• Buď nichefantilní, GIRL!

Zeptám se rovnou: chceš začít s niche vůněmi? Tak čti.
S tvorbou zpěváka Pharrella Williamse mne seznámil můj syn. Znám již dvě písně. (Je jich více?) Později jsem četla rozhovor s tímto umělcem, kde mluvil o tom, jak dbá na dokonalost své pleti a protože se bojí stárnutí, denně ošetřuje svou tvář jemným peelingem a nesnese na sobě ani jednu odumřelou buňku, což je famózní a podle toho jsem poznala, že to je kvalitní zpěvák. Zdenda promine.
O tom, proč si nechal udělat parfém, si přečtěte na jeho webu. Asi kvůli prachům. Což si myslím, že se moc nepovedlo. Celebrití vůně oslovují stejné tuc-tuc fanoušky, jako jejich tvorba, a ti chtějí levný, nenáročný mainstream. Pořád stejný. Žádný pokusy na lidech, žádné myšlenkové pochody. Vlastně je jedno, co je uvnitř. Jde o jméno na obalu. Tuc-tuc. Žádný parfumér, žádné umění ani řemeslo. Jestli chtěl Pharell vyhlásit Velkou parfémovou revoluci, tak se mu to nepovedlo. Nikdo si té vůně, přes silnou kampaň, nevšímá… Ona je pro ně nezajímavá. Protože je to hodně slušná, moderní, syntetická NICHE.
Poděkujte tedy Pharellovým fanouškům, že si teď můžete koupit svoji první (nebo dvěstěosmou) niche flašku za cenu klobásy a dvou piv na Václaváku. Děkujeme!

 

Pharell se obrátil na COMME des GARÇONS, protože se mu líbila jedna jejich voňavka. CdG je ta partička, co usoudila, že lidi už mají dost krásných vůní. Že lidi chtějí ve skutečnosti fetovat, probírat se svýma emocema a prožívat zážitky z minulých životů, a začali se hrabat v lidských myslích. O tom si přečtěte tady (fakt přečtěte, je to studijní literatura o tom, jak přistupovat k syntetickým vůním).
A tihle FAKT DIVNÍ hoši mu přiklepli Antoina Lie (Puredistance, Etat Libre d´Orange). Kdo CdG zná, tak tuší, že to nemohlo dopadnout pro tohohle vypeelingovaného kluka komerčně dobře: jeho fans nosí nanejvýš trička se srdíčkem (CdG instagram ikona); zatímco ti, kdo nosí skutečnou CdG módu a vůně, rozhodně Pharella neposlouchají. Takže z toho vyšla, přesně v duchu značky, hlučná směska molekul, které asi jen náhodou nevybuchly už v laborce. Určitě nikoho ani nenapadne, že by v tom měl hledat něco klasického nebo přírodního. Něco líbivého. Ale v tomhle odvětví niche to vlastně už klasika je – kdo nosí CdG, Buxtona, Gezu Schoena, Sophii Grojsmann, ten bude zívat nudou. Ale přesto děkujeme!
Ale třeba si to udělal Pharell sobě pro radost. To mi tak nějak sedí i s tím flakonkem, který je dekorovaný poměrně náročnou, moderní technikou a pěknou, velkou kabičkou s molitanem. Fakt se s tím někdo piplal. V tom případě je vše, jak má být. Děkujeme!
Až tedy na ten název, že. Vím, že se tak jmenuje jeho deska, ale ten název a ten parfém stojí každý na opačném konci galaxie… to mu asi poradil nějaký marketingový specialista, ve snaze zvrátit dílo a nasměrovat ho zase na diskotéky, jenže…to už bylo pozdě. Oni i ti mainstreamisti mají nosy a když v tom není vanilka a karamel, tak sorry jako. Girls to rozhodně nosit nebudou, pokud nejsou tak otrlé jako já nebo Mirka, a boys na sebe určitě nebudou stříkat parfém s názvem Girl. To by rovnou mohli nosit podprsenky, že. Celé to vyznívá jako zpackaný pokus nacpat něco jako umění do regálů v Kauflandu. Děkujeme!

  • Minirecenze

Já to nebudu moc rozmazávat, protože to je tak levné, že si to stejně koupíte. Vůně je poměrně lineární, jak ty syntetiky bývají, neprochází žádným bouřlivým vývojem. Začátek je hodně o zeleném fialkovém lístku, syntetickém vetiveru (Vetiveryl acetát), suchém cedru (kašmeran overdosed) a příkrém pepři. Pak se přidá pudrovitý kosatec a vůně začne vyznívat trochu do santálova, kapka nasládlého mlíka a hodně do semišova – to dělá ten santál v kombinaci se stopami pačuli a pudru. Celkově je celá kompozice suše khaki, řezavá, zneklidňující, vystavěná kolem umělého vetiveru a hodně chlapská (Girl!! Pche! Se směju.) Na konci pak ucitíte klasickou molekulu ISO-E-Super, sek terou je familiérní skoro každý člověk. Pokud ji tady cítí – polovina lidí prý ne, ale ti, co ano (já ano), ji budou cítít z vlasů a hader celý týden. Děkujeme.
Samozřejmě siláž a výdrž několikadenní, z vlněného svetru ji vyperete až v příští sezóně a vlasy jedině ostříhat. To tak prostě u syntetiky je, na druhou stranu velmi príma při použití v autě na čalounění. A ona i ta vůně tak hezky ladí s těma moderníma autama a antracitovou alcantrou… Děkujeme.
A teď to nejlepší: v českých e-shopech si ji dnes můžete koupit za nějakých 270 Kč – zeptejte se Heuréky (třeba TADY). Prodává se tedy i 10 ml za nějakých 60Kč, ale to mi přijde jako zbytečné vysilování, kupte si rovnou to kilo.
Naléhavá výzva pro všechny dívky mezi 14-104 lety, které se nemohou rozhodnout o nákupu první opravdové niche vůně: dámy! Zahoďte důstojnost, vytáhněte tři stovky z kapsy a prostě to ZKUSTE! Kupte si svůj první opravdový NICHE parfém. I když vypadá jako hračka pro puberťačky, nenechte se zastrašit. Buďte nichefantilní! A poděkujte.
Poznámka: mnozí z vás viděla na IG ty superlevné pěkné rtěnky, co jsem koupila spolu s Girl a slíbila dát shoppingtip, já jsem vám je šoupla do zítřejšího nakupovacího článku, tak ho nepřehlídněte. Teda spíš mnohé.

 

 
 
 

You may also like...

8 Responses

  1. jerry napsal:

    Tak jsem původně váhala, jestli těch 10 ml ze zvědavosti (moje oblíbená značka CdG, že?) zkusit nebo ne. Stačilo, že jsi v recenzi napsala “do semišova”, tak ohledem na cenu 100 ml půjdu rovnou do celé flašky: Přinejhorším využiju v tom autě na koberečky (stromečky ani takové ty syntetické pičifuky, upevněné na palubovce, nesnáším, protože je mi z nich šouflo).

  2. Alea (@kosmetickastinadla) napsal:

    Romano, ty mě zničíš… Po týdnu jsem koukla na instáč, tam fotka tohohle- tak kuknu co nového u tebe na profilu… A dneska už mám na cestě lahev, několik rtěnek, stíny (podobnost s tvým nákupem čistě náhodná :D) a k tomu pár miniatur a ještě jednu vytouženou butelu. Moje peněženka tě pozdravuje 😉

  3. Zdenda napsal:

    Vzhledem k nepopsatelnému množství peněz u mého posledního nákupu parfémů bych potřeboval spíš Chceš skončit s niche vůněmi? Tak čti! Pharrell má tuhle barevnost třeba v klipu Happy, to už je dneska klasika. Jinak je to asi inspirovaný Anime, co? A taky mi to připomíná Vagabunda, asi tím vrškem . CdG 2 MAN byl můj druhý niche parfém a nosil jsem ho asi tři roky. Mám je moc rád, vždycky si u jejich vůní restartuju nos. Libí se mi ten koncept odpřírodnění vůní. Jejich Sticky Cake nebo Soda, prostě dokonalý. Jasně, že to vydržíš jenom měsíc nebo dva, ale je to fajn. Článek úžasnej jako vždy, srdíčko 🙂
    Kdybych si vypeelingoval všechny starý buňky, tak ze mě nic nezbude :)))

  4. Claire napsal:

    Děkujeme Romanko, už máme s Enkou objednanou butelu ♥

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..