Průvodce pro všechny, kdo chtějí poznat svět niche parfémů
Co to je NICHE parfém?
Jak poznáme niche parfém? Kdo a co patří do niche, kdo ne? Číst dál…
Niche, art, mainstream, indies, exclusifky a ty ostatní věci
Nejen nichovky. Mezi málo dostupné vůně se řadí taky ART – umělecké, INDIES – nezávislí profesionální i amatérští výrobci, EXCLUSIVES – privátní a exkluzívní řady známých mainstreamových značek… Jak se v nich vyznat? číst dál…
TOP 10 NICHE značek, které musíte poznat
• NICHE PRO ZAČÁTEČNÍKY #1
Jsem ambassadorkou niche vůní, neustále lidi pokouším, něco jim podstrkávám a dožaduju se názoru. A tak jsem zaznamenala jednu věc: ti, kteří chtějí, vnímají velmi dobře rozdílnost mainstreamu a niche, POKUD jim nepodstrčím nějakou extrémní pecku …číst dál.
• NICHE PRO ZAČÁTEČNÍKY #2
Pokračování seriálu o basic vůních pro ty, kdo chtějí proniknout do alternativní parfumerie (vysvětlení pojmů zde). Dneska vám představím dvě značky, které jsou exkluzívními liniemi běžného mainstreamu a jednu, kterou musíte zkusit hrozně rychle, protože…číst dál.
• NICHE PRO ZAČÁTEČNÍKY #3
Poslední díl průvodce niche parfémy pro začátečníky. Teorii už znáte, v tomto seriálku najdete deset značek, které vám doporučuju poznat jako základ oblasti. Dnes jsou tady ty staré, klasické a oproti tomu supermoderní syntetika; minule jsme…číst dál
Co musí vědět každý milovník niche parfémů
• Tak jak je to s tou PYRAMIDOU? (hlava, srdce, základ vůně)
Skládání parfémové kompozice funguje stejně, jako skládání hudební kompozice – však si také parfumerie vzala výraz AKORD z hudební terminologie: souzvuk, lad, vyváženost prvků. Představte si to takhle: máte rádi tón vysoké C (a taky růži). Je vám jedno, kde vysoké C v hudební skladbě uslyšíte a říkáte si, že čím víc, tím líp? …číst dál
• MARKETINGOVÝ PROJEKT v parfumerii? Kýč.
Čistě komerční záležitost, která má jen nasekat prachy a pak se může zrušit. Nemá za úkol přinést něco nového, naopak – vytěžuje do dna to, co lidi už znají. Nemá prezentovat parfumérův světový názor, často je vyrábějí lidi z chemických laboratoří …číst dál
• 5+5 bodů, jak se správně navonět a jeden ZERO WASTE bonus
Zěměkouli obíhá mnoho legend točících se okolo toho, jak se správně navoníte. Shodnou se na jediné věci: že se parfém má nanášet na body, kde pulsuje krev. A úplně klidně vám teď řeknu 5 racionálních důvodů, proč si nenanášet parfém za uši a na předloktí a 5 rad, jak to udělat, abyste si parfém co nejvíc užili vy i vaše okolí.…číst dál
Voním, tedy komunikuji
Zamysleli jste se někdy nad tím, co o sobě sdělujeme, když se navoníme těžkou gurmánskou vůní s pačuli? Co o sobě říká světu kolega, který nepoužívá deodorant a evidentně považuje včerejší pivo a topinky s česnekem za fajn dyjora? Co vlastně chce vyslovit muž, který koupí ženě No.5 na radu prodavačky? Vidíte ta slovesa? Daleko zřetelněji, než slovy, komunikujeme pachy…číst dál
1. Smysly a komunikační nesmysly
2. Trocha (čichové) teorie vás nezabije
4. Voním, tedy komunikuji, tedy jsem
Speciální bonus – vonná typologie
• Vonná typologie, díl. 1: Smraďoši a fialinky
• Vonná typologie, díl. 2 Jeptišky, rozhoďnožky, carevny
• Je povrchní soudit muže podle toho, jak voní?

Jsem Supersmraďoch, kdo je víc!