ARMANI: falešná ekologie MY WAY

Obvykle se držím zásady: vůně mi nevoní, ignoruju, protože je škoda ztrácet čas něčím, co mi nedělá radost. Ale nad novou Armani My Way kroutím hlavou jak plastový pes z DDR za zadním oknem stodvacítky, takže jsem si našla čas aspoň na krátkou poznámku. Trochu se mne to totiž dotklo.

recenze armani my way

 

EKOLOGIE – VNÍMÁ TO VŮBEC FASHION BYZNYS?

Nechala jsem si poslat vzorek a už když jsem odeslala objednávku, tak jsem si ťukala na čelo, proč jsem tak blbá a připojuji se k tomu: 2 ml vůně, kterou můžu zkusit v každé parfumerce, a já si nechám poslat hromadu papíru a plastu, kvůli vůni, kterou si stejně nekopím. Měla jsem špatné svědomí a slíbila jsem si, že to prostě už dělat nebudu. To jsem ještě netušila, co mi dorazí.

Velká potištěná obálka z těžkého běleného papíru – no OK, za to si můžu sama, odesílatel prostě balí tak, aby obsah byl v bezpečí. Že bude vzorek v tuhé kartičce jsem věděla, ale že ho přebalí ještě do další tuhé kartičky o třech listech s potiskem, jehož informační obsah je NULA…to jako proč?

Koukala jsem na tu hromadu smetí na stole a docházelo mi, že takových zásilek v těchto dnech letí do koše v Evropě desetitisíce, možná statisíce. Tuny papíru, skla, plastu a ovoněného lihu. A zase jsem si slibovala… a to jsem ještě netušila, co se dozvím dál.

BÍLÉ KVĚTY V RŮŽOVÉM FLAKONU – GIORGIO ARMANI: MY WAY

Vůni jsem zkusila, not bat/not good, koukla jsem na složení (bílé kytky a dřevo, hm, tak to je asi o jiné vůni, já to tam nemám) a rozhodla jsem se že nestojí ani za unboxing do stories (občas mainstream hodnotím na instagramu).

Ale pak jsem se o ní dočítala stále častěji (vzorková masírka byla asi hodně intenzívní) a začalo mne překvapovat, kolik lidí v ní cítí, to co já – ovoce, konkrétně lesní jahody, což je hodně výrazná a charakteristická složka, ne náhoda, a ve složení ani muk. Začala jsem pročítat recenze, tak jsem se dostala až k reklamě samotné…a zírám.

Recenze Armani My Way

Jak to voní teda: sladké aromatické jahody u mne vedou celou vůni od začátku do konce; na začátku ještě nějaké citrusy, ale pak se to zvrhne v takový obvyklý mix jasmínu a syntetického dřeva, myslím, že to á potenciál stát se novou La Vie est Belle a asi by mi to tolik nevadilo potkávat v tramvaji. A dokonce, díky těm jahodám, bych to asi i poznávala. Mohlo to mít lepší kvalitu složek.

EKOLOGIE – TAK MODERNÍ A TAK PRÁZDNÉ TÉMA

No a tak jsem došla k tomu, že tahle vůně má být ekologická. Což se vyrazilo v tom, že složky jsou přírodní (eeeehm?) a především v tom, že si koupíte jeden flakon a ten si pak doplňujete ze zásobníku.

Takže namísto slušné stovečky si koupíte třicku nebo padesátku či devadesátku a k tomu 150ml náplň a doma si to přelíváte. Tak úplně mi to smysl nedává, za ekologické se dá považovat to, co provozuje Mugler, že si přijdete natankovat do drogerie z velkého zásobníku; ale tak dejme tomu, že když spotřebujete téhle vůně za rok 300ml, tak už tam nějaká materiálová úspora je.

No a pak je k tomu kampaň, protože ekologická myšlenka byla málo, tak zvolili převratné motto “Je vůní pro ženu, která je sama sebou, je připravena rozšiřovat své obzory a získávat nové zkušenosti, které ji neustále posouvají vpřed” (že jste to ještě nikdy neslyšeli?) a leaderem kampaně je nějaká influencerská cestovatelka. Pominu, že cestování samotné je brutální zdroj produkce individuálního znečištění, kam se hrabe vaše spotřeba igelitek na jednu cestu do Řecka. Ale už samotné natočení spotu a cestování celého týmu po světe muselo vytvořit takovou uhlíkovou stopu, jako kdyby shořela malá manufaktura.

Moment… Slovo Ekologie mi v tomto případě připadá stejně obsažné, jako “žena, která je sama sebou” (protože my uživatelky jiných vůní jsme asi ženami, které jsou někým jiným nebo co.)

 

MISTŘI PARFUMÉŘI, ALE BYZNYS ŘÍDÍ NĚKDO JINÝ

Ta voňavka není špatná a dělali ji príma nosové. Ale jak má finálně vypadat vůně pro komerční značku rozhoduje někdo jiný.A taky o tom, kolik budou stát vstupní ingredience (dodržet rozpočet!)

Asi mají u Armaniho nového Art directora, který si potřeboval založit vlastní slavnou řadu a brzy se dočkáme “My Way intense”, “My way extreme”, “My Way Floral”, “My Way Rose”… Myslím, že držte se osvědčené řady Gio a Gioia a v té produkovat ty další pandány, které jsou celkem fajn, by lidstvu udělalo větší službu, než tato prudce ekologická vůně.

 

 

 

parfémový supermarket
parfémové recenze

 

 

Některé odkazy na této straně mohou být affiliate. Nákupem přes tyto odkazy nás podpoříte maličkou částkou, která pomáhá udržovat provoz blogu. Nejde o spolupráce se značkami, takže na objektivitu recenzí to nemá žádný vliv. Popsané ceny a slevy platí ke dni vydání recenze. Disclaimer: Tento text shrnuje osobní dojmy a subjektivní názory autora. Nikdo z autorů na blogu nenese odpovědnost za to, pokud se váš dojem liší, ani v případě, že jste se rozhodli pro koupi produktu na základě článku.

 

 

 

You may also like...

10 Responses

  1. Soňa napsal:

    Milá Romano,
    mám pocit, že jste trefila hřebíček na přímo hlavičku. Co se týče vůně, je mi úplně šumák, ale mám na mysli celou tu EKO-farizejštinu, to eko téma je přece potřeba beze zbytku vytěžit!!!

  2. Ivka napsal:

    Tak já tam ty lesní jahody, taky cítím a přiznám se, hodně se mi to líbí.Samozřejmě prvně jsem očichala vzorek, nebo spíš několik vzorků, takže jsem se moc ekologicky nezachovala, ale pro mě se ta vůně stala návyková a už ji mám doma. Výdrž má slušnou a voněla i po sprše.K balení 50ml jsem dostala i flakonek 15ml, což je fajn do kabelky.

    • Romana napsal:

      A je ta 15ml taky doplňovací?

      • Ivka napsal:

        Tak to asi ne.Mám ji z Douglasu,myslím, že do konce srpna tam byla akce k 50ml a víc bylo těch 15ml zdarma+ přívěšky na klíče, které neposlali, asi došly zásoby.Píšou tam, že doplnit po vypotřebování se dá každá ze tří velikostí.Takže, 30, 50, 90ml.

        • Lucie napsal:

          A máte ji růžovou? Já kupovala v Douglasu a i na prodejně ji mají takovou spíš do žluta, další jsem koupila v sephoře a hodně velký rozdíl, tak už si radši připlácim

  3. Miruša napsal:

    Teraz keď píšeš, tak tam po novom streku cítim aj tie jahody..

    • Romana napsal:

      Tak teď už asi všichni, kdo to četli. 😀 ALe četla jsem pár recenzí, a fakt to tam velmi často lidi mají. A to já si dokářu představit, jak by ta vůně byla slavná, kdyny místo ekologická říkali, že je jahodová, to by lidi řičeli radostí 🙂

  4. Miruša napsal:

    *ríbízová

  5. Miruša napsal:

    Ty si im teda dala 😀 Inak dnes mi práve prišla vzorka, tiež som si ju nechala poslať. Tak isto ma prekvapilo pre al papierového obalu vzorky! V rámci ekológie úžasné, fakt. ALE asi to moje eko trochu bolo, pretože z nej už bolo striekané 😀 Žiadne naprázdno prvé strieknutje.. Tak sfúkli aspoň 2 muchy jednou ranou a znížili odpad.. Vôňa mi príde ovocná, taká trochu robí zo á, páči sa mi. Prvé čo ma napadlo, že už som podobnú čuchala u Givenchy veľmi dávno.. Názov neviem offcourse

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..