• "AVON je LEVNÝ, protože neinvestuje do REKLAMY"

Kolikrát jsem to už slyšela? “…takže…tento parfém má mnohonásobně vyšší hodnotu, ale protože Avon neinvestuje do reklamy, tak si ho můžeme dovolit prodávat za mnohem nižší cenu…” To musí být pro toho spotřebitele strašlivě výhodné, ne?
Avon jistě do reklamy investuje a jistě víc, než většina lokálních výrobců kosmetiky. Pokud odhadnu náklady v letech, kdy jim běžela televizní reklama v ČR, tak bych jejich rozpočet tipovala na součet toho, co za reklamu dohromady za rok utratí Gabriella Salvete, Ryor a Dermacol. Dohromady.

Tak velký svět a tak málo nápadů.... Zdroj: www.oriflame.cz, www.gucci.com a no-name internet

Tak velký svět a tak málo nápadů….
Zdroj: www.oriflame.cz, www.gucci.com a no-name internet

Jestli nebude úspora spíš ve vývoji? Občas mne napadá, když vidím některé flakony Avonu nebo Oriflame, jestli i obsah něco mnohem známějšího připomíná… Nedávno jsem tady měla článek o fejcích, který vás dost zaujal. Osobně nevidím rozdíl mezi “inspired by” výrobky a čistým fejkem, který imituje originální výrobek. Někomu “inspired by” nevadí (především tedy blogerkám, které tyhle kabelky nosí a obhajují je argumentem “vždyť to nemá logo, tak to není fejk”). Jakoby logo bylo to, co vytvořil tvůrce, návrhář, to co je třeba chránit autorským právem. Jako kdyby se přiznali, tak už nejde o krádež. Ale ano, je to stejná krádež, krádež tvorby, nápadu. Prostě FAKE.

Můj postoj k fejkům je ale vlažný. Kradou se nápady? Ooops, je třeba vymyslet nové! Výroba fejků je daň za ztrátu kreativity a to si každý takový bývalý kreativec zaslouží. Proč by měl celý svět nosit jednu kabelku? (A proč by mělo být na kabelce poznat, že je značková?). Jen mi vadí to pokrytectví spotřebitele: “nemám fejk, není tam logo”.

A to mi právě vadí i u vůní. Pokud najdu vůně “inspiredy by”, které jsou dobré, pomůže mi to vybrat. Vzhledem k tomu, že jsem vůněmi poněkud overdosed, nemám ani jednu takovou. Ale jsem přesvědčená, že v mé sbírce mainstreamu jsou parfémy, kda se tvůrce nechal volně inspirovat…třeba mne napadá Liú /Guerlain a No. 5 / Chanel.
Zpět k Avonu. Avon tedy neinvestuje do reklamy a přesto přináší svým zákaznicím originální a kvalitní a levné (ehm…) parfémy. A aby se jim líp vybíralo, nabízí pomůcku:
avon_tabulka_chanel
Tady máte celý přehled, aby se vám lépe vybíralo. Našli jste svoji oblíbenou vůni?
Berte to jako legraci. Společnost Avon zřejmě nemá ponětí o soukromé obchodní aktivitě svojí Avon Lady Kristy, která si tuhle převodní tabulku vytvořila pro svoje zákaznice. V dobré víře, netušíc, že tím shazuje značku do role plagiátora. Nebo má? Kristy není žádná začátečnice.
Nevím. Možná to tak Avon chtěl, možná si jen neuhlídal jednu nadšenou Avonku, pro mne z toho vyplývá jedno: musím vyzkoušet Sweet Honesty, jestli je to vážná konkurence No. 5 a Liú, jestli nevyhazuju svoje peníze z okna. Nemáte někdo vzorek? Zn. Vážně, napíšu srovnávací recenzi.
podpis_ROM

You may also like...

17 Responses

  1. Hnutí svědomí? Radši draze prodat fejk, než začít krást, vraždit nebo se věnovat prostituci? Toť otázka skoro hamletovská… http://olllalabyveronica.blogspot.cz/2013/04/boty-botky-boticky.html
    fejky

  2. Anonym napsal:

    Srovnávat In Bloom by Reese Witherspoon s EL Beautiful je známka toho, že dotyčná nemá vůbec čich. Takže bych s tím sháněním vzorku Sweet Honesty neztrácela čas, to “pětka” nebude 😉

    • Díky za radu, taky mne napadlo, že se vrátím k půdvodní myšlence “ignorovat TO”.
      Aspoň mne to přivedlo k tomu, že jsem se dnes po dlouhé době navoněla Pětkou, a je fakt pěkná.

  3. dzona napsal:

    Každé zevšeobecňování je samozřejmě zrádné a relativní. Ale před pár měsící jsem narazila na statistiku, pro mě jako ne-ekonoma překvapivou, o struktuře majetku v ČR a Německu. Co mě překvapuilo, bylo vysoké procento uložení peněz v tuzemsku do bydlení, domů i bytů, statisticky tak bydlí významná většina místní populace. U Němců je naopak převažující nájemní bydlení. Na účtech mají i díky tomu víc peněz a využívají je k jiným výdajům. Čili ten pocit “nemáme peníze” u nás vychází z jisté části také toho, že považjeme za nutné a nornální bydlet ve vlastním. Když se ale sečetly domy a byty s účty, nevycházeli jsme v průměru proti Němcům tak chudí, jak si myslíme.

    • No my třeba nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit zavřít jaderné elektrárny a mít opravené a funkční dálnice po celé republice a denně zametené chodníky v každé obci a ostříhané trávníky na každé vesnici i kolem každé okresky…
      Nájemní bydlení v Německu vyplývá z mobility pracovní síly, Německo je větší, má hodně míst, nabízejících práci – u nás je to akorát Praha, ta zbytek republiky děsí, a tak si drží, co mají. Investovat peníze do nemovitosti není špatný nápad a Němci to vědí, místo domečků na vesnici si na důchod kupují domečky ve Španělsku, Portugalsku, na Kanárech, v Turecku – jako druhé domečky, ne místo toho německého. Životní úroveň Němců je nesrovnatelná s námi a styl taky – asi by se měly sečíst domy, byty, účty s náklady na vzdělání a zdravotní péči, osobní a domácnostní služby, dvakrát ročně dovolená u moře, čtyřikrát na horách, malý a velký mercedes do každé rodiny, rekreační bydlení a pasivní peníze – akcie, fondy, zlato, umění…myslíš, že kdybysme měli stejně, stalo by se CZ a Polsko odkladiště aut, co Němci už nechtějí? Když se Helmut po 4 letech rozhodne, že už potřebuje nového passata, s obrovskou ztrátou ho posune k nám…kde si ho Čech za obrovské peníze, které šetřil deset let, koupí a považuje ho za nové auto.
      Stačí překročit hranice a na úrovni vzhledu místa jsou peníze poznat…a stačí překročit hranice na opačném konci, doporučuju ten přechod, co vede do Púchova, a tak si zase potvrdíte, jak je to s životní úrovní a kulturou Čechů a Slováků. Jak říká kolega: “Končí chodník a fabie, začíná kamení a favority.”

  4. dzona napsal:

    S tou chudobou českomoravského lidu to v tak divokých barvách nevidím, ani dřív a už vůbec ne dneska. Spíš je to buranská mentalita lakomejch sedláků, v tuzemsku značně rozšířená. Peníze jsou zakopaný na zahradě nebo v podivnejch kšeftech, ale nesmí být vidět. Z čehož vyplývá ten šílenej nevkus v oblékání a snaha mít všechno od korunky. Typická česká hláška je .. A stálo to jenom xxx, bylo to ve slevě. Kdo jste viděli Horem pádem, tak tam bylo to první, co řekla Vášáryová na letišti svému synkovi Formanovi, když se po mnoha letech vrátil z Austrálie. Hřebejk je dobrý pozorovatel. Hádej, kolik ty boty stály! Jenom devadesát korun, byly ve slevě.
    Proto se tu nenosí mecenášství a charita. A vztaženo na parfémy, se například jen v Česku prodávají na eshopech testery, což je u sousedů nelegální. Tahle hladovost je všechno jiné než noblesní. Bez noblesy není vkusu.
    Třeba ten ohled na životní podmínky asijských dělníků, který zmiňuje Denisa, to už je západoevropské myšlení, to se u nás prakticky nedá detekovat.

    • S tím mecenáštvím myslím, že to vyplývá právě z toho, že nemáme peníze. Ani osoby, ale především firmy. Jednak to stát nijak nepodporuje, protože oni by pak neplatili daně, že, druhak většina firem, které by mohly podporovat někoho na lokální úrovni, má co dělat, aby zaplatila výplaty a včas odvedla DPH. Firmy = osoby. U nás nejsou dědičné osobní majetky, aby někdo mohl dát z peněz, které si nevydělal dnes&tady. A ty firmy, které si to můžou dovolit, přece podporují – PPF Cimrmany, Škodovka sport (a nejenom ten křupanský hokej, ale taky malé kluby, myslím, že mají i nějakou kulturu v portfoliu), Provident malinké lokální akce – na požádání, to je zajímavá akce, každý může požádat o příspěvek a hele, kolik je tam kultury: http://www.pomahamesprovidentem.cz/souteze/provident/pomahame-s-providentem-v-zari-2014/ . Já tam hlasuju pravidelně pro kočky, ale není to tak dlouho, co vyhrály Závody miniprasátek nad Divadlem na tábor pro postižené děti. Národ si mecenáše nežádá…

  5. Fejk je třeba i tohle:
    Originál obrázek:
    Fejk obrázek: http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/10584694_339863916138716_339886564_n.jpg
    Přestože má logo, aby ho všichni viděli. Někdo si na fejky a kradení myšlenek prostě potrpí…

  6. Veronika napsal:

    No, je škoda, že jsi raději nezmínila můj článek, jak rozpoznat padělky, ten je rozhodně daleko přínosnější: (odkazy nejsou povoleny) , ale co by člověk od tebe taky čekal.
    Mimo to, tvá Lancel Elsa je krásnou kopií Louis Vuitton Noe, když se tady bavíme o krádeži tvorby, nápadu a pokrytectví. Ups..

    • No to asi ani ne, Elsa vznikla k příležitosti světové výstavy v Paříži v roce 1889, aby si měla společnost v čem nosit šampaňské na výstavu. Takže o něco víc než 30 let před tím, než Vuitton vytvořil “originální” Noe.
      Klidně se mne zeptej na informace, až budeš příště psát článek o “originálních” kabelkách, něco o tom vím.

  7. Za kosmetikou napsal:

    Každopádně tabulka dobrá – hned jsem ji uložila do PC, než ji paní bude muset stáhnout! 😀

  8. Sedmi napsal:

    hm…a jak kvalitni jsou podle tebe ty Avon parfemy pripadne kosmetika?
    jinak co se znacek obecne tyka, nemam rada takove to ceske “ja mam znacku, vy nemate, jste socky…” navic mi casto pripada, ze rozdily se zacinaji stirat, protoze vyroba vseho uz probiha za dost silenych podminek v Asii. Tady mi asi vadi znackove zbozi jeste vic, protoze ty lidi v tech tovarnach dostanou miniaturni zlomek ceny te veci. No ale to zabiham daleko od puvodniho tematu…

    • No…mám Avonku, kolegyni, nedávno za mnou přišla, ať jí vyberu parfém, že ty Avony jsou teď tak nějak slabé a nic nevydrží… Zkoušela jsem jen něco, hlavně ty hitovky, asi pět-sedm. Nenašla jsem jediný, který by neměl chemický základ a nebyly generické, bez xichtu. Byla jsem hrozně zvědavá na ten zelený Lacroix, čekala jsem něco ve stylu nesladké becherovky…a ona to byla nevýrazná, nudná, sladká květinová limoška, jako všechny ostatní. Přitom to stojí hrozné peníze! Byla jsem hrozně zklamaná a skončila jsem se zkoušením. Vůní je tolik, člověk si musí vybrat, a já jsem si vybrala, že Avon, Oriflame, LR cosmetic…vytěsním. Jen mi ubíraly čas na nové, krásné, neobjevené zázraky. Obecně asi tolik, že za stejné peníze se dají dnes koupit kvalitní mainstream vůně, výrazné, s charakterem.
      A k těm značkám: ano, souhlasím. Nevím, jak je to v severských zemích, ale myslím, že je to u nás daň tomu, jak jsme ještě nedávno byli hrozně chudí (a pořád proti západní Evropě jsme) a igelitky Adidas se prodávaly na černém trhu za hrozné peníze. To je vidět třeba v Tunisu, oni jsou taky na cestě mezi západem a východem, jsou movití na africké poměry, vědí, co je západ – ale nemají na to. Takže nosí ty doma šité nebo na trhu koupené teplákovky se třemi až šesti pruhy… Češi jsou tak na půl cesty z Tunisu do Německa, jestli mi rozumíš.
      Myslím, že v tom hraje obrovskou roli tradiční stavovské rozdělení české společnosti. Češi vždycky rádi ukazovali nadřízenost stavu: písař měl psací tabulku, znak moci, a ponižoval poddané. Písaře zase pokořoval rychtář na voze s bičem, na rychtáře si vyskakoval kníže, který nikdy nevystupoval z kočáru… No však všechny české pohádky jsou o tom: Rumcajs, Trautenberk… všichni se ohánějí znaky majetku, “značkami”. Tragické je, že se na tom, kdo má peníze a moc, přiživují státní moc – budižkničemové, zločinci, kterým jde jen o ty znaky, značky, ne o to skutečně něco vytvořit. Ti pak kvůli jaguáru a jachtě klidně rozkradou republiku a vůbec se to nestydí ukázat, ty svoje stavovské znaky (na západě politici, co kradou, se skrývají a nedávají to najevo). Nevím, jestli jsi zaznamenala Topolánkovic family – to je prostě alikvot: starý Topolánek si vezme mladou blondýnu, která nosí každý den jinou kabelku za padesát tisíc, na které to ale JDE POZNAT, ne nějakou decentní belgickou nebo anglickou značkou. Aby ten póvl, co je tam dostal a umožnil jim se dostat ke zdrojům, viděl, kdo je tady kníže a kněžna. Jeho děti dtto a pubertální syn, jako tatínek, si našel adolescentní blondýnu, která má jasný životní záměr hlavně nikdy v životě nepracovat a která nosí každý den a nikdy by si nesedla do škodovky… a poddaní jen čumí… a snaží se je dohnat.
      A trochu hraje roli i to, že někteří lidi najednou vydělali nějaké peníze a místo, aby si je šetřili na budoucnost, tak to prostě nezvládli a proměnili je ve znaky, které jim dávají pocit, že jsou NĚKDO, první liga, lepší než ostatní…
      To už je ale složitější teorie… 🙂

      • Sedmi napsal:

        jo, tak to mame hodne podobne 😀 jako uznavam, ze je lepsi koupit kvalitni vec, nez trikrat sunt z trznice, ale ze bych to musela mit se znackou pres cely vyrobek, aby vsichni cumeli, ze na to mam…
        tohle na severu pochopitelne nebylo…
        jo a s tim, ze Cechy jsou na pomezi Tunisu a Zapadu jsi me fakt pobavila, to sedi…
        Ceskou politiku uz moc nesleduju, maximalne mistni volby, tam mam pocit, ze jeste neco muzu svym hlasem ovlivnit… a to pimprlovy divadylko uz me nezajima, je to porad dokola…

    • No a co se týká výroby v Asii: oni to tak chtějí. Kdyby nevyráběli pravé i falešné Vittonky, tak by vyráběli něco jiného ještě za míň peněz, protože by to Západ tolik neocenil, anebo by umřeli hlady.
      Mnohem víc mne děsí, co ta výroba, bez kontroly a omezení emisí a těžby surovin a enviromentální ochrany udělá se Zeměkoulí…

      • Sedmi napsal:

        … to se ted snazim radsi vytesnit… ale nekde vzadu to tam porad strasi a pokdu to nebudeme resit my, tak nase deti urcite 🙁 …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..