BERLIN: Global art of perfumery 2013
Parfémová neposednost mne včera vyhnala na další akci: Global art of perfumery v Berlíně.
Ve stručnosti: jedno patro vůně, jedno patro kosmetika. Hromada luxusních a nových malých značek, pár fajn parfumérů, Meo Fusciuni s krásnou motorkářskou partnerkou, operetní malilinkatá Valentina Giordano s pěkným manželem, všudypřítomný scout François Hénin z Jovoy Paris; to je dobré znamení, jak na něj někde narazím a taky na nějakou zajímavou značku, tak jsem si jistá, že v Jovoyi bude ke koupi. Sami parfuméři mu říkají „parfémový ambassador“. A tak. Výstava celkem malá, dala se obejít za pár hodin, přesně na hranici únavy nohou i nosu, poklidná a příjemná. Mám plán na několik mikro-recenzí novinek a objevů, bude léto, nikomu se nechce sedět u počítače, že? Dnes svítí sluníčko, jdu do ZOO, vy jděte taky, tak dnes jen flash, pár postřehů a pár fotek.
- největší úlovek: Claude Marchal z Perfumes MDCI; jeden z nejpříjemnějších lidí, které jsem letos potkala (obecně, ne jen od parfémů). Milý a noblesní pán a nakonec jsme mu sami rádi museli slíbit jednu pořádnou recenzi v angličtině. To jsem na Derada zvědavá, kdy se k tomu vybičuje, ale když už jsem to sem napsala, tak to nemůže zapřít. A kromě toho nám Claude prozradil tajemství o dvou vůních MDCI, které se v září objeví na trhu a měli jsme možnost je zkusit: jedna z nich je pro mne velké překvápko – civilizovaná oudovka…a víc napíšu v článku.
- Modelka Issey Miyake měla kalhotky.
- Expozice La Fille de Berlin připomínala památník koncentračnímu táboru, vyvolávala blbé asociace a navíc nebyla ani vzhledná; doporučila bych globální marketingové agentuře začít zase trochu lokalizovat reklamu. Má to v názvu Berlín, to už samo o sobě vzbuzuje divné a ponuré nápady, je třeba s tím nakládat opatrně, tím spíš, že ta vůně nestojí za moc.
- Bloggerky jsou nová marketingová síla a konečně ji začínají agentury trochu kontrolovat. Nebo spíš: konečně se agentury začaly učit ji řídit…
- Kafe bylo výborné a catering byl český, juchů! (Nevím, jestli v tom mám hledat souvislost s uštípnutým okrajem mého kávového šálku).
- Na absolutním výsluní je oud, což mne osobně dost otravuje, já bych se spokojila se skutečnými Araby; všichni včetně MDCI se hrnou do tohoto sektoru a je to všechno na jedno brdo, i co do vzhledu. Co je přínosem, že některé značky, a Montale to není, používají do svých vůní oud přírodní, pravý, ne syntetický, který zraje a má hodně přírodních variací, takže vás může čekat překvapení v každém flakonu stejné vůně na různých místech světa a v různém čase. Což je rozhodně zábavné.
- Objevila jsem dokonalý kosatec a zítra bude recenze.
- Překvapilo mě, že na německé zahrádce vyroste tolik šafránu, aby z toho šlo udělat několik set lahviček exkluzívního šafránového extraitu.
- Ocún – už jste o tom slyšeli? Ne šafrán, ale ocún.
- Check-point Charlie teď obsadili Asiati. A nemyslím Slováky.
- Kosmetický reklamní předmět může být vtipný, šťavnatý a jít přímo na kůži.
- V Německu a v samotném Berlíně sídlí tolik malých parfumérů, že to stojí za samostatný výlet tak na dva dny. Kdo jede se mnou?
13. Když se dá mužům zábavka, tak chodí rádi na se svými ženami na kosmetické výstavy a navíc se jim tam líbí. A když ještě můžou něco VY-HRÁT…díky, Bosse.
14. Najít pozici pro focení není žádná sranda.
15. Když někdo umí tvořit vůně pro muže, obvykle umí tvořit i něco jiného, třeba Meo Fusciuni umí šperky pro muže, které jsou součástí jeho flakonů.
- Další nový trend niche parfumerie, pro mne lákavý: indický orient. Předloni ještě novinka, klasické složky ve vysoké kvalitě, bez araského těžkého koření a olejovitosti, neobvyklé kombinace složek. Třeba levandule s oudem od značky Rania J.- jak to voní? Bude recenze.
Na další fotky se můžete podívat do galerie a já jdu plet jahody.
- RPL, Rupert Peter Landendinger