• Musc Olí, první #GenZ parfém od CARON
Pluli jste někdy milionářskou jachtou? A sáhli jste si na to drahé dřevo na palubě, vyhřáté bílým sluncem, nalakované tlustou vrstvou skleněného laku? Jestli ne, kupte si Musc Oli, vůni bílého luxusního nicnedělání. A taky je to něco úplně jiného, než jste u Caronu zvyklí. První Gen-Z-Caron, řekněme… Recenze Musc Oli CARON.
Na CARON já nedám dopustit, to víte. Značka založená jako rodinná firma (rodinná historie strašné lásky a i tragického pádu rodiny Daltroffů TADY) se několik desetiletí potácela nad hranicí přežití. Voňavky postavené na scénách ze šťastného rodinného života manželů Daltroffových ztratily lesk (ale nevěřte ani písmenku z knížky o vzniku parfumerního impéria Douglas , je to urážlivý nesmysl a nechápu, proč si autoři vybrali zrovna Daltroffa, proslulého šťastným rodinným životem a Žida, jehož život zničili němečtí fašisti).
Líbí se mi, že je nově je CARON v rukou miliardářky Ariane de Rothschild. Nejdřív to vypadalo, že jde jen o milionářskou hračku. Jenže Arianne se začala starat o Carona láskyplně, v duchu starých rodinných pořádků. Nejprve pořídila Caronu vlastního parfuméra: není moc značek, které ho mají. Sama s ním jezdí vybírat a nakupovat ingredience, účastní se tvorby vůní. Zrekonstruovali velkou část klasického portfolia, otevřeli krásné nové sídlo v blízkosti Champs Elysées (reportáž tady) a k týmu Caronu se připojila nejmladší dědička: sedmnáctiletá Olivia de Rothschild. Nemá tam žádnou pozici ani pravidelnou práci. Prostě se tam potuluje, nasává…tak, jak to znáte z rodinných firem, děti se pletou dospělým pod nohami a vypěstují si přirozenou lásku k rodinné firmě.
Jean Jacques, rodinný parfumér
Toto je důležité. Víc, než si asi myslíte. Když chce mít značka „ksicht“, je dobré, aby měla jednu hlavu a jedny ruce. Hlava vymyslí, CO se bude dělat a ruce TO pak vytvoří. A víte, jak to dopadne, když dvěma různým řemeslníkům zadáte „vyrobte mi krásné moderní schodiště“. Když máte interního parfuméra, který vytvoří rukopis značky, dokáže všechna zadání pak zpracovávat stejně kvalitně a důmyslně. Když si rozumíte, a to se tady asi stalo, stačí říct: „Jean, vytvořte mi nějaký pepř…“ a je z toho Poivre Sacré, je to Caron a je to moderní Caron.
Jean Jacques před Caronem byl zkušený, velmi úspěšný, ale ne world class parfumér. Jeho největší komerční úspěch byl Love Potion pro ORIFLAME.

Love Potion ORIFLAME, Baccarat Rouge začátku 21. století
Asi nikdy nepochopím sílu MLM marketingu a jak se mohlo stát, že celkem průměrná vůně vcelku okrajové multilevel značky, zaplavila ulice. Oriflame u nás moc neletí, voňavky taky ne, ale když se v roce 2011 objevila Love Potion, byla cítit všude – v MHD, v obchodech, v kancelářích… Kdyby byly v roce 2011 sociální sítě, tohle by je roztrhalo. Love Potion se stala Baccaratem pro následujících 5 let. Pravda je, že byla jiná, charakteristická, přinesla na tu dobu neobvyklé nové tóny syntetických dřev, kůže a ovocného karamelu. A flakon? Fantastický. Jean Jacques dokázal z laciného materiálu v rychlé produkci dostat absolutní maximum, v tom už nezůstala ani molekula potenciálu být lepší. Stejně jako flakon, z obyčejného skla z fabriky a levného plastu, ale výsledek zcela luxusní. Love Potion je velmistromistrovský kousek na téma „jak z prdu udělat kuličku“.
Asi si to sedlo lidsky i kulturně. Arianne a Jean se pustili do renovace starých vůní Caronu: všechny ty Pepře, Akordy, zahradní a polní kvítí… a znovuvynalezení DNA CAronu, ale z nových, povolených složek. Povedená práce. Když bylo hotovo, v roce 2022, přišlo na řadu oživení: nové vůně, nová témata, řada moderních kolínských.
A mezitím se jim tam všude pod nohy pletla adolescentka Olivia a najednou…
Nová generace CARON: Musc Olí
Strašně se mi líbí. Ta vůně samotná viz níže, ale ta myšlenka, že děti dělají inovace ve firmách svých rodičů. Že tam můžou do něčeho mluvit a tím si tu firmu pomaličku přisvojují. Protože tak se právě daří zachovávat ty staré, rodinné, tradiční firmy. Zůstanou poctivé, ale nechcípnou na zastaralost sortimentu.
Musc Olí vyvinula s Jean Jacquesem Olivia tak nějak přirozeně, jako parfém pro sebe a svoje vrstevníky. Chlápek drží DNA a tradici, adolescentka vložila moderní nápady, no není to nádhera? Pohádka Caron pokračuje (i když podle výkazů je už pět let ve ztrátě).
Recenze Musc Olí / CARON
Všechny soliflor pižmovky, které znám, voní „trochu jako krém Nivea“. A já jak se tak občas poptávám lidí, jak jim voní tohle a tohle… a zjistila jsem, že pro mladé holky Nivea ani zdaleka není vůní jejich dětství, maminky, miminka atd. Vůně Nivea je pro starý! Současné děti vyrostly na avivážích s vůní kašmíru, interiérových vůních „Teck&tonka“, kosmetice s vůní dřevité bavlny. Oni mi říkají: Fuj, to páchne jako babka! Musc Olí je nové ponětí krémovosti.
Mléčné tóny v úvodu připomínají mysorský santál: sladce mléčný, jako teplé napěněné mléko v dřevěném kelímku. Tady ještě lze zachytit trochu pikantnosti růžového oleje, ale brzo se vůně přetulí do vlahých, bělostných dřevěných pilin s pudrovým pozadím. Tady pochopíte, co znamená „Gen Z“: ve flakonku jsou navrstvené moderní dřevité molekuly, které znáte z těch různých Molecule a Juliette has a Gun a vůbec z celé současné hlučné sladce karamelovo dřevité parfumerie.
Co se ovšem povedlo zde výjimečného, je přehlušení ambry a dřeva bílým pižmem a santálovým mlékem. Střední část vůně dlouhé hodiny setrvává v poloze „hovím si ve vyhřáté peřině s prachovým peřím“. Nevím, jak se to povedlo, protože obvykle po několika desítkách minut vyleze kašmeran (kašmírové dřevo) a ambroxan (jantarová vůně ambry) a všechno živé v parfému i v dosahu zabije. Tady ne. Pižmo drží ostatní složky hezky na uzdě a teplé mlíčko jakoby všechno rozmlžilo, zabělilo, zjemnilo a ztlumilo. Výsledkem je bílá, jemná (ale intenzívní) měkoučká mlha s trochu pudru. Velmi neutrální vůně čistoty, nositelná všude a kýmkoliv. Univerzální a mírná tak, že si nedokážu představit jejího nepřítele.
Nakonec se ten kashmeran ukáže, ale až po mnoha hodinách, a pak už si brumlá tu svoji nekonečnou písničku (několik dalších dní…). Kdo ho nemá rád, nebude se mu to líbit. Ale Generace Z ho miluje. Tohle je dárek k 18. narozeninám! Tohle je moderní niche, postavená z kvalitní syntetiky, pečlivě vyvinutá a otestovaná na vývoj v profesionální parfumérské laboratoři. Intenzita odpovídá současným požadavkům (silná a dlouho vydrží). Jestli má moderní niche parfumerie vypadat takto, tak ANO.

recenze Musc Oli CARON
Kde koupíte Musc Olí / CARON
Zůstala jsem trochu v šoku, když jsem zjistila, že CARON nově nabízí Vivantis (Parfémy.cz) a Makeup.cz. Nejde ho koupit na moc místech mimo originální butiky, takže toto je velká pecka. Ceny jsou o maličko nižší, než přímo u Caronu.
Tak se na to koukněte, co tam mají.
- MUSC OLÍ ve skleněném flakonu koupíte TADY. Všechny nové flakony (ty kolečka tedy) jsou plnitelné, ventilek se dá odšroubovat – refill 100ml v takové té pravé parfumérské plechovce (tak se skladují vůně na stole parfuméra) za super cenu najdete TADY
- Můj milovaný (BEST 10 z mojí poličky) POIVRE SACRE ve skle TADY, refill 100ml v parfumérské plechovce TADY.
Recenzi Poivre Sacré si můžete přečíst TADY.
Voňavý den!
Originální niche parfémy koupíte velmi levně na Beautinow, pro 10% slevu použijte kód FRANGIPANI10


Některé odkazy na této straně mohou být affiliate. Nákupem přes tyto odkazy nás podpoříte maličkou částkou, která pomáhá udržovat provoz blogu. Nejde o spolupráce se značkami, takže na objektivitu recenzí to nemá žádný vliv. Popsané ceny a slevy platí ke dni vydání recenze. Disclaimer: Tento text shrnuje osobní dojmy a subjektivní názory autora. Nikdo z autorů na blogu nenese odpovědnost za to, pokud se váš dojem liší, ani v případě, že jste se rozhodli pro koupi produktu na základě článku.
Klíčové slovo: Recenze Musc Olí / CARON