• Převratný verdikt soudu: luxus patří jen do rukou povolaných!
Za co platíte u prémiové kosmetiky a niche parfumerie?
Nejlepší ceny luxusních krémů na internetu
Převratný verdikt soudu: vyhrál luxus. Prémiová kosmetika Sisley se nesmí prodávat na Amazonu kvůli nedostatečně prémiové péči.https://beauty.pambianconews.com/2019/07/sisley-vince-contro-amazon-sentenza-storica/29951
Důvodem nespokojenosti značky je, že Amazon nerozlišuje běžné zboží s nízkou cenou od luxusního. Ve smlouvách mezi Sisley a jeho distributory (Amazon tedy zřejmě není přímým distributorem Sisley a značka nemůže přímo ovlivňovat politiku prodeje) je vždy stanoveno, že jejich výrobky se maloobchodně smějí prodávat jen v luxusních parfumeriích nebo ve specislizovaných odděleních obchodů s kosmetikou. Podle právníků se toto dá požadovat tedy za normu. Proto jim vadí, že na Amazonu jsou výrobky Sisley nabízeny spolu s hrnci do mikrovnky nebo čistícími prostředky. Což má dopad na prestiž a dobré jméno značky Sisley.
„Tento výrok se vepíše do historie značkového zboží“,
řekl po boji Cesare Galli z vítězného týmu právníků.
Ano. Věřím, že ano. Vím, že i u nás probíhají boje, nebo spíš bitvičky, za změnu cenové i prodejní politiky masového prodeje na eshopech. Protože takový e-shop, ten žije z porovnávačů cen a pak celou marži, která má zajistit péči zákazníkovi, může dát za oběť takovému vyhledávači ve formě slevy nebo placeného místa v pořadí (reklama = marketing!). Jen aby byl nahoře v žebříčcích cen.
A to je právě to, co mi u niche parfémů strašně vadí: vůně je především o emocích a vzpomínkách a o tom, co nám způsobí v mozku, tedy v emocionální rovině (o čichové paměti tady, jestli jste tenhle lánek nečetli, tak se do toho určitě pusťte, dozvíte se třeba, proč to u vás doma smrdí nebo proč nikdy nemůže vaše svíčková vyhrát nad tou od tchyně).
A já si přece nechci pamatovat, že jsem k halfprice měla přibalený vzorek českého low-end makeupu nebo ampuli voňavky pro holky z gymplu, zmačkanou fakturu a slevu na podprsenku. Nebo jen tu fakturu.
Chci tam mít dopis od parfuméra, mašličku, navoněný hedvábný papír, krabičku na prstýnky, bohatýrské vzorky nové kolekce, které mi pomůžou nasadit si do hlavy nového voňavého brouka a myslet s láskou na … (Nicka? Merta? Evku?….či?) Anebo úplně nejlepší je vzít uškrdlenou stoeurovku a zajít si pro vůni rovnou do butiku a užít si tam. Je to pro mne druhá, stejně důležitá, polovina vůně.
Chcete důkaz, že to funguje? Kdysi jsem vzala kolegu, laika, na nákup do 1907 do Bratislavy Byl to jeho první vstup do niche parfumerie, obával se, že ho oholí i o slipy na způsob prodavačů dek a hrnců… a odcházel s objednanou vůní Perle di Bianca a slovy „Přece si nebudu kazit noblesním dojem tím, že bych čerpal nějakou slevu?“ (článek o tom, jak se nakupuje v Bratislavě v 1907 u Kobry Moniky si můžete přečíst tady, je to sranda).
Já osobně přeji niche značkám hodně odvahy a štěstí, pokud je tento úspěch povzbudí v jejich boji za kulturu prodeje, jakou si to malé užité umění v selektivních parfumeriích a e-shopech zaslouží.
- Jak je pro vás důležité mít niche parfém spojený s emocemi?
- Co říkáte na výrok italského soudu?
- Nebo si koupíte raději zboží za levno na internetu?
Btw YSL Touche Eclat vymyslela Terry de Gunzburg, když u YSL pracovala. Až pak si založila By Terry.
Talenty mají dostat prostor! Akorát se pak nesmí urvat z řetězu (jako Tom Ford) 😀
Šak taky jsem byla an mateřské, Miru… 😀
Já u té běžné kosmetiky taky koukám na cenu, ale třeba krémík La Prairie chci mít s vymydlenou beauty konzultantkou, stříbrným dárkovým balíčkem a havajský domovník v rukavičkách ať mi otevře dveře! 😀
Jinak já Sisley kosmetice neholduju, ale jejich parfémy jsou v maistreamu špička – s čistým svědomím doporučuju, jedna z mála značek, po které bych v běžné parfumerce šáhla.
Zatiaľ Sisley na Amazone stále je, hor sa do nákupov 😀 Máš pravdu, že je to i o zážitku. Pre mňa sú však lákavé i výhodné ceny a čo sa kozmetiky a parfémov týka, prevažujú nad nákupným zážitkom.