Velké fialkové defilé 13.: L´ERBOLARIO: Accordo viola (fialkový pudřík)

Fialky už zaplevelily anglické trávníky na našich pěstěných zahrádkách, tak jedeme dál, ne? Accordo viola / l´Erbolario jsem sice neplánovala, plánovala jsem nákup Violetta di Parma / Borsari, jenže jediný maloobchodní zdroj mimo Parmu vyschl: síť severoitalských obchodních center UPIM vyřadila Borsari ze sortimentu, dají se najít poslední zbytečky ve spodních regálech, já jsem narazila v jednom na pudr (ach, to je tedy mocnina, pudr s vůní pudru) a na mýdlo. V L´Erbolariu jsem si tradičně kupovala osvědčené (úplně obyčejné) výrobky, které u nás nejsou, nechápu proč: jemný a účinný přírodní deodorant, velejemný heřmánkový odličovač (dřív okurkový), lip balsam, krabici plnou hypoalergenní žabí kosmetiky (zklidňující krém, opalovák, sprchová kosmetika, pěna, toaletka) no a narazila jsem tam na náhradníka parmské fialky od Borsari; a když už jsem tam byla, tak jsem si přihodila soliflor lípy, přestože vůně L´Erbolario celkem podceňuju. Ale jde o průzkum!

fialky_puzzle_erbolario

Když kliknete na tento obrázek, uvidíte CELÉ VELKÉ FIALKOVÉ DEFILÉ!

Accordo viola voní přesně jak slibuje: není to fialka, ale opravdu fialkový akord. Což mne ze začátku dost zklamalo, protože jsem chtěla syrovou parmskou surovinu. Začátek je lehounce fialkový, ale hlavně vanilkovo-jasmínový, cítím i růži a kosatec. Vzdušná bílá nasládlá generická květina, na kterou je naroubovaný malý zelený fialkový lístek. Asi bychji nikdy nenazvala “fialkovou vůní”, ale “květinově-ovocnou s nádechem fialek”. (Podle složení tam žádné ovoce ani vanilka není, ale heliotrop, jasmín a fialkový lístek).

erbolario_accordo_viola_1

Jenže po deseti minutách se stane takový kotrmelec, vůně se usadí a promění se v pudřík na holčičí tvářičky. Chtěla jsem napsat na zadečky mimin, ale to by nebylo přesné, protože tam se nadává fialkový lístek. Až někdy Guerlain vyrobí Meteorites pro mladé holky, pro holčičky ze základky, tak tady má připravenou vůni: nic lepšího nevymyslí.

Pudr je poloha konečná, už se nezmění: výrazně pudrová, odlschool vůně, starý pytlíček se sušeným jasmínem a troškou kosatcového pudru v šuplíku s prádlem vaší babičky. Opakuji: NENÍ fialková, je to vůně sladkého suchého pudru s fialkou, hodně kosmetická.

Výdrž průměrná, siláž jemná, drží se u těla, jak je zvykem pudrových vůní, takže se můžete zlít jak zákon káže a nikdo nebude protestovat.

Byla jsem hodně zklamaná malou výrazností a fialkovostí vůně. Vzala jsem si ji mezi lidi, polívala jsem hustě se a reakce? Nadšení! Ale takovéto milé a potěšené: “To je tak miloučké…to je jemňoučká vůně…konečně voníš (sic!)…opravdu hezoučké…a ten flakonek!” No a vlastně se mi začala líbit. Jemná, civilní, nekomplikovaná, veselá, přátelská. Fajn! Když chodím s žabou do divadla nebo na hřiště, neomylně a instinktivně sahám po vůních, které ode mne odhánějí cizí děti (třeba Habanita nebo oudové arabky) a Žaba pak nemá kamarády, všichni se mne bojí. Tak odteď už vím, co na sebe!

erbolario

 

Ještě pár slov k L´Erbolariu, které mám pořád raději. Přes počáteční pohrdání nad prostotou vůní jsme se postupně dopracovali k vzájemnému respektu a oblibě. L´Erbolario není bio kosmetika, ale používají přírodní ingredience, výrobky jsou hypoaleregenní a kvalitou, charakterem, účinností i cenou bych to přirovnala tak k Ryoru. Jenže marketing mají asi tak o deset stupňů blíž ke zlaté, takže nabízejí ucelené a logické řady kosmetiky (každá řada obsahuje rozsáhlou škálu výrobků, hyaluronová jich má asi patnáct, dětská třináct), aktuálně padesát dámských převážně soliflorních vůní (ke každé vůni je toaletka, mýdlo, mycí kosmetika, mléko, kabelkáč, někdy svíčka, vonné tyčinky…), sedm pánských vůní (včetně linie); výběr osobních vůní a interiérovek je báječný: každý si přijde na své. A to nemluvím o každoročních limitkách, ze kterých mne nadosmrti bude mrzet prošvihnutá China z roku 2012, překrásná skořicovo-kmínová něžná jednoduchá orientálka.

Ale hlavní je point of sales, zaklínadlo značky: supervyškolený a superpříjemný personál; pečlivě vypiglované prodejny s historizujícím nábytkem a neviditelným sklem na výlohách a bezchybně uvedené viditelné ceny; ne stejné, ale konvenující obaly vůní, perfektně zvládnutý design obalů přesně na hraně mezi jednoduchostí, laciností, tradicí a moderností. Hezké testerové voňavé stužky, které vám na ruce dělají radost celý den, testerové papírky ve tvaru kytiček, dárkové zabalení zdarma do krabiček se saténovou mašlí nebo do hedvábných pytlíků, které vám prodavačky vnucují, papírové tašky z recyklu. A závěrečná otázka: “Můžu vám do vaší tašky přidat vzorky kosmetiky, která souvisí s tím, co jste si právě koupila?” a následná štědrá hrst vzorků.A taky bezvadně funkční stránky s e-hopem a cenami, což je v anti-on-line Itálii pořád výjimka a dlouho asi taky zůstane.

Ve Veroně, kde jsem uspokojila žabí kosmetické choutky (jsem ráda, že inklinuje k hygieně a péči o sebe, nebude z něj smraďoch a špindíra, to už je jasné; přátelé tuhle naši společnou zálibu nekomentují moc pozitivně, říkají, že z něj “dělám homosexuála” – jak to spolu asi souvisí a komu by to nakonec vadilo?), za námi vyběhla z obchodu dívka a volala na mne, ať počkám. Mne polilo horko, že Žaba něco rozbil – udýchaná dívka mne dohnala, strčila mi do ruky vzorek dětského šamponu, který jsem tedy nekoupila, zařvala CIAO! a odsprintovala zpět do obchodu.

erbo_2No a co mne těší velmi, jsou ceny: stovka EdP okolo 30€, padesátka okolo 20€, roztomilá gelová kulička v roztomilém pouzdérku 15 ml stojí 12€ i s připojeným roztomilým cingrlátkem. Ceny kosmetiky podobné jako vyšší parfumerní mainstream, koupelová a dětská kosmetika je trochu dražší. Ostatně: ceny najdete na jejich stránkách.

L´Erbolario není žádný zázrak přírody ani moderních technologií. Ale hrozně fajn se tady nakupuje, prodavačky vás nechají všechno vyzkoušet, nabídnou další věci, zkušeně poradí, je to tam moc hezké…vyloženě nákup pro radost. Prodejny jsou rozšířené po celé Itálii, ve větších městech je jich i víc, není těžké na ně narazit; vyhněte se dealerům a koutkům v OC, neužijete si oprašování a komplexnost nákupu.

podpis_ROM

 

You may also like...

4 Responses

  1. derad napsal:

    Musím se trošku zastat Česka – my máme Manufakturu! Samozřejmě sortiment není tak komplexní, ale jdou dobrým směrem. Dají se tam totiž sehnat dobré “obyčejné věci”, třeba bezvadný balzám na rty, nebo šampon, co nekouše (dětský s krtkem). A jsou první česká značka s HCS certifikací!

    A ti Italové na fotkách jsou hrozně vykroucení.

    • Romana napsal:

      Jo, manufaktura je dobrá. I Saloos a Botanicus (strašné ceny ovšem!). Jenže všichni dělají hromady mýdel, tekutých mýdel, šampony, ještě tak tělové balzámy (okurkový a lišejníkový z Botanicu jsou úplně fantastické, je to sprcha z rosy, možno používat na atopický ekzém). Ale tu složitější kosmetiku prostě nedělají – možná chybějí technologie? Nevím. Krémy proti vráskám, hydratační kosmetiku (ne pouze hydratující), masky, DEODORANTY…a vůně? Kde jsou vůně? Vím o té parfumerii na zámeckých schodech, ale ta zase nenabízí kosmetiku. Mně u toho l´Erbolaria vyhovuje, že tam vlezu a odnesu si VŠECHNO a pro CELOU rodinu. A s mašličkou…na druhou stranu, je to kvalitavně spíš lowend, já v kosmetice pro sebe preferuju ty technologie a to mi nespokytnou. A ve vůních mne neuspokojí taky…což mi vůbec nebrání tam pokaždé nechat roční důchod průměrného Afričana. 😀

  2. Vera napsal:

    Obchod téhle značky bych uvítala i u nás.
    Jinak arabky s oudem od mě odhánějí nejenom cizí děti, ale i vlastní dceru. Prej “fuj, maminko smrdíš!”

    • Romana napsal:

      Žaba je loajální, ten se mne zastane i před tatínkem. 🙂 Taky by se mi l´Erbolario líbilo u nás, a vlastně nevím, proč tu není, když všude okolo v EU se prodává.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..