• NISHANE: Red box opening!

Když se nějakou dobu zabýváte vůněmi (vláčky, kytkami, rybařením…) a lidmi spřátelého světa, začnou se vám dít různé věci. Různé pěkné věci. Zbohatnete. A pak se vám taky stanou náhody, které by se nestaly, kdybyste na ně nebyli připravení. Prostě by prošly kolem a potkaly někoho jiného. Třeba taková náhoda, jakože jedete na dovolenou do země, kterou znáte a jste si jisti, že v té zemi vás nic, jako “luxusní niche parfém” nepotká. Protože to víte, protože terén máte zmapovaný. A protože nevíte, že zrovna teď v té zemi vznikl úplně první tuzemský niche parfém. Že se tam jeden z lidí, nadšený pro vůně a lidi, rozhodl spojit tradici s něčím úplně novým. Tradici pro něj domácí, pro nás exotickou; a to nové, moderní luxusní parfém, pro nás běžná věc, je v Turecku prostě nečekaná. No a v takové chvíli, kdy se obratník Raka potká s Velkým vozem, nebo tak něco, se vaše cesty zkříží a najednou na pultu recepce v hotelu leží obrovský balík s mašlí a vy tam stojíte s otevřenou pusou a vyvalenýma očima a chlapi kolem chodí a smějí se a ženské závistivě koukají, co z té luxusní krabice vybalíte. A jsem zase bohatší.

nishane_istanbul_1

Turecká tradice NISHANE

Ta turecká tradice, pro nás tolik exotická, je vlastně úplně přirozená: mimo potěšení chuti patří k tomu, co nabídne Turek návštěvě, potěšení čichu. Slušný domácí nabídne hostům tureckou kávu, lokum a kolínskou.Však on Mohammed dobře věděl, jakou rozkoš tělu poskytuje vůně, když zakázal v době ramadánu vedle jídla, pití, sexu a drog taky parfémy. Vidíte je, všech pět hříchů pohormadě?
nishane_istanbul_3Parfémové pohoštění není žádný nóbl zvyk buržoazních domácností: kolínskou vám nabídne stevard v dálkovém autobuse nebo číšník v lokantě, prodavač cigaret v trafice, holič, pekař kebabu. Nastříká vám ji na ruce, omyje vám čelo, zátylek. Muž muži, samozřejmě. V domácnostech žena ženě. K tomu účelu nabízejí turecké supermarkety velké lahve kolínské, tradičního hranatého tvaru, za pár lir. A začíná se od miminek.
nishane_istanbul_2
Jak my na namyšleném západě si pořád myslíme, že to máme pod palcem… Parfémový dům Nishane navázal na tradici vonné pohostinnosti a na základě kolínských vytvořil první parfémovou niche značku v Turecku. Loni v lednu se začala prodávat v luxusních buticích vznešenské istanbulské čvtrti Nişantaşı, kde žijí a nakupují čeští fotbalisti a jejich modelky, první vůně: kolínská. Západní reformulace klasické turecké citrusové kolínské.

1515156_201946116677343_173496724_n[1]

Murat Katran a Mert Guzel, majitelé a značky. Zdroj: Instagram @nishaneistanbul

Letos v květnu v buticích přibylo čtrnáct dalších vůní, vycházejících z Eau Classic. Spojují tradicí osvěžující voňavé pohostinnosti a kosmopolitnost Istanbulu, která se odráží ve složkách z celého světa a v názvech a kompozicích vůní: Mys dobré naděje, Trh s kořením, Středozemní moře…

10268932_554993851284053_1058622600_n[1]

Zdroj: Instagram @nishaneistanbul

A nástup na trh se koná ve velkém stylu. Vlastní butiky, koutky v nemodernějším Hiltonu na světě a taky v obou tureckých Harvey Nichols v Istanbulu i Ankaře, izmirský butik Sing In Alaçatı Çeşme vystřelily značku do světa. Zatím do toho tureckého…

Zdroj: Instagram @nishaneistanbul

Zdroj: Instagram @nishaneistanbul

NISHANE PREMIÉRA: UNBOXING

Postřehli jste datum začátku prodeje kolekce: květen 2014. My teď máme červenec 2014. Čerstvé jako miminko. A mám takové tušení, že tenhle článek je taková evropská premiéra, které se účastníte i vy, co ho právě čtete. Tady se teď píše historie!
No a co je teda v té krabici, že? Velké otevření se konalo na redakční radě. Tedy základní problém nastal při dohadování, kdo bude fotit, chvíli to vypadalo, že se vůbec otvírat nebude.
OLYMPUS DIGITAL CAMERANakonec dal tedy Derad pracky pryč, ujal se přístroje a mašličku uchopily nejvkusněji nalakované prstíky jedné z redaktorek Frangipani.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ještě jedna smyčka, ať je to napínavé…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Krabice je tak luxusní, že by v ní klidně mohly být boty od Ferragama nebo kabelka Gucci. To bysme asi čuměli… Ále je v ní nějaký molitan. to taky čumíme. Hrr na něj!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ách!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Šest překrásných flakonů s vůněmi, které vám v následujících dnech představíme.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Co kdo bude recenzovat? Nevím. Autoři na Frangipani mají naprostou volnost, takže pokyn zněl jasně: vezměte si co kdo chcete, já mám Ak Deniz a to, co zbyde. Nejdřív ofrňovali, že tohle ne a ne a ne, zhýčkané evropské nosy a ve chvíli, kdy jsem si už myslela, že budu recenzovat 6/6 si Derad s Mirkou lehce pocuchali drdoly kvůli Eau Classic (která se mně zdá docela nudná).
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Takže kdybych si neuchvátilu první pomerančovou, nezůstalo by na mne nic. Ale netuším, kolik a co kdo má, takže recenzemi, které uvidíte o víkendu, budu stejně překvapená, jako vy. Doufám, že příjemně, mně se Nishane Istanbul hodně zamlouvá.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Poslední fotka vypadá jako nějaká parfémová přísaha. Ale není. Prostě nás jen tak napadlo vyfotit si ruce na té krásné krabici. Píšeme historii…Nishane bude BIG BRAND!

RECENZE NISHANE

Na našem blogu o vůních Nishane píšeme tady:

 

 

 

 

You may also like...

4 Responses

  1. Regina Nine napsal:

    Tady je to pořád samý překvápko, proto sem tak ráda lezu. Těším se!

  2. tuttobene napsal:

    Zní to dobře, co? Póza jak prase 🙂 a přitom je to pravda. Odori jsem taky neznala a díky Tobě už víc než rok mám o té značce jakés takés povědomí a nejsem úplně paf, když to nějaký český eshok naskladní.

  3. tuttobene napsal:

    Ty brďo, paráda! Jasně, že závidím, ale těším se na recenze. Krabka ukojila moje marnotratné srdéčko. Turky samozřejmě neznám, proto čtu Frangipani! Díky!!!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..