• Nové flakony L´ARTISAN PAFUMEUR

L´Artisan Parfumer po smrti Jeana Laporte přešel do rukou jedné z dceřinek nadnárodní gigantické LVMH a od té doby jakoby hledal sám sebe. Se ztrátou identity souvisí vystrnadění starších, výrobně nákladných vůní do kolekce Perfumers library, likvidace jednoho ze dvou konkurenčních produktů v linii ve prospěch nákladově levnějšího. Na co mít na pultech drahou Vanilia, když stejně zákazník jen chce vanilku a je ochotný si odnést výrobně levnější Havana Vanille (Vanille Absolument)? Dvě vanilky v jedné značce si může dovolit nějaký mrňavý parfumér, kterému nejde o zisky…

Portfolio značky se letos zcela zřetelně rozdělilo do tří proudů a získalo přesné kontury, které luxusnímu parfémovému trhu postavil Guerlain pod taktovkou LVMH: jedna běžná linie pro “pěšáky”, v těch obyčejných flakonech a objemech.

artisan timbuktu_oktagon1

Druhá pro “bohaté paničky”. Divíte se tomu podivnému objemu objemu 125ml, překvapuje vás krabička z luxusního kartonu a nebývalá ochota zpruzelých francouzských prodavaček tyhle vůně dárkově balit? No jistě…přece jde o exkluzívní linii L’Art et La Matière Explosions d’Émotions parfémového domu, která si exkluzivitu za tuhle cenu zaslouží. V kolekci najdete předělávky úspěšných vůní ze základní linie, nakonec proč to pokoušet něčím neobvyklým, když jde jen o to, aby se to prodávalo?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

A třetí pro fanoušky, znalce a rozmarné snobské ruské princezny, ne příliš drahá, ale jen na několika málo místech světa dostupná Knihovna. Knihovna je vlastně to jediné, co zůstalo z niche značky (omezená distribuce, důsledný výběr ingrediencí a umělecké zpracování). Snad nám ji ještě chvíli zachovají a je jiskřička naděje, že se do ní vrátí i staré hitovky, jako kolekce Numero, nebo ta krásná stará Vanilka. I když jsou slyšet hlasy zkušených, že reformulace, reformulace, reformulace, a to nejen kvůli evropské legislativě, ale taky pro snížení nákladů.

l artisan parfumeur skin on skin mini

První dvě skupiny jsou mainstream ve dvou cenových relacích. Ostatně: jedním z parametrů, definujících niche vůně, je omezená distribuce, čili dostupnost značky. Ve chvíli, kdy LVMH pustil vůně na pulty v Sephoře není pochyb, že z L´Artisana buduje satelit Guerlaina. Předražený sterilní satelit, dostupný a přijatelný masami. Podle naprosto stejného vzorce, jak se mu podařilo z Céline a Fendi vytvořit předražený satelit Louise Vuittona. Nepochybuju že se jim to povede. Jsou to globalizační profíci.

Historie flakonů (povšimněte si špuntíků, které byly jednotné s Maître Parfumeur et Gantier, dokud si rukavičkáři nepřidali kýčovitý plastový diamant a Artisani vybrali lišku Zdroj: internet Zdroj: internet

Historie flakonů (povšimněte si špuntíků, které byly jednotné s Maître Parfumeur et Gantier, dokud si rukavičkáři nepřidali kýčovitý plastový diamant a Artisani si vybrali lišku
Zdroj: internet

S perestrojkou značky a snahou o získání nové identity souvisí snaha o nový flakon. Lahvičky L´Artisana prošly v minulosti změnami, ale vždycky spíš kosmetickými, jejichž výsledkem je sedmihranná lahvička ve tvaru šroubku a matičky, pro mne trochu nesmyslném. Moje nejoblíbenější byla předešlá verze, osmihran s víčkem jako liška (lesní houba liška) a dodnes se kabelkáče prodávají v tomhle designu.

timbuktu_oktagon_mini

Heptagonal, optagonal.

Jenže doteď to byla sranda! Že to se změnami myslí vážně potvrdili, když vyhlásili v loňském roce soutěž D&AD student awards 2013 na návrh nového flakonu. Zadání znělo:

Re-envisage the L’Artisan Parfumeur brand for the 21st Century by creating a design solution for a new unisex range of scents. The target audience is discerning shoppers looking for a unique perfume experience.

Jako markeťáka mne překvapuje, že spousta designérů vůbec nectila tradici a historii značky. Jako by je vůbec nezajímala pozice značky na trhu, jakoby se vůbec nikdy neviděli současný flakon. Zároveň jako kreativce mne těší ta rozmanitost a přílivy fantazie, i profesionalita zvládnutí návrhů. A jako blogerka si stejně myslím, že liška rulez!

 

Tak který je ten “váš” flakon Artisana?

podpis_ROM

 

Romana

Romana Granátová, niche perfume enthusiast, journalist, writer

You may also like...

1 Response

  1. derad napsal:

    Mně se současné sedmihrany s maticí navrchu líbí ze všeho nejvíc. Z těch návrhů mě zaujal maximálně tak koncept Language of Love, jenž současný design rozvíjí. Jinak bída.
    Ty špatné kopie flakonů od Kenza, hrůza!

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

%d bloggers like this: