HISTOIRES D'EAUX: Été Indien (Pandořina skříňka v socialistické kredenci)

Tak nevím, jestli mě má těšit, že jsem dostala tenhle vzorek na vyzkoušení. Byla jsem totiž jediná u stolu, kdo nad ním neucukával hlavou a nezacpával si nos a necítíl v tom… Co všechno, to psát nebudu, protože všichni víme, že se takové představy nevymazatelně v hlavě usadí. Pro mě je Été Indien krásná, s každým zkoušením víc (takže díky Romano!), jenže nevím, jestli mě to má těšit při její všeobecné neoblíbenosti, netroufla bych si ji nosit. A na doma je jí za tu cenu škoda.

Bažení po medu
Nejdřív jsem si myslela, že podstatou jejího kouzla je náhlý nápor nostalgie. Už s prvním přičichnutím jsem si říkala, to je něco strašně dávného, ale strašně moc, až z raného dětství. Něco trošku nechutného, to je pravda, ale taky lákavého, po čem maličká Dzona asi bažila.
A pak to začalo mít čichově tvarovou podobu a najednou z toho byla paneláková kuchyňská linka, z podřadné dřevotřísky, která sama pouštěla rozmanité pachy. A v té skříňce s vyčichlými pytlíky od knedlíků v prášku, instatních polévek a kostkami bojónů se povalovalo i to hlavní – zvlhlý slepenec medových bonbonů. Takových těch s tekutou náplní, co pronikavě voněla po lipovém květu. Stačilo opláchnout nános vitany a byly dobré. Tak po tom jsem bažila.

Socialitickou kredenc nemám. Tak aspoň vrstvená iluze.

Socialitickou kredenc nemám. Tak aspoň vrstvená iluze.


Načichlá kredenc
Víc už vlastně není co popisovat, leda ještě nikterak převratný vývoj. Nejvíc mě okouzluje prvních pár minut a zaschlý krystalický med, tak koncentrovaný, že v něm nejsou cítit jen neurčité květy (lípa), ale taková ta jeho vlezlá nasládlost a kousavá štípavost. Myslím, že právě tahle část vyvolává ty nepěkné asociace.
Závan druhý patří dřevotřísce s pojivy a ředidly, které při výrobě používali, a pánské vodě po holení s ostrými bylinkami a citronem. Pak se ty závany vzájemně mísí a smiřují, nejvytrvalejší je po hodinách štipliplavý med, polévka vitana a vyčichá dřevotříska. To vše si spojte dohromady a hotovo je Babí léto. Nebo Reálně socialistické dětství. A drží a drží.
Hledala jsem vhodné pozadí pro vzorek. Tohle taky nevyšlo.

Hledala jsem přirozené pozadí pro titěrný vzorek.  Tady to taky nevyšlo.


O Histoires D’Eaux…
… se toho moc napsat nedá. Je italská, stejně jako její internetové stránky. Doporučuju při hledání zadat i s parfémem, protože název zjevně chráněný není, takže vám jako první vyskočí stejnojmenná francouzská akvaristická firma (na FB mají zářivě barevné fotky, ale všechny jejich vodičky obývají rybičky).
Z webu Histoires D’Eaux se dá zjistit hlavně to, že si mohou dovolit i úspěšné parfuméry, jako je Françoise Caron. Značka vznikla s první šesticí vůní loni, tedy 2012, dnes už mají další dva přírůstky.
Vůně mají být parfémové vzpomínky na slavné šansony a hity. Vědět to dopředu, asi bych si k Babímu létu nechtěla čuchat, protože příslušný hit poloviny 70. let na mě působí jako listopadový vítr na venkovské zastávce. A ty ostatní… No vyzkoušejte si je sami, stačí zadat názvy na youtoube. Podle písniček bych brala asi jen Gilberta Bécauda s Et Maintenant a samozřejmě Podívej, kvete růže.
(Maladie d’amour, Ne me quitte pas, Et maintemant, Comme d’habitude, Jardin d’hiver, Une belle historie, L’important c’est la rose)
A tady je Été Indien :
http://www.youtube.com/watch?v=tQb4eWCAq8c
podpis_dzona

You may also like...

2 Responses

  1. Romana napsal:

    Počkej, mně se taky líbí, ne že ne! Dokonce to byla ze začátku jediná, která mne z celé sady zaujala. Na výstavě jsem z ní byla úplně paf. Ale tam jsem byla utlumená zkoušením tisíců dalších.

  2. Regına Nıne napsal:

    Po těch medových bonbónech se mi hrozně stýská.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..