka, jasmín… ovšem většinou postavené na základu ze vzácných dřev. A nemusí to být nutně oud, aby z nich sálal orient. Přesto jsou pro evropský nos civilní a laskavé.
Kdo je tedy Alexandre J.? Na to mi odpověděla Amélie Jabban, Global Brand Managerka Alexandre J.

Frangipani: Portfolio vašich vůní leží se rozkládá od Východu k Západu, mezi vůní oudu a Pařížských ulic. Kam patří Alexandre J., jaká je vlastně pravá identita značky?

Amélie: Alexandre J. je světoobčan. Jsme mezinárodní značka inspirovaná různými kulturami, jejich životními styly, trendy… Nelze nás popsat jednoduchými kategoriemi, jako “oud”. Jsme globální s odráží se v tom, že naše ingredience pocházejí ze všech koutů světa.

Fangipani: Vaše vůně tvoří trio dámských “nosů”. Jak jste potkali Anne-Sophie, Amelii and Emmu? Je to náhoda, že vaše parfémy tvoří ženy?

Amélie: My nemáme nic proti mužům! Ale ty správné talenty, které vyhovují naší značce, jsme našli právě u těchto tří žen. Setkali jsme se v Paříži už dávno a jsou s námi od začátku našeho dobrodružství. Jejich rolí je oživovat příběhy prostřednictvím citlivě zpracovaných a velmi nositelných vůní, což můžete sami cítit.

Frangipani: Jak se pracuje s tak zkušeným* týmem? Mají volnou ruku v tvorbě, nebo podléhají vedení uměleckého ředitele?

Amélie: Chceme, aby měly ve své práci maximální možnou volnost, ale s respektem k zadání. Soustředí svou pozornost na kvalitu vůně, výdrž a charakteristické nosné tóny (headnotes), které musí být snadno rozpoznatelné. Podpis značky, olfactive signature, považujeme za velmi důležitý.
Každá svoboda přichází s vymezením limitů a tak i naše parfumérky mají naprostou svobodu uvnitř hranic tvořených značkou. Jsou nedílnou součástí celého procesu vývoje parfému, včetně designu a výběru jména. 

Frangipani: Vaše flakony i balení jsou velmi precizní, ověnčeny mnoha detaily, které lákají k pohrávání si v prstech. Občas mám chuť po navonění vrátit lahvičku zpátky do krabičky, protože mám obavu, že při nošení v kabelce poztrácím všechny ty ozdoby a přívěšky. Proč je pro vás tak důležité balení?

Amélie: Naším záměrem je návrat ke kořenům parfémového průmyslu, desítky let nazpět, kdy parfémy měly v domobech lidí prémiové místo. Dbáme na tři úrovně zážitku: vizuální, čichový a dotykový. Vlastně jde o podobný druh prožitku, jako degustace jídla, kdy vás vůně a vzhled lákají ochutnat. Navíc ty flakony dokáží inspirovat k tolika nápadům a příběhům, že vyloženě probouzejí chuť jimi někoho obdarovat. Třeba sebe.

Frangipani: Kolekce Collector linese stala rychle velmi populární a lze ji najít v mnoha parfumeriích. Originalita flakonů je samozřejmě důležitá pro to, aby si jich lidé všimli a zapamatovali si je. Ale to nestačí. Jaký je klíč k tomu, aby si lidé vůně oblíbili?

Amélie: Jsme demokrati, najdete nás všude tam, kde se prodává luxusní zboží. Lidé tak mají mnoho příležitostí poznat značku, sblížit se s ní a vyzkoušet vůni na vlastní kůži, protože na každém reaguje jinak.
Úspěch Collector Line stojí na dobré ceně, balení a nezaměnitelné identitě – “olfactory signature” – což oslovuje mnoho lidí s různými preferencemi.

Frangipani: Jaké jsou vaše nejoblíbenější vůně? Změnil se vkus zákazníků od roku 2012, kdy jste uvedli první parfémy?

Amélie: Nejprodávanější vůně roku 2012 zůstaly bestsellery dodnes. Ale my pravidelně zásobujeme trh novinkami a lidé si vždy najdou nový bestseller. Například Rose Alba se drží trvale mezi nejprodávanějšími třemi vůněmi, ale současně nová kolekce Art Deco má skvělé výsledky, navzdory současné krizi.

Frangipani: První vaše vůně, kterou jsem zkusila, byla Iris Violet. Očekávala jsem klasickou pudrovku a překvapila mne opuletní ovocná slavnost. Pak jsem se dozvěděla, že oslavuju Krále Slunce. Jaký je koncept vůně?

Amélie: Chtěli jsme ukázat, jak jedinečně může kosatec ve vůni vyznít. Iris Violet přináší jednoduše potěšení, proto mu říkáme “radostný kosatec” (“the joyful iris”). Je pravda, že vzdává hold francouzskému králi: fialová je královská barva a symbolizuje šťastné časy.

Frangipani: Právě u nás představujete novou kolekci Art Deco. Myslím, že osloví české publikum, které je pyšné na Alfonse Muchu, jednoho z klíčových tvůrců secese – Art Deco. Čím tato éra inspirovala vaše parfémy?

Amélie:Uvádíme kolekci, která oslavuje 100 let secese, vzkvétající po 1. světové válce. Kreativita této éry dodnes inspiruje architekturu. Architektura je rozšíření umění, ve kterém Alfons Mucha hrál velkou roli. A jak už víte, architektura je velkou inspirací Alexandre J.

Frangipani: Souvisí s tím, že vůně v nové kolekci jsou soliflory?

Amélie: Naše moderní orientální soliflory jsou inspirované trendy a oblíbenými ingredincemi roku 1920. V čele stojí naše interpretace The Majestic Amber.

Frangipani: Při zkoušení jsem byla překvapená jakousi “měkkostí”, intimitou nové kolekce. Liší se od vašich předešlých vůní, ale i od ostatní současné produkce, nedokážu je dost dobře zařadit, zaškatulkovat. Je to jen můj dojem, nebo jste s milovníky vůní začali komunikovat jinak?

Amélie: Tentokrát jsme chtěli lidi překvapit. Spíš než na intimitu jsme se orientovali jsme se na výběr surovin. Vytvořili jsme parfémy, které jsou více niche a sofistikovanější, než předešlé vůně. Snažíme se novou kolekcí vytvořit bližší vztahy s naší klientelou. Nabízíme jim parfémy, které se specificky vyvíjejí na kůži, aby si lidé našli svoji vůni tu polohu, která jim nejvíce vyhovuje.

Frangipani: Hodně štěstí na dalších cestách, Alexandre J.!

 

Děkuji za rozhovor Amélii a Sensualite.cz, kteří mi rozhovor zprostředkovali a nabídli spolupráci, díky které můžete mít nyní parfémy Alexandre J. se slevou – najdete je na e-shopu zde: Alexandre J.  – nezapomeňte při objednávce použít slevové kódy: Frangipani / FrangipaniSK*

A nezapomeňte sledovat Frangipani, v příštím týdnu vám postupně budu publikovat recenze všech vůní z nové “Mucha” kolekce.

Recenze Mandarine Sultane ZDE.

 

 

 

*10% sleva + 5% za registraci, min. nákup 700Kč/27€, platnost do 31/7 2020

 

 

 

 

You may also like...

2 Responses

  1. Miruša napsal:

    Super, skvelý rozhovor 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..