8. Ženy pro CHANEL No.5: Gabrielle Audrey Chanel první dekády

Těhotná čtyřicetiletá Nicole ztratila po aféře s konkurenčním parfémem důvěru Chanelu a po dvou kasovních propadácích (Setepfordské paničky a Bewitched) i status superhvězdy. Sterilní australská blondýna sice otočila směřování Chanelu zpátky ke glamouru, ale chyběl jí esprit a charm. Karl Lagerfeld se zase rozhlížel po francouzské filmové scéně a v hledáčku uvízla nová hvězdička filmu Amélie z Monmartru. Nejen, že byla krásná a neokoukaná, ale nápadně fyzicky připomínala Coco Chanel.

V roce 2009 oslavila Audrey Tautou  dvě velké Chanel premiéry. Na první se předvedla jako sama Gabrielle ve filmu Coco Chanel , no a podruhé se Chanelem doopravdy. První vizuál z roku 2009 ukazuje Audrey u zrcadla, zasněně hledící odrazem na diváka. Jestli byste někdy potřebovali shrnutí toho, co jste viděli v předešlých sedmi dílech tohoto seriálu, tato reklama poslouží jako encyklopedie.2009 - Audrey Tautou Chanel

Šaty se špagetovými ramínky, účes a pozice bokem k zrcadlu je kopií aranžmá Coco z první reklamy na Chanel 5. Výrazné rty, nalíčené, i když přes zlatý filtr fotografie není poznat, zda rudě (ale vypadají tak). A obvyklá, zlatě zářící lahvička parfému.

”Madame Gabrielle is above all an artist in living. Her dresses, her perfumes, are created with a faultless instinct for drama. Her perfume No. 5 is like the soft music that underlies the playing of a love scene. It kindles the imagination; indelibly fixes the scenes in the memories of the players.”

Na krku se jí houpá zářící pěticípá chanelovská hvězdička. Pětka není jen jméno parfému, ale šťastné číslo Coco, vyjadřující její víru v esoteriku. Pět cípů znázorňuje zemi, vodu, vítr, oheň a éter, ducha.

Sama Audrey ale není Coco, přestože tady má dokonce její dvojroli, prvotní vklad role Coco a podruhé jako její reklamní dvojnice. Coco byla femme fatale; Audrey vypadá jako nerozhodné děcko, mrňavá a roztomilá okatá holčička, navlečená v maminčiných večerních šatech. Nic tajemně sexy, nic skrytě vyzývavého, žádná dospělá touha.

Trochu líp sedící dojem dělá o půl roku starší televizní spot, kde Audrey už sice nevypadá jako Coco, ale zase má dospělý look. Krásná je světelná hra s flakonem parfému, a když překonáte pocity trapnosti z roztoužené dívky mrskající sebou po posteli a koulející očima na evidentně o deset let mladších adolecenta v odrazu v okně, bude se vám filmík líbit. Vlastně všechno je fan, kromě chvil, kdy má Audrey vyjadřovat emoce. (Představte si Catherine Deneuve, hrající především obličejem a očima, v situaci, kdy sebou mrská po posteli jako Linda Blair; tohle prostě nefunguje v reklamě pro dospělé ženy).

Na spotu oceňuju především ten Istanbul, i když na konci je podvůdek, Audrey vystupuje z vlaku na nádraží Haydarpaşa, kam Orient Express nikdy nejezdil, protože je na asijské straně Gibraltaru. A taky je Müşir-Ahmet-Paşa-Station (Istanbul Sirkeçi) mnohem malebnější. No, zajeďte se na to podívat.

Související vizuál je ovšem nádherný, moderní, glamour, retro a přesvědčivý. Krásná hra s barvami i světlem. Myslím, že toto jeden z nejlepších grafik, kterou kdy Chanel pro No.5 vyprodukoval (i když současně si myslím, že žádná dýchající žena na světě nemůže mít takový pas).

2009 Audrey Tautou Chanel NO.5 Dominique Issermann

2009 Audrey Tautou Chanel NO.5 Dominique Issermann

Všechny náznaky, spojení a odvolávky v reklamě od roku 2009 naznačují, že Pětka se stala kultem, zrodila fetiš, který se točí sám kolem sebe. To je v pořádku, diváci to mají rádi. Jen je to třeba pořád oprakovat prostřednictvím podobajících se ikon. Audrey do toho moc nezapadá. Je podobná Coco, ale není v řadě mondénních celebrit, sláva Amélie dávno vyprchala. I když vypadá líp, než Nicole, pro mne Audrey Tatou jako Chanel No. 5 nefunguje. Nepracuje to, jak říkají Angličani o reklamě, když to nesedí. To samé si uvědomili v marketingu Chanelu a asi proto, že nebyla po ruce žádná superstar, rozhodli se pro léšbu šokem. Vy už asi víte, o čem mluvím, život není cesta. Podle mne nejblbější rozhodnutí, co kdy kolem Chanelu padlo. Příště.

A protože na rok a půl sranda s Chanelem skončí, tady máte fotku pro pobavení; z dob, kdy se kostým Chanel stal unoformou smetánky. Dámu poznáte.

barbara_chanel

Všechny díly seriálu najdete:
1. Ženy pro CHANEL No.5: The Flapper a Coco (1921-1940) ZDE
2. Ženy pro CHANEL No.5: Marylin a Suzy (50. léta) ZDE
3. Ženy pro CHANEL No.5: masová 60. léta s Ali, Lauren, Cheryl, Jean ZDE
4. Ženy pro CHANEL No.5:  chladná 70. léta a výsostně francouzská Catherine – ZDE
5. Ženy pro CHANEL No.5: 80´s Bondgirl Carole – ZDE
6. Ženy pro CHANEL No.5: 90´ popKarkulka Estella – ZDE
7. Ženy pro CHANEL NO.5: Lady Marmalade Nicole 00´- ZDE
8. Ženy pro CHANEL NO.5: Amélie s šarmem Pařížanky – ZDE
9. Ženy pro CHANEL NO.5: Chlupatý chlap pro Chanel No.4 – ZDE
10. Ženy pro CHANEL NO.5: Překvapení ze země duchů – ZDE

nebo podle tagu: “Ženy pro Chanel No.5″

podpis_ROM

You may also like...

4 Responses

  1. silky1way napsal:

    Super. Funguje! Noc me tesi tahle serie, co pises a pokud jsem to jeste nezminila, tak I obratnost s jakou pises!.
    Sterilni Nicole me vic nez pobavila. LIP TO ANI NEJDE!:-) Ted se asi par lidi usklibne, ze mam radost z ciziho nestesti. Koneckoncu jsem se narodila v Cechach a I kdyz tam dlouhou radku let neziji, tak trochu te zbytkove, prirozene skodolibosti ze sebe preci jen dostanu.:-)
    Vosi pas
    Profi fotograf v kombinaci s Photoshop a do toho stahovaky predtim umi vykouzlit neuveritelne.

  2. silky1way napsal:

    Nejdriv test.

  3. dzona napsal:

    Když ona ta podoba je opravdu jen fyzická. Vedle sladké Audrey je Coco se svýma pichlavýma očima a sevřenými rty při vší úctě semetrika. Což byly víceméně i všechny ty předchozí dámy v reklamě Chanel. Takže to fungovat nemůže, Audrey je typově špatně vybraná..

  4. derad napsal:

    Ta vlaková reklama je moc krásná, akorát by nemuseli tolik švenkovat – ke konci už to trochu zvedá žaludek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..