• Romana doporučuje 4x mainstream (3): White Luminous Gold Michael Kors
Michael Kors vydal novou kolekci v hranatých flakonech z kosmetické linie. Po loňském úspěchu prvního tria a ostudě jménem Rio Kors pokouší obecenstvo zase těmi směšně bombastickými názvy. Nevím. Asi to funguje v USA, ale na internetu je heslo „24K“ neviditelné a „luminous, brilliant, radiant“ je jak z učebnice AJ pro 2. ročník gymnázia. Nevadí, loni se to taky nepovedlo a voňavky byly fajn.
Jenže letos nejsou. Dvě ze tří jsou nezajímavé, obyčejné, plné generických květin se syntetickými tóny. Vůně, které nezaujmou na první přičichnutí, sruhý den si je nebudete pamatovat a pokud je budete nosit, tak se ztratíte v davu. Ne jejich davovostí, pochybuju, že při této kombinaci cena/kvalita by se kdy staly masovkou, ale jejich šedivostí.
Třetí, bílé zlato, je ale prima. Hodně prima! Tématem i zpracováním. Klasický jasmín se moc nenosí, pro mainstremové nosíky je příliš razantní a zastaralý. Kors se toho nebál, vzal klasický arabský jasmín vyčištěný o indoly (takže bude čistě syntetický, ale velmi dobře udělaný a věrohodný) a přidal sušené ovoce. Sušenou hrušku. A ještě přimíchal šafrán s pepřem, které strhávají sladkost a podtrhují orientálnost vůně.
Začátek White Luminous Gold je hodně floral, sázela bych i na další květiny – růže, frézie. Na nahořklém základě z klasické ambry a pikantním kořením.
Asi po hodině se rozvine fáze sladkého jasmínu. Provají se takový ten typický nahořkle-kovový tón, ambra dodává hřejivost a plnost. Můj dojem je kašmírový svetr proložený jasmínovými kvítky.
No a pak přijde nejkrásnější fáze: křížaly. Sušené hrušky se dostanou ke slovu ve chvíli, kdy se uklidní květiny a máte tady slušnou orientální gurmánku. „Slušná“ v tomto případě znamená „krotká“. Nositelná na den i večer, jen lehce extravagantní. Výdrž je trochu lepší, ale ne výborná; projekce tak akorát.
Kdo zná Back to Black, tomu doporučuju zkusit. Charakterem podobná, ale mnohem slabší, civilnější. Levnější (ne moc ale) a dostupnější, věřím, že si fanoušky najde.
Problém vidím v ceně: cena v Douglasu je 53€ za 30 ml (třicet), což je cenová relace nichovek. A sem se Kors s kvalitou neprocpe. Jestli jsem výše psala „slabší“, tak ve všech parametrech – síle ingrediencí, propracovanosti, dlouhověkosti. Její plus je v konceptu.
Doporučuju!
Příště zalovíme zase v levnějších vodách: fíková kráska z Body Shopu.
Jak čtu jasmín – přestávám to chtít 🙂 – pan Kors prostě není pro mě, vůbec mě celkově nebaví a ta cena! uffff tak tu bych za něj nedala 🙂